hengst voor merrie Calido x Lord Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liennekelien
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-19

hengst voor merrie Calido x Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 18:11

Afbeelding

Ik heb een erg leuke merrie waaruit ik een dressuurgericht veulen zou willen fokken. Mijn merrie mist wat front, zou zeker een betere stap mogen hebben en kan nogal heet en sterk worden bij het rijden. Dus zeker een hengst die deze punten zou kunnen verbeteren. In omgang een super gemakkelijke merrie. Ik rijd er dressuur klasse M mee.


Afbeelding

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:34

Weet niet of Uphill zou kunnen? Dat is namelijk een hengst waar ik redelijk snel aan denk bij de beschrijving. Maar ik ben een leek wat betreft fokken.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: hengst voor merrie Calido x Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:32

Nooit een dressurhengst erop is mijn mening. Een springhengst die beweging vererft als bijv Connect of natuurljk VanGogh. Dat de merrie front mist zie ik niet, niet op stand.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengst voor merrie Calido x Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:45

Heb je een goede standfoto? +een linkje naar horsetelex?

Liennekelien
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:19

Lami schreef:
Nooit een dressurhengst erop is mijn mening. Een springhengst die beweging vererft als bijv Connect of natuurljk VanGogh. Dat de merrie front mist zie ik niet, niet op stand.


En waarom zou je geen dressuur hengst nemen als ik vragen mag?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: hengst voor merrie Calido x Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:27

Ik denk dat het eerst verstandig is om een fatsoenlijke standfoto + afstamming erbij te zetten (inderdaad link naar horstelex). Zo valt er niks zinnigs te zeggen.

Liennekelien
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:40


merelhof
Berichten: 566
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:38

Met de beperkte info beschikbaar, waarom niet dekken met een springhengst die ook kan bewegen? Zou zonde zijn hier een dressuur hengst zonder enige springaanleg op te zetten. Voorbeeld h equador. Die heeft springvloed maar loopt goed dressuur? Zou mooie aansluiting van bloed zijn met heraldick op merrie met ladykiller en rantzau via moeder.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:22

Liennekelien schreef:
Elisa2 schreef:
Heb je een goede standfoto? +een linkje naar horsetelex?


Ik heb niet echt een goede standfoto, sorry.

Dit is het linkje.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... a-calida-2


Bedankt, een goede standfoto is wel belangrijk..op deze foto's lijkt je merrie namelijk niet echt front te missen. Ik kan me wel voorstellen met dit bloed dat het een redelijk allround paard is.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:20

Liennekelien schreef:
Lami schreef:
Nooit een dressurhengst erop is mijn mening. Een springhengst die beweging vererft als bijv Connect of natuurljk VanGogh. Dat de merrie front mist zie ik niet, niet op stand.


En waarom zou je geen dressuur hengst nemen als ik vragen mag?


Deze moederlijn vererft springen puur. Daar ga je niet in 1 generatie een dressuurpaard uithalen. Buiten dat het ewig zonde is ga je jou `probleem`van heet en sterk met een typische (NL) dressuurhengst imo alleen versterken. En moet je verkopen (ja en idereeen roept ik fok voor mezelf, ik ga niet verkopen, en dan verandert er iets.....) is een springgefokte nakomeling uit deze lijn veel interessanter. Dus een springer die het zelf goed doet in dressuur (zie H.Ekwador) of die bewezen beweging vererft. Nogmaals merrie mist mi geen front, niet op de foto's van jou. Ms dat een goede standfoto anders zegt......