Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst kiezen

 
Profiel   

janderegelaa schreef
Lante schreef

Hij heeft wel een behoorlijk neerwaartse romprichting inderdaad. Ik ben met je eens dat je dat blijft zien in de beweging als je er op let, hoewel het wel een paard is met veel beweging en lichaamsgebruik.

Dit is het enige dat belangrijk is:

[ [url=m/NSQrJp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik heel flauw wil doen dan zeg ik dat ieder paard volgens het kwpn opwaarts gebouwd is in combinatie met de heuvelachtige omgeving die ze gebruiken voor de standfoto's ;)

Oftewel, paard recht zetten op de standfoto maakt al een wereld van verschil en daarnaast gewoon goed zelf kijken want er verschilt wel vaker wat qua bevindingen in het VO en de afstammelingenrapportages.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 09:20 



 
Profiel   

Of je leest het verslag van het VO want daar staat het gewoon in. Begin daar maar eens mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 09:44 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Of je leest het verslag van het VO want daar staat het gewoon in. Begin daar maar eens mee.


Want je eigen mening hebben mag niet?
Komaan, je ziet toch zelf ook wel wat je ziet (nu niet per sé op deze hengst geprojecteerd)...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 09:50 



 
Profiel   

s0173957 schreef
janderegelaa schreef
Of je leest het verslag van het VO want daar staat het gewoon in. Begin daar maar eens mee.


Want je eigen mening hebben mag niet?
Komaan, je ziet toch zelf ook wel wat je ziet (nu niet per sé op deze hengst geprojecteerd)...

Natuurlijk mag je je eigen mening hebben. Dat betekent alleen niet dat hij klopt. Maar als dat iemand zijn overtuiging is dan moet diegene dat vooral denken. Vind het alleen jammer dat mensen die hier proberen te leren op het verkeerde been gezet worden. Vooral als ik met een filmpje en zijn index laat zien dat het echt anders is.

Niemand bestrijdt dat hij op stand een fractie neerwaarts is. Maar in beweging is het goed en daar gaat het om.

En voor wie daar aan twijfelt:

Totilas, die eigenlijk heel mooi in het evenwichtsmodel staat en toch een neerwaartse romprichting heeft. En daaronder zijn index. Opwaarts en dezelfde index als Mowgli.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 11:14 



 
Profiel   

Totilas beweegt opwaarts en met de schoft omhoog, ik denk dat mensen meer leren als ze dat verschil leren te zien. ;-) En ze dan juist op het goede been gezet worden. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 15:14 



 
Profiel   

Want je eigen mening hebben mag niet?
Komaan, je ziet toch zelf ook wel wat je ziet (nu niet per sé op deze hengst geprojecteerd)...[/quote]
Natuurlijk mag je je eigen mening hebben. Dat betekent alleen niet dat hij klopt. Maar als dat iemand zijn overtuiging is dan moet diegene dat vooral denken. Vind het alleen jammer dat mensen die hier proberen te leren op het verkeerde been gezet worden. Vooral als ik met een filmpje en zijn index laat zien dat het echt anders is.

Niemand bestrijdt dat hij op stand een fractie neerwaarts is. Maar in beweging is het goed en daar gaat het om.

En voor wie daar aan twijfelt:

Totilas, die eigenlijk heel mooi in het evenwichtsmodel staat en toch een neerwaartse romprichting heeft. En daaronder zijn index. Opwaarts en dezelfde index als Mowgli.


[ img ]

[ img ][/quote]

Je moet bij het genetisch profiel niet vergeten, dat dit niet alleen van de hengst is.

In het genetisch profiel op de kwpn site, worden ook alle nakomelingen die op de keuring zijn geweest etc meegenomen.
Het is dus niet 100% hoe de hengst is, maar ook hoe hij fokt en wat zijn nakomelingen laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 15:17 



 
Profiel   

Je ziet toch duidelijk bij Totilas dat het onderste punt van de romp opwaarts naar de benen toe verloopt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 15:27 



 
Profiel   

Umeo schreef
Je ziet toch duidelijk bij Totilas dat het onderste punt van de romp opwaarts naar de benen toe verloopt...

Jazeker maar daar moet je niet naar kijken. Je moet kijken naar het borstbeen tov de zitbeenknobbel. Zoals het lijntje aangeeft op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 16:17 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Umeo schreef
Je ziet toch duidelijk bij Totilas dat het onderste punt van de romp opwaarts naar de benen toe verloopt...

Jazeker maar daar moet je niet naar kijken. Je moet kijken naar het borstbeen tov de zitbeenknobbel. Zoals het lijntje aangeeft op de foto.

Maar dit kan zo toch nooit? Als je op deze manier een opwaarts gebouwd paard wil fokken dan komt de boeg hoger dan de zitbeenknobbel. Dan wordt het toch een soort van giraffe?

Ik heb even dezelfde foto gebruikt en in blauw de lijn getrokken zoals ik heb begrepen dat de romprichting wordt bepaald. Vanaf ongeveer halverwege het schouderblad naar de zitbeenknobbel (en ik heb de foto recht gezet). En dan zie je idd het evenwicht in de romprichting.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 16:34 



 
Profiel   

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, er wordt vaak verkeerd gekeken naar wat een 'opwaartse' romprichting is, ik heb het me door dit plaatje duidelijker kunnen laten maken. :)

Je moet echt de juiste stukken van het skelet kiezen om de lijn te kunnen trekken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 16:46 



 
Profiel   

Interessante discussie :) Jullie brengen me weer aan het twijfelen. Vind het echt lastig om de 'perfecte' match te vinden.

Als ik de kwpn index gebruik om hengsten te zoeken die aan mijn wensen voldoen, dan komt daar Jameson en Mowgli uit.

Als ik zelf kijk naar welke KWPN hengst me op dit moment het meeste aanspreekt, dan is dat Las Vegas. Hij zou zeker ook veel kunnen verbeteren aan mijn merrie qua maat en beweging, maar meer front verwacht ik dan weer niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 08:26 



 
Profiel   

LindyTH schreef
Interessante discussie :) Jullie brengen me weer aan het twijfelen. Vind het echt lastig om de 'perfecte' match te vinden.

Als ik de kwpn index gebruik om hengsten te zoeken die aan mijn wensen voldoen, dan komt daar Jameson en Mowgli uit.

Als ik zelf kijk naar welke KWPN hengst me op dit moment het meeste aanspreekt, dan is dat Las Vegas. Hij zou zeker ook veel kunnen verbeteren aan mijn merrie qua maat en beweging, maar meer front verwacht ik dan weer niet?


Mowgli is wel een hele fijne hengst. Super bewerkbaar en daarnaast ook een erg fijn en aanhankelijk karakter.

Hij heeft alleen wat brede en platte voeten, als dat bij de merrie past/kan, is dat natuurlijk geen probleem!

Jameson is ook een fijne hengst, maar die heeft zelf een wat moeilijker/lastiger karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 11:01 



 
Profiel   

@Roodvos: in jouw redenatie Mowgli dan opwaarts gebouwd. Het blauwe streepje is zoals het moet en het rode zoals jij zegt dat het moet.
[ img ]

Terwijl het KWPN hem een fractie neerwaarts vindt. Op stand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 14:56 



 
Profiel   

Ik ben eruit :)

Ondanks dat hij misschien niet het front heeft waar ik naar zoek, ga ik voor Las Vegas.
Hij spreekt me vanaf de bezichtigingen al heel erg aan en de veulens die ik tot nu toe heb gezien ook.

Qua model sluit hij denk ik ook heel goed aan
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 10:17 



 
Profiel   

Doe je prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 10:44 



 
Profiel   

Ik vind hem zeker genoeg front hebben hoor.
Ik wil Las Vegas op termijn ook gebruiken met mijn merrie. (Was ook het advies van de fokker van onze merrie). Maar ze gaat eerst in de sport gereden worden. Misschien met een draagmerrie volgend jaar ofzo. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je veulen van volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 11:18 



 
Profiel   

Niks mis met het front van Las Vegas, heb er zeer knappe veulens van gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 07:58 



 
Profiel   

Wel opvallend veel bloed, vind je niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 15:31 



 
Profiel   

Valt toch wel mee? Ferdeaux, Bordeaux lijn vind ik wel mooi icm Jazz. Ferdeaux geeft volgens mij wel makkelijke nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 15:46 



 
Profiel   

26-05-2021 is het veulentje van Qaside geboren. Het is een merrie en ze is alles waar ik op hoopte. <3

Op deze foto’s is ze amper 24 uur oud.
[ img ]

[ img ]

Ik heb toch besloten om de merrie nu eerst een jaar leeg te laten om te kijken of ze inmiddels weer belastbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:22 



 
Profiel   

Wat een leuk ding! Groot zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:32 



 
Profiel   

Nou dat is een knoeperd van een veulen zeg! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:54 



 
Profiel   

Plaatje hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, mooi kleurtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 09:08 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :D Ben er echt heel blij mee <3

[ img ]

[ img ]

Merrie wordt vandaag toch nog geïnsemineerd met Las Vegas, hoop dat dat ook weer voorspoedig mag gaan. :):)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen