Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst kiezen

 
Profiel   

Of Iconic B?
Ik vond zijn nakomelingen op de afstammelingenkeuring erg goed. Ook omdat je zelf in je OP aan gaf dat je best een beetje paard wilt fokken.

Ik zie dat ik eerder ook Governor al heb genoemd. Ik zie daar toch ook fijne nakomelingen van die wat meer massa hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 15:29 



 
Profiel   

Johnny Cash ga ik eens naar kijken, heb ik alleen eens vluchtig voorbij zien komen.

Iconic B spreekt me wel aan ja, viel me vorig jaar ook al op, maar heb het idee dat die mooier fokt met wat luxere merries?
Governor, geeft die over het algemeen wel fijne karakters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 21:08 



 
Profiel   

Johnny cash geeft ze vrij heet en dus zou ik die ook niet voor een betere ikarakter gebruiken
Iconic B geeft fijne karakters, Governor geeft wisselend door qua karakter, hangt van de merrie af. Maar ik heb een bekende zadelmakmaker gesproken en die zei vorig jaar dat hij ontzettend veel aanvragen voor zadelmak maken van governors had omdat ze zo lastig waren. Als ze eenmaal zadelmak zijn zijn ze misschien wel heel braaf en het kan natuurlijk ook liggen aan management en de mensen die ze wilden beleren zelf, dat weten we natuurlijk niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 23:48 



 
Profiel   

Governor fokt ook veel kleintjes, ik zou eerder voor een zoon gaan dan.

Iconic B is ook een fijne hengst inderdaad met souplesse en maat, zou ik wel durven gebruiken op deze merrie.

Ik wist niet dat de Johnny Cash nakomelingen al ohz waren. De hengst zelf is super braaf in ieder geval maar qua rugverbindingen past Iconic wellicht beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 09:08 



 
Profiel   

Ik zie dat voor haar halfzussen een aantal keer voor Desperdo is gekozen, wellicht is dat ook een goede match?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 09:45 



 
Profiel   

Ik gooi er wat nieuws in ... Kyton

Viel mij op met goede instelling en liet zich goed rijden. Is ook geen popperig paard. Alleen hier is dus ook niks bekend over hoe hij vererft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 13:44 



 
Profiel   

Desperado vind ik leuk, heb daar ooit een hele brave nakomeling van gereden, ga die eens wat beter bekijken. :)

Kyton vind ik leuk, maar dan zou ik eerder naar Ferguson zelf neigen. Die heeft ook wel even op mijn lijstje gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 18:51 



 
Profiel   

Hoeveel waarde hechten jullie aan de OC fokwaarde van het KWPN? Ik zag namelijk dat Iconic B iets lager dan het gemiddelde scoort.

Mijn merrie is PROK goedgekeurd en ik heb sowieso een hele fijne opfok met veel beweging en onbeperkt ruwvoer.

Ik neig wel heel erg naar Iconic B voor maat, massa, souplesse en een fijn karakter.
Livius vind ik ook interessant, maar ben bang dat hij niet meer massa gaat geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 12:08 



 
Profiel   

Dat is persoonlijk denk ik.
Als ik een goed gevoel heb bij een hengst en deze staat echt bovenaan het lijstje hecht ik meer aan eigenschappen als karakter/exterieur etc.
Wanneer ik nog niet echt een duidelijke voorkeur heb, kan het wel weer een punt zijn waarop een hengst af kan vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 13:26 



 
Profiel   

Ik kijk er eigenlijk niet naar :o denk dat als de hengst de juiste match is met je merrie en je weet dat je de juiste opfok kunt bieden, dat de erfelijke waarde maar een klein beetje invloed heeft in deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 19:50 



 
Profiel   

En Foundation, aangezien je vorig jaar graag Flavio had willen gebruiken? Fokt super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 12:28 



 
Profiel   

Flavio vorig jaar inderdaad, maar moet zeggen dat ik die toen heb gekozen omdat hij mij door kenners aangeraden werd. Was achteraf wel blij dat het toch Taminiau geworden is, dat was mijn eigen keuze. :)

Het veulen is inmiddels geboren <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 16:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Lekker stevig gebouwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 19:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! ziet er inderdaad stevig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 07:53 



 
Profiel   

Dankje beide!

Vind hem heel goed gelukt, lijkt ook een lekker galopje te hebben maar was gister nog maar 2 dagen oud. Karakter lijkt tot zover ook goed.

Ben nu wel een beetje bang voor de maat met Iconic B, omdat dit al echt een grote is geworden terwijl het haar eerste is.

Hebben jullie nog ideeën voor een hengst die erg lijkt op Taminiau (takt in beweging en lengte) maar die iets meer front geeft?

Ga proberen haar in de veulenhengstigheid weer te dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 09:12 



 
Profiel   

xLindy91 schreef
Dankje beide!

Vind hem heel goed gelukt, lijkt ook een lekker galopje te hebben maar was gister nog maar 2 dagen oud. Karakter lijkt tot zover ook goed.

Ben nu wel een beetje bang voor de maat met Iconic B, omdat dit al echt een grote is geworden terwijl het haar eerste is.

Hebben jullie nog ideeën voor een hengst die erg lijkt op Taminiau (takt in beweging en lengte) maar die iets meer front geeft?

Ga proberen haar in de veulenhengstigheid weer te dekken.

Nog meer front? Zou ik Jameson nemen. Hoofd , schoft en hals, dat is het zo'n beetje. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 10:53 



 
Profiel   

Andere optie is misschien Las Vegas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 13:24 



 
Profiel   

Jameson inderdaad voor het front. Maar of je echt lengte krijgt..

En bijvoorbeeld Kyton?
Iets minder formaat dan Iconic, maar wel bot en front. Eerste jaargang wordt momenteel geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 16:23 



 
Profiel   

Hi allemaal ik zit even mee te lezen. Wij hebben zelf al 3x de Duitse hengst Feinrich gebruikt en hij geeft echt hele fijne karakters. Plus veel maat en lengte in het lijf. En drie hele sterke gangen. Dus misschien is dat wat. En waar wij ook al twee ontzettend mooie veulens van hebben is Blue Horse Fifty Cent. Ook veel maat. Veel front en mega lopen. Ben benieuwd waar je mee gaat dekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 17:29 



 
Profiel   

Bedankt voor de suggesties weer! :D

Jameson vind ik te kort, maar wel heel gaaf, was er vorig jaar ook al weg van maar vond hem te duur.
Kyton doet me persoonlijk niet zoveel. :o
Fifty Cent vind ik erg gaaf! Vorig jaar ook al even naar gekeken. Alleen heb ik liever een iets krachtigere galop.

En anders misschien maar nog een keer Taminiau <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 18:55 



 
Profiel   

Wat denken jullie van de nieuwe Gelderse hengst Matiz? Vind hem zelf namelijk heel gaaf, zou hij het front goed kunnen verbeteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 08:15 



 
Profiel   

Dat is wel weer heel wat anders dan eerdere hengsten die je gebruikte / overwoog, bijv Taminiau of Imposantos.
Maat en front zal wel goed zitten, souplesse is anders vergeleken met bovengenoemde dressuurhengsten.

Heb je haar dit jaar niet gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 09:04 



 
Profiel   

Ja klopt! Maar toen ik hem zag dacht ik meteen Wow die is gaaf. :) Dat had ik ook met Taminiau, waar ze nu dus een veulen van heeft. Is een erg leuk veulen geworden, lijkt voldoende maat, beweging en souplesse te hebben alleen had ik graag wat meer front gezien.

Dit jaar had ik dat wow gevoel niet bij een dressuurhengst, heb er daarom voor gekozen haar te dekken met Qaside MD. Dan verbeter ik niet op beweging maar verwacht hieruit wel een mooi degelijk gebouwd veulen met een apart kleurtje.

Voor volgend jaar is mijn doel wel weer een goede dressuurhengst te kiezen, en dan dus hoofdzakelijk één die het front goed kan verbeteren. Iconic B staat ook nog steeds hoog op het lijstje, en de Fontaine veulens vind ik ook heel mooi, al spreekt de hengst zelf me minder aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 09:42 



 
Profiel   

Citaat
Dit jaar had ik dat wow gevoel niet bij een dressuurhengst, heb er daarom voor gekozen haar te dekken met Qaside MD. Dan verbeter ik niet op beweging maar verwacht hieruit wel een mooi degelijk gebouwd veulen met een apart kleurtje.


Besef wel dat Qaside homozygoot is voor het PSSM2-gen PX!!! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 12:30 



 
Profiel   

Peterina schreef
Citaat
Dit jaar had ik dat wow gevoel niet bij een dressuurhengst, heb er daarom voor gekozen haar te dekken met Qaside MD. Dan verbeter ik niet op beweging maar verwacht hieruit wel een mooi degelijk gebouwd veulen met een apart kleurtje.


Besef wel dat Qaside homozygoot is voor het PSSM2-gen PX!!! :(


Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Heb dit nog niet eerder gehoord en kan het ook nergens terug vinden...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen