Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor davino x hotline merrie

 
Profiel   

Ik ben voor mn merrie alvast aan het kijken voor een hengst, om haar volgend jaar te insimineren.
Ik vind de hengst Zenon vdl super tof en denk dat deze hengst ook wel bij mijn merrie past.

Pluspunten van mijn merrie:
-chique fijn hoofd
- lang gelijnd
-mooi sterk beenwerk, treed goed onder
-ruime gangen

Verbeterpuntjes:
- galop mag ruimer
- ze is erg sensibel
- meer formaat

Ik denk dat ze een mooie bouw heeft voor een dressuurpaardje..?

Welke hengst zouden volgens jullie nog meer bij mijn merrie passen?

Zwarte hengst heeft mijn voorkeur.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:46 



 
Profiel   

Ik ben mega fan van blue hors st schufro! Denk dat hij ook mooi bij je merrie zal staan :j heb er verder alleen niet mega veel verstand van, dus misschien iemand anders er even naar laten kijken!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 00:09 



 
Profiel   

Heb je ook goede standfoto's? op de ene foto lijkt haar kruis heel erg hellend. Met Zenon VDL zou je terugfokken op Rubinstein en het Donnerhall bloed.

Persoonlijk kan die hengst mij niet overtuigen en ik verwacht ook niet dat hij de galop zal verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:47 



 
Profiel   

Ik zal die foto's zo even maken en toevoegen! Heb ook wel filmpjes maar geen idee hoe ik die kan toevoegen.

Ik had indderdaad ookal mn twijfels over zenon, nu ik de filmpjes van hem zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:51 



 
Profiel   

Zou niet kiezen voor Blue Horse Schufro.
Dit omdat deze sterk verwant is aan Hotline, officieel Blue Horse Hotline.

Verder geen tips qua hengst keuze maar wel leuk om een Hotline te zien.
Ik heb zelf een 12 jarige ruin van Hotline.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:54 



 
Profiel   

Michelle5418 schreef
Ik zal die foto's zo even maken en toevoegen! Heb ook wel filmpjes maar geen idee hoe ik die kan toevoegen.

Ik had indderdaad ookal mn twijfels over zenon, nu ik de filmpjes van hem zie.


Je kan de filmpjes op youtube zetten met een verborgen link eventueel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:56 



 
Profiel   

Hier alvast een filmpje van haar
https://youtu.be/7p49Yb9FPHg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 10:01 



 
Profiel   

Ze staat achter ook iets frans.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 10:29 



 
Profiel   

Dank je wel, het is een leuk dier.

Mijn grootste aandachtspunt zou zijn het sterk hellende kruis, al waardeert ze zich in beweging enorm op wat dat betreft.

Ik denk aan Negro bloed voor het verbeteren van de galop en het kruis, en het toevoegen van maat en massa.
Ik denk dan aan een zoon zoals Glamourdale of wellicht Jameson, Kjento is wellicht ook een optie..al weet ik niet hoe hij doorfokt wbt het karakter.

Het is trouwens een Davino x ......(ik kan net de naam niet lezen op het papier, maar het is een nakomeling van Rubinstein) Hotline is de vader van Davino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:45 



 
Profiel   

Volgens mij staat er Ronaldo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:48 



 
Profiel   

Ja je hebt gelijk, ik zie het nu.

Het is dus een Davino X Ronaldo, het is deze: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /irvina-lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:59 



 
Profiel   

Haha oeps! Niet goed gelezen door mij
Jullie hebben gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:09 



 
Profiel   

Iemand nog hengstsuggesties??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:16 



 
Profiel   

Hé wat leuk, die merrie heeft tot plm 2 jaar geleden bij ons op stal gestaan, daar ook nog een hengstveulen gehad (die staat niet op Horsetelex zie ik nu). Haar moeder heeft enkele jaren daarvoor bij ons gestaan, die heb ik nog een tijdje bijgereden. Beide behoorlijk ril maar wel heel erg lief in de omgang.

Wat ik me herinner had haar eerste veulen een behoorlijk bokvoetje, zelf neigde ze aan een kant daar ook naar toen. Dat vind ik op de foto's die jij nu plaatst niet meer zo duidelijk, maar wellicht wel iets om in het achterhoofd te houden. Ik vind haar niet direct langgelijnd, wel vrij lange hals maar qua rug wat beknopt weer, en inderdaad een hellend kruis.

Verder geen hengstensuggesties, maar ben wel benieuwd wat je gaat kiezen en hoe het met haar gaat. Heb je haar als fokmerrie of ook rijpaard (is ze inmiddels beleerd?)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:51 



 
Profiel   

Bij kjento zit er ook jazz in, die zit verweg ook ergens in mijn merrie.
Kan dit dan?
En jazz geeft toch ook erg hete nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 17:50 



 
Profiel   

En de hengst Bernay?
Daar heeft ze dit jaar ook een veulentje van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 17:51 



 
Profiel   

Ook spreken Everdale en Fairytale mij wel aan. Alleen jammer dat everdale wffs drager is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 18:11 



 
Profiel   

Leuke merrie heb je!
Het veulen van Bernay vind ik in alle gangen wat beperkter dan de merrie en ook wat neerwaarts bewegen. Die zou ik dus niet zo snel weer gebruiken.
(https://www.starsaleauctions.com/de/foh ... /916-ocean)

Misschien dat Ladignac iets is? Fok je terug op Ferro verder in de lijn. Of die de galop veel zal verbeteren durf ik niet te zeggen maar maat en een fijne instelling heeft ie wel.
https://kwpn.tv/watch/8515

Op basis van de nafok en zwart moest ik ook denken aan Glock's Toto Jr.
Fok je verderop wel terug op Rubinstein. Die heeft al erg veel heel fijne veulens lopen die goed opwaarts gaan, een mooi model hebben en zelf heeft hij een stabiel karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 19:01 



 
Profiel   

Michelle5418 schreef
Bij kjento zit er ook jazz in, die zit verweg ook ergens in mijn merrie.
Kan dit dan?
En jazz geeft toch ook erg hete nakomelingen?


Ja het kan, want het zit ver genoeg weg maar wbt karakter is het inderdaad een twijfelpuntje. Jazz kan ze sensibel geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 15:49 



 
Profiel   

Met Toto jr fok je ook terug op het Gribaldi bloed, wbt het verbeteren van de galop heb ik daar m"n twijfels over. Ook omdat de hengst zelf ook een vrij hellend kruis heeft.

Van de Dales geeft Glamourdale de beste modellen van wat ik gezien heb, merrie moet wel scherp genoeg zijn en een actief achterbeen hebben.

Ik denk ook niet dat Bernay echt zal verbeteren, als je duits wilt dan is wellicht Daily Diamond een optie. Geeft een goed karakter, model en galop door. Merrie moet wel een krachtig en actief achterbeen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 16:13 



 
Profiel   

Ik ben ze nu allemaal een beetje aan het uitzoeken en aan het kijken naar de nakomelingen van de hensgten.
Wat bedoel je met dat de merrie wel scherp moet zijn?

Ze heeft een actief en krachtig achterbeen (zie filmpje)

Ze is alleen erg sensibel wat ik dus ook wat wil wegnemen door de hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:31 



 
Profiel   

Heb je voorkeur voor een bewezen hengst of sta je ook open voor een jonge hengst waar nog geen/weinig nakomelingen van (onder het zadel) zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:47 



 
Profiel   

Michelle5418 schreef
Ik ben ze nu allemaal een beetje aan het uitzoeken en aan het kijken naar de nakomelingen van de hensgten.
Wat bedoel je met dat de merrie wel scherp moet zijn?

Ze heeft een actief en krachtig achterbeen (zie filmpje)

Ze is alleen erg sensibel wat ik dus ook wat wil wegnemen door de hengst.


De merrie moet een bepaalde sensibiliteit hebben en scherpte qua bewegingen en reactie vermogen zeg maar. Want dat brengt die hengst niet mee en anders krijg je juist dat er wat "bloed en scherpte" gemist word zeg maar bij de nakomeling. (hopelijk heb ik het zo een beetje begrijpend uitgelegd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 18:05 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Heb je voorkeur voor een bewezen hengst of sta je ook open voor een jonge hengst waar nog geen/weinig nakomelingen van (onder het zadel) zijn?


Ik sta voor beide wel open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 18:18 



 
Profiel   

Wellicht kan je naar Fontaine tn kijken? Vrij bloed, grote hengst, nette galop, schijnt een koel karakter te hebben en is zwart ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen