Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengst voor mijn negro merrie?

 
Profiel   

Al eerder wat geplaatst ooit lang geleden, maar nu is het echt zover...
Wat vinden jullie?

Negro x G.ramiro Z (1.64cm) stamboek naam Bradamante (voor horsetelex).

Is eem hele lieve aanhankelijke merrie, maar wel heet en heel erg veel pit (ontploffings gevaar haha).

Vlug achterbeen, wel lang gebouwd, ietsje franse stand, wel wat vlak in beweging.
Wil graag wat meer front, maat misschien? En iets meer beweging (lichtvoetigheid).


[ img ]

[ img ]


Dit is haar vroeger.
https://youtu.be/f3YNt5xH6-I

Heb geen recente video's door langdurige blessure...

Wat denken jullie ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 21:13 



 
Profiel   

Leuke merrie, wil je een hengst met een rustiger karakter of maakt dat niet uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 09:19 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Leuke merrie, wil je een hengst met een rustiger karakter of maakt dat niet uit?



Ietsjes is misschien wel fijn haha..
Zit nu een beetje tussen de hengsten bij Uytert te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 09:27 



 
Profiel   

Als je van commercieel houd, ik zou hier wel Secret op durven gebruiken.

Voor de rest denk ik aan Vivaldi bloed, al twijfel ik een beetje wbt de franse stand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 12:10 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... bradamante Het gaat om deze merrie als het goed is?

Vivaldi bloed past goed op Negro, vooral als je kijkt naar het karakter. Vivaldi zelf vererft geen franse stand dus dat zou ik zeker aandurven op je merrie. Verder zit je ook heel goed mbt front en beweging fokken. Zou er persoonlijk een hengst op doen waarvan je weet hoe hij fokt gezien er uit de moeder ook weinig sport uitkomt. Je bent zelf ook nog niet naar de keuring geweest zo te zien? Misschien een idee om dat eens te proberen, of een IBOP, D-OC predicaat aanvragen, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:02 



 
Profiel   

Leuke merrie, zie best wat overeenkomsten met mijn Negro. Zelf vind ik Just wimphof een hengst die mooi kan aanvullen (ook qua karakter), en heb ook Hermes aangeraden gekregen voor mijn merrie. Merrie heeft bij de vorige eiegnaar ook een mooi veulen gehad van Dettori.

Zelf dit jaar een van Gogh x Negro gefokt, maar wilde dan ook graag een allrounder fokken nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:52 



 

Elisa2 schreef
Als je van commercieel houd, ik zou hier wel Secret op durven gebruiken.

Voor de rest denk ik aan Vivaldi bloed, al twijfel ik een beetje wbt de franse stand.


Hahahahaha :+ :')
Je twijfelt over de minimale of niet aanwezige Franse stand van Vivaldi bloed en adviseert dan Secret, ongetwijfeld de meest kromme hengst die er op dit moment rondloopt :(:)

Mijn Negro merrie heeft vorig jaar een fijn veulen gegeven van Just Wimphof, super karakter maar de merrie is ook braaf. Dit jaar een stoer veulen van de Gelderse Kardieno
Beide geen hengsten als je heel modern of commercieel wilt maar als je die kant op wilt heeft Van Uytert zat staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:19 



 
Profiel   

Hoe was de maat van je Just Wimphof veulen [***]?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 15:28 



 

Mijne heel groot
Is nu als jaarling wel 1.60 denk ik
Maar komt wel uit stammetje met 1.70 + paarden
Negro moeder is 1.65 (11 cm kleiner dan haar moeder)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:11 



 
Profiel   

[***] schreef
Elisa2 schreef
Als je van commercieel houd, ik zou hier wel Secret op durven gebruiken.

Voor de rest denk ik aan Vivaldi bloed, al twijfel ik een beetje wbt de franse stand.


Hahahahaha :+ :')
Je twijfelt over de minimale of niet aanwezige Franse stand van Vivaldi bloed en adviseert dan Secret, ongetwijfeld de meest kromme hengst die er op dit moment rondloopt :(:)


Heb je hem irl gezien? ik wel namelijk en heb mijn mening wat bij moeten stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 08:49 



 

Van zulke extremen kun je niet bijstellen
De eerste veulens met extreme voorbeenstand ook al gezien |(
Niet op de keuring natuurlijk want die verstoppen ze. Dekt zo’n hengst duizenden merries en dan straks komt er per ongeluk 1 goede van en dan is het zie je wel hij fokt wel
TS trap er niet in

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:15 



 
Profiel   

Ik ook Elisa, maar recht is ie niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:16 



 
Profiel   

Nee hij is niet recht, dat beweer ik ook niet..maar laat ik zeggen dat ik het veel erger en extremer had verwacht dan ik irl zag. En hij viel me zeer positief op qua front, beweging en lichaamsgebruik. En ik was zeer kritisch na het zien van zijn filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:29 



 

Dergelijke afwijkingen moeten we niet goed gaan praten want dan zijn we slecht en onethisch bezig in de paardenfokkerij

Ik stel mijn mening pas bij als hij meerdere jaren op grand prix niveau loopt met dat lijf. Want ik kan het me echt niet voorstellen dat hij dat gaat halen of volhouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:46 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze eens op mijn lijstje zetten. Vivaldi bloed zat ik zelf ook naar de kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:15 



 
Profiel   

[***] schreef
Dergelijke afwijkingen moeten we niet goed gaan praten want dan zijn we slecht en onethisch bezig in de paardenfokkerij

Ik stel mijn mening pas bij als hij meerdere jaren op grand prix niveau loopt met dat lijf. Want ik kan het me echt niet voorstellen dat hij dat gaat halen of volhouden


Dat kan en dat begrijp ik ook, want daar zit bij mij ook nog wel een twijfelpuntje. Maar het viel mij iig "mee" irl en ik heb vele paarden hengsten/ gezien die niet "recht" waren. JW ook niet.

Graag gedaan Tess, succes ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:53 



 
Profiel   

Over Secret, zijn nakomelingen profiel en dat zijn dan nog de veulens die getoond zijn op de keuringen. Zijn er denk ik ook nog wel een aantal niet voorgesteld. Zehenweit = Franse stand.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:51 



 

Elisa dat is precies het goedpraten wat ik bedoel.
Het perfecte paard bestaat niet dus dan kan Secret ook wel dekken. Terwijl hij in extreme vorm Frans en weekgekoot is, op een niveau waarbij het de duurzaamheid in de weg zal staan. Kwam je met zo’n merrie op de keuring werd ze niet stamboek opgenomen.
JW is een correct gebouwde en presterende hengst die alles in huis heeft om straks ook op het hoogste niveau te presteren ipv alleen voorbeenzwaaien bij jonge paarden proeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:09 



 
Profiel   

Wat is er bij JW dan niet recht Elisa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 13:02 



 
Profiel   

Ben zelf trouwens groot fan van Vitalis. Heb er uit een Ferro merrie een heel goed veulen van gefokt (gaat naar Prinsjesdag). Dus wie weet sluit dat ook mooi aan op je Negro merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 13:45 



 
Profiel   

Hengsten waar ik zelf nog niet opgekomen ben! Ik ga ze bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 07:29 



 
Profiel   

Vulina schreef
Wat is er bij JW dan niet recht Elisa?


Hij maait
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen