(paarden) Hengst voor fergiex00seven ? (ster NRPS pony)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stellaluna

Berichten: 92
Geregistreerd: 16-03-11

(paarden) Hengst voor fergiex00seven ? (ster NRPS pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 14:46

Hoihoi,

Ik ben heel rustig opzoek naar een hengst voor mijn ponymerrie, voor volgend jaar waarschijnlijk. Nu ben ik niet zo thuis in de fokkerij en ben ik super benieuwd wat jullie denken.

Merrie is 1e premie en ster bij het nrps, 1.52 en 29,98% OX. Vader is pony hengst fergie en vm is 00seven. Is nog niet heel lang onder het zadel maar is heel werkwillig, geweldig karakter. Stap is goed, draf mist een beetje ruimte bij het voorbeen en ze heeft geen supersterk achterbeen wat je terugziet in de galop. Deze is van nature niet zo opwaarts. Ze is 4 dus dit zal zeker nog ontwikkelen.

Nou zou ik graag een allround e-pony of klein paard fokken, voor mezelf. Een d pony hengst valt voor mij eigenlijk af.

Zouden jullie het aanraden om binnen het NRPS te blijven? En raden jullie het sterk af of aan om met een epony en een paard te fokken? Ik zag bevoorbeeld D'joep, een nrps hengst van 1.62 geloof ik. Dit scheelt maar 10 cm. Zouden jullie erg rekening houden met de maat ivm eventuele complicaties voor de merrie? En wat zouden jullie aanraden qua verbetering van de merrie? Ben super benieuwd!
Ik neig zelf naar een dressuur hengst en dan te hopen dat het springen nog via Fergie er een beetje in zit.

De standfotos zijn niet alles en ben bezig met het filmpje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van voordat ik haar kocht

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: (paarden) Hengst voor fergiex00seven ? (ster NRPS pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:24

Je kunt gerust een paardenhengst gebruiken, het veulen past zich aan aan de grootte van de baarmoeder.

Wat mij opvalt is het pijpbeen tussen de kogel en het spronggewricht achter vrij lang is en de bovenlijn wat hol is. Vanwege de bovenlijn zou ik D"joep in ieder geval niet gebruiken.

stellaluna

Berichten: 92
Geregistreerd: 16-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 19:02

Thanks voor je reactie! Hoopte al dat jij zou reageren.
Heb nog wat foto's gevonden van voordat ik d'r kocht, ze zag er toen nogal "Bourgondisch" uit haha. Ze was echt Mega dik als. Ik dit zo terug zie

Dat het veulen zich aanpast wist ik, maar zou dit denk je ook geen problemen opleveren als het verschil 20cm is?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zou jij in dit geval zelf voor een nrpser gaan?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: (paarden) Hengst voor fergiex00seven ? (ster NRPS pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:44

Ik zou niet gaan voor een hengst die groter is dan 1.70cm in ieder geval, maar voor de rest..1.52cm is niet zo klein.

Ik denk wel dat ik voor een nrps'er zou gaan maar ik ben niet zo heel erg thuis in het nrps.