Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hengst voor jaguar mail x hors la loi

 
Profiel   

ik zoek een hengst voor mijn merrie. ze is een jaguar mail x hors la loi. eventueel wil ik nog dit seizoen dekken. ik ben heel content met haar maar het mag allemaal net wat meer zijn. ze heeft een mooi karakter, heet maar toch braaf en heeft een mooie sprong. graag wil ik de draf en galop verbeteren en mag het veulen wat groter zijn. merrie is nu 163.

zelf heb ik cabrio vd heffinck in gedachte,maar ik kom er gewoon niet helemaal uit.
stamboek of prijs is open.


op de een of andere manier krijg ikgeen foto erbij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 22:05 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ppeloupe-z

Gaat het om deze merrie?

Zo ja komt ze uit een leuke stam, grootmoeder gaf Marius Claudius
combinatie met Eldorado van de zeshoek zie ik ook, gaf een 1.30 springpaard uit de moeder.
Ben heel benieuwd naar een standfoto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 08:33 



 
Profiel   

gezien de afstamming vermoed ik een wat neerwaartse romprichting bij jouw merrie waarvandaan je waarschijnlijk de wens draf en galop verbeteren komt. Daar zou ik dan op letten bij een hengst. Met Cabrio ga je dat ws niet verbeteren. Verder zou ik bij een dergelijke afstamming niet alleen maar maat ook voldoende formaat willen toevoegen. Maar zonder foto is dat ms wel verkeerd gedacht en heeft de merrie wel formaat is ze alleen wat kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 08:35 



 
Profiel   

dat is haar inderdaad. ik vind het meer een volbloedje om te zien. en ik krijg die foto er niet op, iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? (gelukt).

ben je niet bang voor karakter met eldorado? hors la loi geeft ook speciale.

Ik kan van Cabrio helaas weinig vinden hoe en wat hij vererft, maar de hengst spreekt mij wel aan. Ik vind het neerwaartse eigenlijk wel meevallen, (correct me if I'm wrong). Maat en formaat is inderdaad een aandachtspunt, ik wil geen buffels, maar Jappie is wel een popje en veel kleiner moet het niet worden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 11:37 



 
Profiel   

All Star 5? die moet meer draf en galop geven en maat. Staat bij Schockemohle ter dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:53 



 
Profiel   

NenaC schreef
dat is haar inderdaad. ik vind het meer een volbloedje om te zien. en ik krijg die foto er niet op, iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? (gelukt).

ben je niet bang voor karakter met eldorado? hors la loi geeft ook speciale.

Ik kan van Cabrio helaas weinig vinden hoe en wat hij vererft, maar de hengst spreekt mij wel aan. Ik vind het neerwaartse eigenlijk wel meevallen, (correct me if I'm wrong). Maat en formaat is inderdaad een aandachtspunt, ik wil geen buffels, maar Jappie is wel een popje en veel kleiner moet het niet worden.

[ [url=m/2rS1NC.jpg]Afbeelding[/url] ]


klopt bij de merrie valt het neerwaartse mee. Zag het weekend een Cabrio uit een moerlijn met bloed en was wel wat neerwaarts gebouwd, daarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:57 



 
Profiel   

ik vind haar helemaal niet als een volbloedje ogen op de foto's. genoeg bot en massa en al helemaal voor een 3 jarige. Maar op foto natuurlijk lastiger te beoordelen, jij kent je paard ;)

uit moederlijn komt natuurlijk marius claudius als goedgekeurde hengst, dus commercieel gezien zal concorde bloed interessant zijn zoals larino of namelus R, beide absoluut niet goedkoop, wel bewezen vererfers

en ik ben persoonlijk altijd nog fan van eldorado, en zoals evelien al aangeeft, heeft die ook een goede gebracht uit de moeder. Of de zoon van eldorado, grandorado. Deze zullen ook allebei meer maat geven denk ik dan concorde bloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 17:57 



 
Profiel   

ah ok. weet je nog wat voor moederlijn dat was?

Is all star 5 die van Dennis Lynch? ik dek liever niet bij een hengst van schockemohle.
Bisquet Balou vind ik ook nog wel interessant, ben alleen niet zeker van zijn karakter, en ik kan nergens vinden of hij nu wffs vrij is of niet. ( ik denk het niet).

en een casall zoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 18:01 



 
Profiel   

Ipv cabrio vind ik Cicero van Paemel ook een goede optie, bewezen, fokt goed, heeft massa.
Eldorado is zeker geen slechte optie, geeft maat, massa én goede gangen.
Warrant kan ook, dan fok je terug op nimmerdor wat meestal hele goede paarden geeft.
Maar Concorde bloed is sowieso ook een goed idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 21:26 



 
Profiel   

zo als je zelf al zegt is Eldorado is wel een ding met karakter. Als je al aangeeft dat de merrie heet is zou ik eerder naar Grandorado kijken. Een BWP hengst die beter beweegt dan menig dressuurpaard is Chapper, BWP gekeurd nu. Veulens leken ook goed, verder nog weinig bekend natuurlijk. Wil je liever een bewezen hengst of maakt dat niet uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 09:15 



 
Profiel   

ik neig wel meer naar een bewezen hengst, dat hoeft niet perse in de sport te zijn mag ook als vaderdier. Cicero vind ik ook een goede optie.

die chapper ga ik eens opzoeken, ken ik niet.

eldorado denk ik qua karakter dat hij afvalt. dat zou ik denk ik nog niet aandurven. misschien later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 13:06 



 
Profiel   

Ik zou voor deze merrie Canturano Z wel durven gebruiken. Maat, goed gefokt, mooi type...en begint echt door te breken als vererver.

https://stallions.zangersheide.com/nl/p ... URANO-Z-x-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 10:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen