Hengst gezocht voor mijn Charmeur merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Hengst gezocht voor mijn Charmeur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 11:20

Hi!

Ik heb (vind ik) een hele mooie merrie van Charmeur x Metall x Dutchboy staan. Nu wil ik ivm het vele dressuurmatige werk dat er nog in haar zit en omdat ik haar graag de tijd wil geven haar proberen deze maand te insemineren. Mocht het deze maand niet lukken dan gaat het niet door, dit jaar anders wordt het me te laat in het seizoen.

Nu zat ik zelf te denken aan Jonny Cash, merrie is mooi gebouwd maar iets strak in de lendenen. Laat voldoende kwaliteit zien. Is geen heethoofd, heeft een fijn meewerkend karakter.

Ik zou graag een veulentje uit haar willen als opvolger van haar en voor in het span van mijn man, puur eigen gebruik dus. Ik heb gelezen dat flemmingh bloed nog we eens wat weken lendenen wil vererven, vandaar dat mij dit passend lijkt. Daarnaast gaat mijn voorkeur ook uit naar een jonge hengst ivm het dekgeld en dat dit mijn eerste gok qua fokken ooit is.

Als ze geïnsemineerd wordt deze maand zou ze morgenochtend naar Nijhoff moeten. Eigenlijk had ik mijn keus al gemaakt, maar woe weet heeft bokt andere/betere opties.


Afbeelding

Umeo
Berichten: 2225
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:50

Heb je een volledige afstamming?

Wat heb je zelf in gedachten?

Anoniem

Re: Hengst gezocht voor mijn Charmeur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:09

Ik denk dat ze inmiddels geinsemineerd is met jouw eerste keuze TS?