Koehakkige beenstand, waardoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:33

Haha ja dat is niet echt te beoordelen zo..

Qua hengst is het best wel een wensenlijstje zo, ik zou het even kort samenvatten als: maat, massa, goed karakter, correcte beenstand en zelf zou ik veer en souplesse ook goed mee laten wegen inderdaad. Opwaartse bouw..zolang als ze opwaarts met de schoft omhoog bewegen mag je allang blij zijn imo.

Nu nog passende hengsten... :+

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Koehakkige beenstand, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:06

Reg b merrie x ggk hengst kwpn en stb die geaccepteerd zijn. Krijgt je veulen reg a.

Maar als je merrie kwpn reg a of vb wilt mkn, dan heb je dna middels haar/bloed van de moeder van je paard nodig en van je eigen paard, dan kan je doormiddel van test bewijzen dat zij dochter is van de merrie.

Weet niet wat kost, via t kwpn, maar wel degelijk mogelijk, als je kan beschikken over haar/bloed van de moeder van je paard. En lid bent van t kwpn.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 12:47

Elisa2 schreef:
Haha ja dat is niet echt te beoordelen zo..

Qua hengst is het best wel een wensenlijstje zo, ik zou het even kort samenvatten als: maat, massa, goed karakter, correcte beenstand en zelf zou ik veer en souplesse ook goed mee laten wegen inderdaad. Opwaartse bouw..zolang als ze opwaarts met de schoft omhoog bewegen mag je allang blij zijn imo.

Nu nog passende hengsten... :+


Ja daar komt het wel een beetje op neer inderdaad! Eigenlijk de punten die je in ieder paard zoekt! :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 12:49

amen schreef:
Reg b merrie x ggk hengst kwpn en stb die geaccepteerd zijn. Krijgt je veulen reg a.

Maar als je merrie kwpn reg a of vb wilt mkn, dan heb je dna middels haar/bloed van de moeder van je paard nodig en van je eigen paard, dan kan je doormiddel van test bewijzen dat zij dochter is van de merrie.

Weet niet wat kost, via t kwpn, maar wel degelijk mogelijk, als je kan beschikken over haar/bloed van de moeder van je paard. En lid bent van t kwpn.


Dankjewel!
Ansich zou het veulen voor mijzelf zijn, dus ik ben er nog niet uit of dit allemaal aan de hand ga halen. Als ik maar weet waar het veulen vandaan komt is misschien al voldoende!

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:52

SBravour schreef:
Elisa2 schreef:
Haha ja dat is niet echt te beoordelen zo..

Qua hengst is het best wel een wensenlijstje zo, ik zou het even kort samenvatten als: maat, massa, goed karakter, correcte beenstand en zelf zou ik veer en souplesse ook goed mee laten wegen inderdaad. Opwaartse bouw..zolang als ze opwaarts met de schoft omhoog bewegen mag je allang blij zijn imo.

Nu nog passende hengsten... :+


Ja daar komt het wel een beetje op neer inderdaad! Eigenlijk de punten die je in ieder paard zoekt! :D


Wbt massa, souplesse/ veer, en een goed karakter wat aansluit bij Jazz bloed denk ik aan Bon Bravour. Als het klopt gaat hij weer dekken, of hij echt maat geeft..dat wisselt volgens mij.

Daily Diamond zou ook passend kunnen zijn, ik twijfel alleen een beetje aan zijn fundament.

Hengst die qua beweging denk ik veel kan verbeteren en met de schoft omhoog bewegen en massa toe kan voegen is denk ik Taminau. Maar nog een jonge hengst, nog niet veel bekend over zijn nafok.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 19:38

Ohh… Taminau ken ik niet, die ga ik even opzoeken!
Onbekende hengst vind ik geen enkel probleem Ik hecht niet heel veel waarde aan het kaartje Grand Prix eraan. Het gaat mij meer om het dier zelf, of die aanspreekt!

Ik ga ze noteren op mijn lijstje! Dankjewel :D
Bon Bravour… Hoe toevallig, die had ik al op mijn lijstje, leuk.
(En leuke side-note, mijn vorige paard heette Bravour)

Wat brengt jou aan de twijfel wbt fundament bij DD?

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Koehakkige beenstand, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:13

Hij heeft wat ongelijke voeten voor, maar zijn veulens lijken erg goed en jouw merrie heeft een correcte voorbeenstand.

Het is wel lastig als je nog niet weet hoe een hengst fokt en ook nog niet weet hoe je merrie fokt. Als je meer zekerheid wil kun je beter voor een bewezen hengst gaan. Maar in jouw geval omdat het toch nog niet aan de orde is kun je ook de jonge hengsten die je aanspreken even blijven volgen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Koehakkige beenstand, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 09:27

Dankjewel voor alle hulp! :D

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Koehakkige beenstand, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:16

Graag gedaan :-)