Hengst voor lambada

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 11:54

Merrie heeft ondertussen een mooi veulen aan de voet van pegase van ruytershof. Nu zoek ik nieuwe hengst voor haar. Ik zit met enorme keuzestress maar misschien kunnen jullie mij helpen.

Afstamming merrie
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -broekxhof

Ik zoek hengst dat bloederiger en brutaler is. Merrie geeft te brave veulens. De maat is belangrijk want merrie geeft veel van haar maat door. Ze is zelf 174 cm groot.

Pluspunten merrie
- geeft veel maat door
- goede dressuurgangen voornamelijk draf en stap
- goed achterhand met springen
- goed karakter

Verbeterpunt in veulen
- meer bloederiger
- stevige benen (meer bot in benen)
- gelijk of kleiner fokken
- meer voorhandtechniek

Hengsten op het oog
- Kazan z (bang voor maat door baloubet bloed)
- Querido vg z (idem voor dominator bloed)
- chellano alpha (interessant voor fokkerij? Is ET bloed)
- el baronne (is wel verkocht en weet niet of beschikbaar is)

Merrie

Afbeelding

1ste veulen uit sir obolensky

Afbeelding

2de veulen uit pegase

Afbeelding

Standfoto’s komen nog

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:03

Leuke merrie! Knappe veulens ook!
Wij hebben gedekt met Kazan Z. Merrie heeft een veulen gehad van Atomic Z (wordt morgen 2 en is al zo groot als z'n moeder. Heel braaf, maar kan een erg pittig kantje hebben.)

Beetje out of the box: Dominator 2000 Z of diens zoon D'aganix?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 14:17

Evelien__ schreef:
Leuke merrie! Knappe veulens ook!
Wij hebben gedekt met Kazan Z. Merrie heeft een veulen gehad van Atomic Z (wordt morgen 2 en is al zo groot als z'n moeder. Heel braaf, maar kan een erg pittig kantje hebben.)

Beetje out of the box: Dominator 2000 Z of diens zoon D'aganix?


Dominator zelf vermijd ik liever. Hij heeft een enorme maat en ik wil graag een normale maat. Ook heeft hij iets trager voorbeen. Merrie heeft dat zelf ook een beetje en ik wil het niet verergeren.

D'aganix zal ik even bekijken

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 17:34

Niemand verder een idee?

Nog interessante hengsten erbij
Aktion pur z
Classic orange z

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:03

Van Dominator zou ik wegblijven als je een kleiner veulen wil fokken.
Ik ken een bijna 3-jarige van >1.70 uit een merrie van 1.61

Daarnaast ken ik ook een Solid Gold Z uit een Upsillon x Lambada merrie en deze is veel bloederiger en chiquer dan de merrie geworden.

jema
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:44

George Z ben ik zelf fan van (kannan x usha van t roosakker), zeker kwa bloedvoering maar vrees dat de voorhand voor u een probleem gaat vormen...

Blue diamond ook interessant (plot blue x diamantina), lopen hier veel nakomelingen van en lijken toch goed op het vrij springen.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:43

Solid gold is wel een optie. Maar ik vrees ook voor de maat. Haar 1ste veulen was van sir Obolensky en die komt uit dezelfde vader als solide gold.

Le blue diamond is familie van Pegase. Ik zou graag nieuw bloed willen en eens kijken of dat nog beter is of niet.

Kanan vermijd ik graag omwille van trage voorhand. Vermogen heeft de merrie genoeg.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 08:33

Na navraag bij aantal fokkers die het lijntje van de merrie is inmiddels de hengst gekozen. Hopelijk volgend jaar mooi veulentje (hengst is jammer beperkt beschikbaar maar hopelijk van 1ste keer raak)

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:10

Ben wel benieuwd welke je gekozen hebt :D

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 09:32

Ik schop de topic even omhoog. Het gekozen hengst was Leandro VG en daaruit kwam mooie hengstveulen uit die inmiddels verkocht is. Ze is terug drachtig van Leandro VG voor mei.

Afbeelding

Nu ben ik terug op zoek naar passende hengst voor dit jaar. Haar eerste veulen van Sir Obolensky z is goedgekeurd bij AES en doet onder zadel heel goed heb ik gehoord. Die staat nu bij een professional om klaar te stomen voor hogerewerk.

Pegase veulen is nog in mijn bezit en staat nog in opfok. Ze komt deze winter naar hier.

Afbeelding


Dus nieuwe hengstenkeuze en wat een dilemma. Het moet een hengst dat bloed toevoegt en kort is in rug maar wel snel voorbeen.

Voorlopig heb ik aantal hengsten in mijn hoofd maar wilde jullie mening afwachten. Graag gekeurd bij BWP.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:56

Stakkato bloed?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 10:30

s0173957 schreef:
Stakkato bloed?

Geeft die ook niet te veel maat? Want die van sir Obolensky was groot geworden. 178cm.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:34

Ik snap het dilemma niet zo. Je weet nu van 2 hengsten dat ze zeker goed fokken op deze merrie. neem 1 van de 2.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:47

Stakkato strooit met van alles, niet alleen met maat.

Io_lover
Berichten: 33
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:56

Ik zou zeker eens kijken bij Vd Heffinck en bij Joris de Brabander bij stal de Muze. Ze hebben beiden meerder hengsten die aan je eisen voldoen.

Bij vd Heffinck zou je eens kunnen kijken naar: Parfait vh Schaeck en Prestige vh Kluizenbos
https://afdelingen.belgian-warmblood.com/hengstenkeuring//NL/hengst/parfait-van-het-schaeck
https://www.belgian-warmblood.com/NL/hengst/prestige-van-het-kluizebos

Bij stal de Muze:
I'm Special de Muze: https://www.belgian-warmblood.com/NL/hengst/im-special-de-muze
En eventueel misschien Kasanova de La Pomme: https://www.belgian-warmblood.com/NL/hengst/kasanova-de-la-pomme

Hopelijk heb je hier iets aan!

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Hengst voor lambada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:08

Parfait is een goede keuze, voegt bloed toe en heeft langere merries nodig. Van een snel voorbeen ben ik niet zeker maar ik vermoed van wel.
En sowieso een topstam!

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 17:56

janderegelaa schreef:
Ik snap het dilemma niet zo. Je weet nu van 2 hengsten dat ze zeker goed fokken op deze merrie. neem 1 van de 2.

Sir Obolensky wil ik niet meer gebruiken omwille van de maat en voegt niet genoeg bloed toe.
Pegase geeft wel bloed maar vergroot wel in combinatie met de merrie. Ik wist pas te laat dat de moeder van pegase flink aan de maar was.
Leandro was perfect maar is nu diepvries doordat die volledig in sport gaat. Ik laat liever alles bij mij op stal doen omdat ik nu nog met kleine kindjes zit en niet altijd hulp heb.


Idd m. Parfait werd me aangeraden en ik ben hem gaan bekijken. Het stond op mijn lijst samen met utamaro.
Afbeelding
Parfait.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:25

Dakario schreef:
janderegelaa schreef:
Ik snap het dilemma niet zo. Je weet nu van 2 hengsten dat ze zeker goed fokken op deze merrie. neem 1 van de 2.

Sir Obolensky wil ik niet meer gebruiken omwille van de maat en voegt niet genoeg bloed toe.
Pegase geeft wel bloed maar vergroot wel in combinatie met de merrie. Ik wist pas te laat dat de moeder van pegase flink aan de maar was.
Leandro was perfect maar is nu diepvries doordat die volledig in sport gaat. Ik laat liever alles bij mij op stal doen omdat ik nu nog met kleine kindjes zit en niet altijd hulp heb.


Idd m. Parfait werd me aangeraden en ik ben hem gaan bekijken. Het stond op mijn lijst samen met utamaro.
[ [url=m/A3rG7H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Parfait.

Ik hou echt niet van bokbenige paarden.