Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Nashua x goodwill merrie

 
Profiel   

Wij zijn op zoek naar een hengst voor onze Nashua x Goodwill merrie. Ik heb het forum een tijdje gevolgd en zie dat er interessante adviezen uit voort komen, dus toch maar een account aangemaakt.

Wij hebben van deze merrie nu een merrieveulen van Guardian S. Het doel was om een veulen te fokken om over een paar jaar zelf weer mee aan de slag te gaan. Ze is in goede conditie en wij denken erover om haar volgend jaar nog een laatste maal te laten dekken. Doel is om een veulen te fokken wat eventueel rond de 3 jaar ook te verkopen is. Omdat ik waarschijnlijk niet beide veulens ga aanhouden.

De merrie is ca 1.63 heeft een heel fijn karakter, maar uit de merrielijn en ook vaderskant komen niet altijd de makkelijkste karakters. Ze is niet actief uitgebracht in de sport, maar gebruikt voor het mennen en recreatief gebruik. Haar gangen zijn correct en ruim, wel wat vlak en meer stuwend dan dragend. Verder is ze niet lang gebouwd en het front zou verbetert kunnen worden. Ze heeft bij de vorige eigenaar twee veulens gehad, 1 van Tuschinski, deze is maar klein gebleven en had geen fijn karakter, en een van Vivaldi (Z1 dressuur volgens mij).

Ik denk nu aan For Ferrero, front, genetisch een groot paard, goed karakter, aansprekende nakomelingen. Vrij bloed is met deze merrie misschien ook een voordeel. Meer richting allround zou ook nog een optie zijn, maar ik kan niet inschatten wat dan zou passen. Maar ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Hierbij een linkje naar horsetelex https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 42/siolita

En een foto van haar (deze is gemaakt toen ze hoogdrachtig was, vertekent misschien een beetje) en een foto van haar veulen van Guardian S. Ik hoop dat het gelukt is met toevoegen van de foto's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 21:58 



 
Profiel   

Nu wel :-)

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 22:00 



 
Profiel   

Ik denk dat je met vrij bloed altijd interessant fokt (zeker als je wilt laten keuren en als het veulen voor de fok beschikbaar zou blijven). Wat meer front en lengte zou ze inderdaad wel kunnen gebruiken naar mijn mening, maar misschien dat de drachtige buik toch wat vertekent. Heb je toevallig een zij-aanzicht foto waar ze niet drachtig is en ook niet in de camera kijkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 22:45 



 
Profiel   

Op deze foto is ze inderdaad wat moeilijker te beoordelen.

For Ferrero kan schakelvermogen toevoegen en inderdaad front, bloed en een fijn karakter. Of hij maat en lengte toe zal voegen is de vraag.

Bij je wensen denk ik aan Kilian, is nog een jonge hengst dus hoe hij fokt is afwachten. Ik verwacht wel dat hij front, lengte en grootramigheid zal geven.

Met dit bloed kun je natuurlijk alle kanten op, hoe is de Vivaldi nakomeling geworden verder? wellicht is een zoon van hem ook wel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 07:51 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties, ik zal eens zoeken naar een betere foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 09:34 



 
Profiel   

Nashua staat hier op stal, leuk om een nakomeling te zien!

Hij is inderdaad echt niet de makkelijkste, dus zelfs als jouw merrie wel makkelijk is weet ik inderdaad ook niet of ik een lastig karakter aan zou durven :=
Hij kan trouwens wel goed springen, dus allround zou ook geen slechte optie zijn.


Ik ben bang dat For Ferrero inderdaad geen lengte toe gaat voegen, maar de schwung zou hij wel kunnen verbeteren.
Hoe beweegt het Guardian veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:07 



 
Profiel   

O wat leuk! Ik heb heel toevallig nog een nakomeling van Nashua, een ruin van 1,72m. Die qua karakter meer op zijn vader lijkt...En qua uiterlijk ook uitgaande van de enkele foto die ik van hem heb gezien. Hij kon ook goed springen.

Het Guardian veulen heeft goede bewegingen, meer opwaarts in vergelijking met de moeder.
Ik ken de Vivaldi nakomeling verder niet, ik weet alleen dat de vorige eigenaar er 2 veulens mee heeft gefokt. Voordat we de merrie lieten dekken met Guardian, heb ik ook nog over Ferdinand getwijfeld, maar vanwege het karakter uiteindelijk toch voor Guardian gekozen. Jonge hengsten vind ik geen probleem.

Hierbij nog 2 foto's. allebei in meerdere opzichten geen perfecte foto's ;-), maar het geeft wel een beter beeld.

[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 19:55 



 
Profiel   

Mag ik de foto's doorsturen naar de eigenaresse van Nashua?
Hier is trouwens een recente foto van hem :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 02:48 



 
Profiel   

Dat mag hoor! Onze ruin lijkt sprekend op hem. Zal ik je via pb een paar foto’s doorsturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 06:33 



 
Profiel   

Anke2 schreef
Dat mag hoor! Onze ruin lijkt sprekend op hem. Zal ik je via pb een paar foto’s doorsturen?


Ja, alvast bedankt! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen