Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

 
Profiel   

Hallo Bokkers

Ik zit er aan te denken om volgend jaar mijn merrie te laten dekken. Mijn merrie is Z1+7 dus we hebben eerst als doel om het sport predicaat te halen en te kijken of ze dan Ster kan worden.
Ook wil ik misschien dit jaar het D-OC predicaat gaan aanvragen heeft dit meerwaarde om te doen ?

Wat wil ik verbeteren

1.Merrie is wat strak op de lendenen

2.Merrie wil graag groot lopen en vindt het wat lastig om te sluiten.

3.Zou iets meer lossigheid door haar lijf mogen hebben.

4.Merrie is niet heel groot.

Ik zoek een hengst met een goed karakter mijn merrie is een heel fijn paard maar ik wil hier zeker niet op inleveren.

Ik zat zelf te denken aan Le FORMIDABLE


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:51 



 
Profiel   

Wat is de afstamming van de merrie? (linkje Horsetelex?). Ik vind het zeker geen misse verschijning. Hoe groot is ze? En heeft ze al veulens gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 08:29 



 
Profiel   

Dit is haar afstammeling
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1477223/gina-d

Ze heeft nog nooit een veulen gehad.

Haar stokmaat is ongeveer 163cm voor mij perfect :D Maar het is zeker niet de bedoeling om kleiner dan mijn merrie te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 08:46 



 
Profiel   

Waarom denk je aan Le Formidable? zou niet als eerste in mij opkomen bij je wensen.

Mooie merrie trouwens, ik denk aan een hengst die schakelvermogen, maat en souplesse toe kan voegen. Ik ga er even verder over nadenken.

D-OC predikaat heeft zeker meerwaarde imo voor de fokkerij. Is ze al weleens op een keuring geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 09:13 



 
Profiel   

Ik zat te denken aan bordeaux bloed omdat het in de merrie lijn een goed gekeurde hengst opgeleverd heeft.
Maar ik hou mij niet vast aan een bepaalde bloed lijn dus alles is mogelijk.
For Ferrero vindt ik ook erg gaaf maar de maat houdt mij tegen.

Merrie is nog nooit op de keuring geweest vandaar dat ik graag eerst het sport predicaat wil halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 10:39 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Ik zat te denken aan bordeaux bloed omdat het in de merrie lijn een goed gekeurde hengst opgeleverd heeft.
Maar ik hou mij niet vast aan een bepaalde bloed lijn dus alles is mogelijk.
For Ferrero vindt ik ook erg gaaf maar de maat houdt mij tegen.

Merrie is nog nooit op de keuring geweest vandaar dat ik graag eerst het sport predicaat wil halen.

For Ferrero is ondertussen wel richting de 1.70 hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:10 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Ik zat te denken aan bordeaux bloed omdat het in de merrie lijn een goed gekeurde hengst opgeleverd heeft.
Maar ik hou mij niet vast aan een bepaalde bloed lijn dus alles is mogelijk.
For Ferrero vindt ik ook erg gaaf maar de maat houdt mij tegen.

Merrie is nog nooit op de keuring geweest vandaar dat ik graag eerst het sport predicaat wil halen.


Dat begrijp ik, maar ik verwacht niet dat Le Formidable echt souplesse toe zal voegen met Ferro er achter. Ik zou dan eerder voor Bordeaux zelf gaan, is ook een bewezen hengst wat wellicht ook niet verkeerd is voor bij een eerste veulen.

Als je For Ferrero gaaf vind kun je ook kijken naar diens vader For Romance, die lijn geeft iig hele fijne karakters door. Ik heb in ieder geval al een aantal zeer aansprekende veulens gezien van For Ferrero en ik denk dat hij zeker bij je wensen past. Maar ik snap je terughoudendheid wbt het fokken van maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:58 



 
Profiel   

janderegelaa Ja dat klopt maar daar heeft hij wel even over gedaan als je begrijpt wat ik bedoel. Verder zou hij inderdaad bij al mijn wensen passen. Maar mijn merrie was ook vrij laat met groeien en echt groot is ze ook weer niet geworden.

Elisa2 bordeaux staat op de lijst. For Ferrero zijn vader ga ik nog eens bekijken hij sprak mij wat minder aan als For Ferrero zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 12:57 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
janderegelaa Ja dat klopt maar daar heeft hij wel even over gedaan als je begrijpt wat ik bedoel. Verder zou hij inderdaad bij al mijn wensen passen. Maar mijn merrie was ook vrij laat met groeien en echt groot is ze ook weer niet geworden.

Elisa2 bordeaux staat op de lijst. For Ferrero zijn vader ga ik nog eens bekijken hij sprak mij wat minder aan als For Ferrero zelf

For Ferrero zijn zus is groot en zijn veulens hebben een prima maat. Ik zou me daar geen zorgen over maken,ik heb er 2 merrie’s mee gedekt uit een moederlijn waar maat echt wel een dingetje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:11 



 

paardje2013 schreef
Ik zat te denken aan bordeaux bloed omdat het in de merrie lijn een goed gekeurde hengst opgeleverd heeft.
Maar ik hou mij niet vast aan een bepaalde bloed lijn dus alles is mogelijk.
For Ferrero vindt ik ook erg gaaf maar de maat houdt mij tegen.

Merrie is nog nooit op de keuring geweest vandaar dat ik graag eerst het sport predicaat wil halen.


Waarom niet Bordeaux zelf?

Ik heb een bloedmooie 2 jarige Toto jr uit mijn Charmeur merrie. Veel souplesse. Maar is ook geen mega groot paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:31 



 
Profiel   

[***] schreef
paardje2013 schreef
Ik zat te denken aan bordeaux bloed omdat het in de merrie lijn een goed gekeurde hengst opgeleverd heeft.
Maar ik hou mij niet vast aan een bepaalde bloed lijn dus alles is mogelijk.
For Ferrero vindt ik ook erg gaaf maar de maat houdt mij tegen.

Merrie is nog nooit op de keuring geweest vandaar dat ik graag eerst het sport predicaat wil halen.


Waarom niet Bordeaux zelf?



Röntgenfoto's....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:32 



 
Profiel   

janderegelaa Zijn de foto's niet goed van
Bordeaux ?


[***] heb je een foto van jou Toto jr ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:11 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
janderegelaa Zijn de foto's niet goed van
Bordeaux ?


[***] heb je een foto van jou Toto jr ?

Hij heeft Osteochondrose klasse C. Omdat het zo’n exceptionele hengst was kan de commissie besluiten om hem toch toe te laten met deze vermelding erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 21:23 



 
Profiel   

Bedankt voor de informatie dat wist ik dus niet. Moet volgende jaar weer lid worden van het kwpn dan is het ook makkelijker om aan informatie te komen.

Voor nu staat for Ferrero nog op de lijst. Ga Toto Jr ook nog even bekijken heb een foto gekregen van [***] dat vindt ik een heel mooi type

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 22:16 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Bedankt voor de informatie dat wist ik dus niet. Moet volgende jaar weer lid worden van het kwpn dan is het ook makkelijker om aan informatie te komen.

Voor nu staat for Ferrero nog op de lijst. Ga Toto Jr ook nog even bekijken heb een foto gekregen van [***] dat vindt ik een heel mooi type

In de keuze tussen Toto en Charmeur voor deze merrie zou ik Toto niet doen, dan krijg je een een ouderwetse tank. Daarnaast karakter van Toto x Charmeur..ik weet het niet. Toto blijft toch Gribaldi bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 22:42 



 
Profiel   

Ben ik ook een beetje bang voor janderegelaa. Toto is vrij compact en ik heb dan houston er ook nog achter wat ook wel een beetje een tank was. Weet jij zo nog een hengst janderegelaa? Ik wil graag wat vergelijkings materiaal hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 23:17 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Ben ik ook een beetje bang voor janderegelaa. Toto is vrij compact en ik heb dan houston er ook nog achter wat ook wel een beetje een tank was. Weet jij zo nog een hengst janderegelaa? Ik wil graag wat vergelijkings materiaal hebben.

Ik vind For Ferrero wel een goede keuze. Naast dat hij de merrie luxer kan maken is het ook nog eens een hele lieve hengst (ja, ik heb in zijn box gestaan). Wel op tijd gaan dekken want later in het seizoen werden ze dit jaar niet makkelijk drachtig van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 00:49 



 
Profiel   

Toto geeft goede karakters door, en een goede beweging maar het is ook een beetje wat je zelf wilt fokken qua type denk ik.

Voor souplesse en een goed karakter kun je ook kijken naar Daily Diamond, merrie moet wel een goed achterbeengebruik hebben.

Ik zit nog te denken aan Dante Weltino bloed voor wat luxe fokken + souplesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:04 



 
Profiel   

janderegelaa ik zou hem ook graag in het echt willen bekijken helaas staat hij niet echt in de buurt. Hoop dat hij een keer wat dichterbij komt op hengstenshow.

Elisa2 Waar moet ik aan denken met een goed achterbeen? Mijn merrie heefteen goed achterbeen maar zou misschien wat meer buiging kunnen hebben in de sprong.

Aan welke zoon denk je van Dante Weltino? Hij zelf is alleen via diepvries dat is denk ik iets te gedurft voor de eerste keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 12:22 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Toto geeft goede karakters door, en een goede beweging maar het is ook een beetje wat je zelf wilt fokken qua type denk ik.

Voor souplesse en een goed karakter kun je ook kijken naar Daily Diamond, merrie moet wel een goed achterbeengebruik hebben.

Ik zit nog te denken aan Dante Weltino bloed voor wat luxe fokken + souplesse.

Weet niet hoe je erbij komt maar Toto's zijn echt niet de makkelijksten hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:52 



 

Ik heb er 2 en zijn echt braaf
Niet extreem zwaar, de merrie uit de Charmeur juist heel luxe

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:57 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Toto geeft goede karakters door, en een goede beweging maar het is ook een beetje wat je zelf wilt fokken qua type denk ik.

Voor souplesse en een goed karakter kun je ook kijken naar Daily Diamond, merrie moet wel een goed achterbeengebruik hebben.

Ik zit nog te denken aan Dante Weltino bloed voor wat luxe fokken + souplesse.

Weet niet hoe je erbij komt maar Toto's zijn echt niet de makkelijksten hoor.
In welk opzicht niet de makkelijkste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 15:42 



 
Profiel   

In de omgang. Het zijn sterke karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:03 



 
Profiel   

Ik hoor alleen maar goede dingen over de karakters van Toto jr. van de fokkers en op de hengstenshows van dit jaar waar brave jonge ggk zonen van hem gepresenteerd werden. De hengst zelf had een 9 voor karakter. Het wordt ook expliciet genoemd in de dekfolder.

TS: als je merrie meer buiging kan gebruiken in het achterbeen dan zou ik DD vergeten.

Ik snap het wbt de DV, Dai Ko Myo TF vind ik een fijn dier met veel souplesse, de moederlijn heeft in combi met Florencio een GP paard geleverd. Dus dat bloed sluit in ieder geval aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 08:35 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik hoor alleen maar goede dingen over de karakters van Toto jr. van de fokkers en op de hengstenshows van dit jaar waar brave jonge ggk zonen van hem gepresenteerd werden. De hengst zelf had een 9 voor karakter. Het wordt ook expliciet genoemd in de dekfolder.

TS: als je merrie meer buiging kan gebruiken in het achterbeen dan zou ik DD vergeten.

Ik snap het wbt de DV, Dai Ko Myo TF vind ik een fijn dier met veel souplesse, de moederlijn heeft in combi met Florencio een GP paard geleverd. Dus dat bloed sluit in ieder geval aan.

Jij mag bij mij op stal even bij de Toto in de box.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen