Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 23:15

annemijnvdg schreef:
Ja merk ik ook, in het begin meer opzich zelf, niet luisterde niet echt naar mij, maar nu begrijptze mij en volgt ze mij en luistert naar mijn stem, ze let ook goed op mij of ze goed, nu iets meer, omdat ze nog steeds klein beetje onzeker is mij nu goed kent en weet ze dat ik haar bescherm :o

Zil staat bij mij thuis in gelderland, sinds kort!



Waar staat Dilvana?

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:17

annemijnvdg schreef:
annemijnvdg schreef:
Ja merk ik ook, in het begin meer opzich zelf, niet luisterde niet echt naar mij, maar nu begrijptze mij en volgt ze mij en luistert naar mijn stem, ze let ook goed op mij of ze goed, nu iets meer, omdat ze nog steeds klein beetje onzeker is mij nu goed kent en weet ze dat ik haar bescherm :o

Zil staat bij mij thuis in gelderland, sinds kort!



Waar staat Dilvana


Jammer dat ze ver weg staat. Diva staat in maria-hoop, in de buurt van roermond/echt

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 23:20

Idd best ver weg, hoelang heb jij dilvana al?

heb je misschien instagram of iets om meer te zien van dilvana (i know gekke vraag :D
Laatst bijgewerkt door petraaken op 29-07-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:25

annemijnvdg schreef:
heb je misschien instagram of iets om meer te zien van dilvana (i know gekke vraag :D )


Nee helemaal geen gekker vraag. Vind het heel leuk om recente foto's van zilvana te zien. Ik stuur je een pb

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 23:26

Faab schreef:
annemijnvdg schreef:
heb je misschien instagram of iets om meer te zien van dilvana (i know gekke vraag :D )


Nee helemaal geen gekker vraag. Vind het heel leuk om recente foto's van zilvana te zien. Ik stuur je een pb



yes oke

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:21

Moderatoropmerking:
graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp van dit topic. De rest is niet echt van toepassing hier.

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:08

En charmeur heb ik opgezocht en zhivago, ik ben benieuwd of dat iets is, of jet karakter goed is, want dat is wel get allerbelangrijkste dat t geen zenuwachtig beestje is.

En iets waar ik ook beetje naar op zoek ben, is dat de hengst hele mooie gangen heeft, vooral een hele goede draf, met beenachtige vindt ik persoonlijk wel gaaf

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:14

Mijn paard komt uit dezelfde moeder, Dandy, Spielberg x Silvano.

Anders moet je is contact opnemen met dr fokster? Die kunnen en willen je vast wel adviseren.

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:17

smurvaas schreef:
Mijn paard komt uit dezelfde moeder, Dandy, Spielberg x Silvano.

Anders moet je is contact opnemen met dr fokster? Die kunnen en willen je vast wel adviseren.


Ah toevallig, ja zou ik ook nog kunnen doen ja

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:18

smurvaas schreef:
Mijn paard komt uit dezelfde moeder, Dandy, Spielberg x Silvano.

Anders moet je is contact opnemen met dr fokster? Die kunnen en willen je vast wel adviseren.


Wat is zijn karakter ?☺️

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:33

Hij heeft een super karakter. Wil altijd voor je werken. Altijd een plezier om mee te werken en super lief in de omgang.
Kan beetje een binnenvetter zijn maar dat is ook mega afhankelijk hoe ik zelf reageer op spanning, want dat neemt hij gelijk over.
Kan wat heet worden maar kan dat ook weer heel goed afvloeien.

Annieeee
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:42

annemijnvdg schreef:
En charmeur heb ik opgezocht en zhivago, ik ben benieuwd of dat iets is, of jet karakter goed is, want dat is wel get allerbelangrijkste dat t geen zenuwachtig beestje is.

En iets waar ik ook beetje naar op zoek ben, is dat de hengst hele mooie gangen heeft, vooral een hele goede draf, met beenachtige vindt ik persoonlijk wel gaaf


dat kun je zien op de site, maar dat weet al, maar moet matchen met karakter

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 15:57

Annieeee schreef:
annemijnvdg schreef:
En charmeur heb ik opgezocht en zhivago, ik ben benieuwd of dat iets is, of jet karakter goed is, want dat is wel get allerbelangrijkste dat t geen zenuwachtig beestje is.

En iets waar ik ook beetje naar op zoek ben, is dat de hengst hele mooie gangen heeft, vooral een hele goede draf, met beenachtige vindt ik persoonlijk wel gaaf


dat kun je zien op de site, maar dat weet al, maar moet matchen met karakter


ja klopt, mijn merrie heeft zelf een heel fijn karakter

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 19:53

hoi (tijdje geleden haha) maar ik heb weer even rondgekeken heb weer een paar mooi hengsten gezien en ik wil graag jullie mening of deze bij mij merrie past.

ik had:
- dreamboy
- krem
- mcjonnas
- bretton woods
- fidertanz

alvast thanks

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:41

ik zou een veulen met een leuk kleurtje zoals palomino ook heel leuk en bijzonder vinden.


ik heb er nog een paar:
- edmundo
- don cremello (ik hoorde dat hij wel groot kan fokken)
- qaside md
- jantar
Laatst bijgewerkt door annvdg op 19-03-20 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:13

kwam toevallig dit topic tegen. Ik heb ook een San Remo merrie en grappig dat jullie karakters ook in mijn merrie terug te vinden zijn.
Ik ben niet zo thuis in het fokgebeuren maar ik denk ook wel eens erover om toch een veulentje te fokken.
Ik had zelf For ferrero in gedachte. Maar botste laatst ook op een palominokleurige hengst Bosco.

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:25

3timesmom schreef:
kwam toevallig dit topic tegen. Ik heb ook een San Remo merrie en grappig dat jullie karakters ook in mijn merrie terug te vinden zijn.
Ik ben niet zo thuis in het fokgebeuren maar ik denk ook wel eens erover om toch een veulentje te fokken.
Ik had zelf For ferrero in gedachte. Maar botste laatst ook op een palominokleurige hengst Bosco.



bosco vind ik ook een gave hengst

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:28

annemijnvdg schreef:
ik zou een veulen met een leuk kleurtje zoals palomino ook heel leuk en bijzonder vinden.


ik heb er nog een paar:
- edmundo
- don cremello (ik hoorde dat hij wel groot kan fokken)
- qaside md
- jantar



en don fascination niet goed gekeurd maar tot 2de bezichtiging gekozen geloof ik

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:03

Puur om het kleurtje fokken zou ik zonde vinden voor deze merrie, al kan je er best naar kijken natuurlijk.

Don cremello is een pony die voor een pony groot fokt, maar in combo met jouw merrie zeer waarschijnlijk geen paard fokt.
McJonnas ben ik persoonlijk geen fan van, geeft een beetje propperige paardjes.
Edmundo zou best een optie zijn, is Gelders maar dan krijg je (correct me if i'm wrong) wel een vol KWPN papier. Daarbij schijnen Gelderse toch een wat rustiger karakter door te geven en wat meer veelzijdigheid.
Trouwens, misschien dat iemand dat weet, zijn er niet meer San Remo nakomelingen in de Gelderse richting goedgekeurd?
Bosco is niet KWPN goedgekeurd en ook niet erg groot, hoewel ik niet kan vinden of hij misschien wel iets groter fokt.

Qaside voert veel volbloed, misschien niet wat je wilt qua karakter in combo met de merrie.

Jantar geeft je het voordeel dat je gegarandeerd een kleurtje krijgt (hoewel je misschien kans hebt op smokey black wat je niet echt ziet) maar is ook bijna 50% volbloed, alleen goedgekeurd bij het AES en dit jaar niet beschikbaar volgens de site.

Het is leuk om een kleurtje te fokken, maar bedenk je wel dat de kans 50% is op een kleurtje als je met een valk of palomino fokt. Als je echt voor jezelf fokt misschien niet erg om iets in te leveren in bewegingen, maar ik zou nooit inleveren op karakter. Misschien gewoon op bezoek gaan bij een aantal hengstenhouders?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:56

annemijnvdg schreef:
ik zou een veulen met een leuk kleurtje zoals palomino ook heel leuk en bijzonder vinden.


ik heb er nog een paar:
- edmundo
- don cremello (ik hoorde dat hij wel groot kan fokken)
- qaside md
- jantar


Ik ben geen kleurenexpert, maar volgens mij moet je merrie vos zijn om een palomino kleur of iets anders te kunnen krijgen.

Als ik de nakomeling van Spielberg zie uit de moeder van deze merrie, met de karakteromschrijving dan zou ik helemaal voor deze hengst gaan.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 21-03-20 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:59

Elisa2 schreef:
annemijnvdg schreef:
ik zou een veulen met een leuk kleurtje zoals palomino ook heel leuk en bijzonder vinden.


ik heb er nog een paar:
- edmundo
- don cremello (ik hoorde dat hij wel groot kan fokken)
- qaside md
- jantar


Ik ben geen kleurenexpert, maar volgens mij moet je merrie vos zijn om een palomino kleur of iets anders te kunnen krijgen.


Als ze vos draagt kan het wel, maar dat is natuurlijk de vraag.

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 20:12

hoe kan ik erachter komen of ze vosdrager is?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:27

annemijnvdg schreef:
hoe kan ik erachter komen of ze vosdrager is?


Je kan een beetje pluizen in de stamboom, heb je link naar horsetelex? Of haar laten testen. Maar je zou sowieso een valk kunnen fokken. Dat is eigenlijk gewoon bruin, maar dan met een crème gen eroverheen. En palomino is gewoon vos, maar dan met crème. En of die palomino hengsten crème doorgeven is dus 50/50.


Edit, oh zie dat de link naar haar afstamming hier al ergens staat.

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 16:37

Ilse_123 schreef:
annemijnvdg schreef:
hoe kan ik erachter komen of ze vosdrager is?


Je kan een beetje pluizen in de stamboom, heb je link naar horsetelex? Of haar laten testen. Maar je zou sowieso een valk kunnen fokken. Dat is eigenlijk gewoon bruin, maar dan met een crème gen eroverheen. En palomino is gewoon vos, maar dan met crème. En of die palomino hengsten crème doorgeven is dus 50/50.


Edit, oh zie dat de link naar haar afstamming hier al ergens staat.


ja dat klopt, maar ik weet niet of zij als vosdrager (als ze dat), dat dat vosgen zeg maar, of dat bij haar veel invloed heeft op de kleur van het veulen, want volgensmij heeft ze niet zoveel vossen is haar afstamming

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:48

Floriscount is mss een mooie match

Bosco vind ik niet goed in elkaar zitten, te recht achterbeen, diepe romp, weinig bergop en qua beweging stoort me ook iets aan hem. (afrollen van de beweging, stekerig)
Mss is zijn vader Benicio wel eerder iets, maar deze staat dus ook wel bekend om kleiner te fokken.

Desperado zou ik dan weer verkiezen boven Dream Boy. Als je beide hengsten bekijkt op het hoogste niveau, zie je toch dat Desperado toch sterker is (meer takt, goede dragende achterhand etc)