Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Sir Donnerhall I x Weltmeyer I merrie

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Denk niet dat die de galop echt gaat verbeteren..


Waarom zou Fürst Jazz de galop niet verbeteren? :?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:47 



 
Profiel   

Aimee schreef
Elisa2 schreef
Denk niet dat die de galop echt gaat verbeteren..


Waarom zou Fürst Jazz de galop niet verbeteren? :?


Omdat het niet z'n beste gang is, over de benen is hij goed maar hij gallopeerd niet bepaald opwaarts. (romp blijft neerwaarts in de galop)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 08:45 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Omdat het niet z'n beste gang is, over de benen is hij goed maar hij gallopeerd niet bepaald opwaarts. (romp blijft neerwaarts in de galop)


Heb je hem überhaupt wel eens zien galopperen?
Fürst Jazz gaat misschien niet zo groot als een Glamourdale of Kjento, maar hij kan juist in galop enorm zitten en sluit heel goed terug op het achterbeen, blijft hierbij heel goed doorspringen en heeft knie. Ik zou dat niet zomaar als zijn mindere gang bestempelen en dit zijn zéker wel kwaliteiten waarmee de galop verbeterd kan worden. Bovendien is het een bloedbeest, Diederik kan er in galop gewoon nog niet voluit aan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 16:21 



 
Profiel   

Johnson!
Geeft maat en beweging.
Beenwerk ga je er niet echt mee verzwaren.

Al duidelijk bewezen zelf als nakomelingen dat er sportpaarden van komen.

Stap is niet z'n sterkste punt, heb er zelf 2 gehad waarbij de ene stapte voor een 9, de andere voor een 5,5, maar voor de rest beide paarden die geboren zijn voor het zwaardere werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 17:13 



 
Profiel   

Aimee schreef
Elisa2 schreef
Omdat het niet z'n beste gang is, over de benen is hij goed maar hij gallopeerd niet bepaald opwaarts. (romp blijft neerwaarts in de galop)


Heb je hem überhaupt wel eens zien galopperen?
Fürst Jazz gaat misschien niet zo groot als een Glamourdale of Kjento, maar hij kan juist in galop enorm zitten en sluit heel goed terug op het achterbeen, blijft hierbij heel goed doorspringen en heeft knie. Ik zou dat niet zomaar als zijn mindere gang bestempelen en dit zijn zéker wel kwaliteiten waarmee de galop verbeterd kan worden. Bovendien is het een bloedbeest, Diederik kan er in galop gewoon nog niet voluit aan rijden.


Stap is een veel groter aandachtspunt van deze hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 18:45 



 
Profiel   

Hoi allen,
Ik schop dit topic opnieuw omhoog omdat ik deze merrie opnieuw wil laten dekken.
Op 7 mei kreeg ze een merrieveulen van Kjento. Op zich ben ik wel tevreden over het veulen, hele goede stap en draf (heeft de merrie ook) en de galop heeft Kjento zeker verbeterd.
Het beenwerk blijft wat fragiel maar wat meer lengte in het lichaam heeft Kjento wel meegegeven denk ik

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Voor dit jaar den ik aan Donier of Vaderland.
Valverde ook fan van.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 00:34 



 
Profiel   

Valverde ben ik ook fan van. Maar de galop vind ik dan nog wel het minste van zijn gangen, die zou ik daarom niet direct aanraden.
Negro bloed sluit idd wel mooi aan bij je wensen, kan soms nog wel eens wisselen met maat.
Escolar ben ik fan van, zou niet zo heel bang zijn om een dooie te fokken. Tenzij jouw merrie dat ook echt is maar daar lijkt ze me het type niet direct voor. Super galop en stap en fokt echt wel wat bot en maat. Dekgeld ligt wel hoger dan Vitalis (die zag ik ook nog geopperd worden). Als je fan bent van Vivaldi bloed kijk dan eens naar Vivino (Vivaldi x Dancier). Super fijn dier ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 01:35 



 
Profiel   

Kardieno?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 10:17 



 
Profiel   

VValar schreef
Valverde ben ik ook fan van. Maar de galop vind ik dan nog wel het minste van zijn gangen, die zou ik daarom niet direct aanraden.
Negro bloed sluit idd wel mooi aan bij je wensen, kan soms nog wel eens wisselen met maat.
Escolar ben ik fan van, zou niet zo heel bang zijn om een dooie te fokken. Tenzij jouw merrie dat ook echt is maar daar lijkt ze me het type niet direct voor. Super galop en stap en fokt echt wel wat bot en maat. Dekgeld ligt wel hoger dan Vitalis (die zag ik ook nog geopperd worden). Als je fan bent van Vivaldi bloed kijk dan eens naar Vivino (Vivaldi x Dancier). Super fijn dier ook.


Hoe zijn de Vivino veulens? Gezien de moederlijn verwacht ik dat hij bloed mee geeft en niet perse zwaarder beenwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 10:54 



 
Profiel   

Aimee schreef
Hoe zijn de Vivino veulens? Gezien de moederlijn verwacht ik dat hij bloed mee geeft en niet perse zwaarder beenwerk.


De hengst is van 2016 en dit jaar worden de eerste veulens geboren. Zelf heeft hij wel echt body dus zou dat aandurven. Maar wat ie doorfokt moet nog blijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 14:11 



 
Profiel   

VValar schreef
De hengst is van 2016 en dit jaar worden de eerste veulens geboren. Zelf heeft hij wel echt body dus zou dat aandurven. Maar wat ie doorfokt moet nog blijken.


Ja, daarom vraag ik natuurlijk hoe de veulens zijn. Hij komt uit een Arabische moederlijn, dus hij kan wel body hebben, maar dat hij bot gaat doorvererven lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Kardieno daarentegen komt uit een Gelderse moederlijn, waardoor ik verwacht dat hij meer bot mee kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 16:48 



 
Profiel   

Vivino misschien wel een optie, al vind ik hem nog een tikkeltje slungelig maar hij is dan ook heel groot.
Kardieno zoek ik op!
Kjento heeft wel meer ruimte in het frame gegeven. Zou ik hem opnieuw gebruiken? Ook een optie.
[ img ]
We waren net te laat dus heb nog 3 weken om na te denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 16:52 



 
Profiel   

Aimee schreef
Ja, daarom vraag ik natuurlijk hoe de veulens zijn. Hij komt uit een Arabische moederlijn, dus hij kan wel body hebben, maar dat hij bot gaat doorvererven lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Kardieno daarentegen komt uit een Gelderse moederlijn, waardoor ik verwacht dat hij meer bot mee kan geven.


Jij weet net zoveel als ik mbt de veulens dus de tijd zal het uitwijzen. Misschien heb je gelijk maar volgens jouw denkwijze zou Vivino zelf dan ook niet zoveel bot moeten hebben en dat heeft ie wel. Gewoon afwachten hoe de veulens zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 17:51 



 
Profiel   

Is de hoofd-halsverbinding zo zwaar of lijkt dat zo door de foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 18:21 



 
Profiel   

VValar schreef
Jij weet net zoveel als ik mbt de veulens dus de tijd zal het uitwijzen. Misschien heb je gelijk maar volgens jouw denkwijze zou Vivino zelf dan ook niet zoveel bot moeten hebben en dat heeft ie wel. Gewoon afwachten hoe de veulens zijn.


Ik heb hem niet live gezien, dus ik moet afgaan op foto’s :) Als ik dan de foto’s vergelijk met bijvoorbeeld foto’s van Danciero, dan vraag ik me af of Vivino wel bot heeft. Maat en massa is in mijn ogen wat anders dan bot. Mijn Gelderse had bijvoorbeeld veel maat, veel bot, maar niet perse veel massa.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Vivino een super interessante hengst, juist vanwege die moederlijn. Maar in de afweging zou ik meenemen dat hij mogelijk ook veredeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 18:33 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Is de hoofd-halsverbinding zo zwaar of lijkt dat zo door de foto?

Van de merrie of van het veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 19:41 



 
Profiel   

Sev schreef
Suzanne F. schreef
Is de hoofd-halsverbinding zo zwaar of lijkt dat zo door de foto?

Van de merrie of van het veulen?


Veulen. Op de foto hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 19:47 



 
Profiel   

Veulen. Op de foto hierboven.[/quote]

Er staan nog foto´s in een vorige post

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 22:16 



 
Profiel   

Ik denk zelf ook aan Rockabye S
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen