Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:46

Als ik eerlijk ben vind ik, zo van de foto's en filmpjes, Davinci nog beter dan Cassanova en Don Cremello.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 11:59

Inmiddels nog wat meer door gepraat en ik denk toch dat de keuze op Cassanova gaat vallen. :) Heb Da vinci ook bekeken. Had nog wat stukjes film gevonden van Cassanova waar toch iets meer stukken te zien waren van zijn beweging. OA eentje los in de paddock.

Op die filmpjes valt mij op hoe nuchter Cassanova is in drukkere omstandigheden. Lijkt zich niet te laten opjutten. :) Vind Cassanova zijn achterhand en hals eigenlijk ook beter passen. Misschien miskijk ik me er op hoor. Maar Da vinci houdt mijn aandacht niet ondanks dat hij echt heel goed beweegt. (Nu, alle hengsten van Du bois bewegen goed dusja. :+ ).

Ik neem daarin ook mee dat toen ik Marjolein stuurde over Gold Star (en als die nog beschikbaar was, zou ze al geïnsemineerd zijn denk ik. _O- ) zij meteen Cassanova als alternatief aan haalde omdat die hetzelfde type door fokt. :) Dus ik volg daarin ook wat de ervaring van Marjolein. Ze had het topic overigens gezien en wist over welke merrie het ging.

Nu zou ik denk ik dus best eerst contact opnemen met mijn DA hoe dit nu verder gaat verlopen. Het probleem met Rêve is dat ze altijd hengstig lijkt. Met haar moeder kon ik het zo ongeveer aanvinken op de kalender wanneer die hengstig was omdat dat verschil groter was maar met Rêve is er niet zo heel veel verschil tussen niet en wel hengstig.. Ik dénk dat ze momenteel écht hengstig is omwille van veranderde reacties onder het zadel.
En dan contact opnemen met Marjolein gok ik? :')

Pretty is natuurlijk gedekt voor Rêve dus inseminatie heb ik nog nooit moeten regelen. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:45

En en en *\o/*?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 12:50

Gebaseerd op een gok laat ik haar de eerste week van mei onderzoeken en scannen. (Half april werd ze ambetant op mijn been. Dus half april + 3 weken ongeveer = eerste week van mei.) Ik hoop dan de hengstigheid "voor" te zijn zodat de DA een schatting kan maken van wanneer ze ongeveer opnieuw gescand zou moeten worden om dichter bij de echte hengstigheid te zitten. Ik vermoed nl. dat het sperma niet lang bewaard kan blijven?

Ik zou het ook niet zo'n ramp vinden om pas in Juni te dekken trouwens. Pretty is nl. in mei gedekt en Rêve heeft als April veulen best een paar flink koude nachten gehad. :+

We hebben hier bovendien voorzichtig uitzicht op meer weide dus dat zou helemaal perfect zijn als we dat tegen de geboorte in orde zouden hebben. :+:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:17

Mogelijk komen de Du bois hengsten niet meer in aanmerking omdat ze niet leveren in België.
Ik kan vanavond aan mijn man vragen of hij iemand over de grens kent waar we het zouden kunnen laten leveren maar ik wil voor de zekerheid ook een alternatief tegen vrijdag. Want zelfs als we iemand kennen over de grens, gezien die momenteel gesloten zijn mogen we het eigenlijk niet eens gaan halen als particulieren. (professionelen mogen wel door maar particulieren niet.)

Ben dus terug op de site van oa FS aan het kijken voor mogelijke alternatieven. MR president staat er niet meer op zie ik maar Don Juan de luxe en Golden Daim zijn nieuw (die stonden er iig nog niet op eind vorig jaar.)
Ga dus de andere sites hier ook nog eens af, kijken of er wellicht nog nieuwe bij staan. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:06

Cassanova is van Champion de Luxe, misschien een optie?

Wat bagger dat verzenden naar BE niet mogelijk is :\. Woon je in de buurt van een NL hengstenstation of kliniek? Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 17:29

_San87_ schreef:
Cassanova is van Champion de Luxe, misschien een optie?

Wat bagger dat verzenden naar BE niet mogelijk is :. Woon je in de buurt van een NL hengstenstation of kliniek? Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Ik ben momenteel met Marjolein in overleg en zodra mijn man thuis is kan ik hem ook vragen of hij via via miss iemand kent. Dan moeten we alleen nog zien of we legaal de grens over kunnen geraken. Marjolein heeft al een adres in Valkenswaard aangeboden. If all else fails is dat een optie áls we de grens over geraken. Het is vooral die grens nu waar ik mee zit.

En ik wil ook niet te veel vragen van Marjolein. Ze heeft het vast al druk genoeg zonder een Belg die moeilijk doet. :o

Ben in mijn zoektocht naar alternatieven wel eentje tegen gekomen die ik sowieso wil volgen. Ook als Cassanova lukt. :D

Champion de luxe zou kunnen alleen weet ik niet of die geen langere hals ‘nodig’ heeft in de merrie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:43

Oh wat fijn dat ze zo goed meedenkt. Is natuurlijk wel zonde wanneer je België niet zou kunnen bedienen. Dat de grenzen dicht zijn maakt het wel extra vervelend inderdaad.

Succes!

Of Champion een merrie met een lange hals nodig heeft weet ik niet, ik ben niet heel erg bekend met zijn nafok :o. Ik vind het wel echt een enorm gave hengst en zelf heeft hij naar mijn mening zeker geen korte hals, ik vind 'm eigenlijk perfect, mooi gevormd en hij gebruikt hem goed.

Als ik die pony's zie, vraag ik me af of ik ooit nog een paard wil, of gewoon lekker een goede pony koop :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:55

Ik zit net even die FS hengsten te bekijken, die FS Numero uno is me daar een powerhouse, damn <3.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:14

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Cassanova is van Champion de Luxe, misschien een optie?

Wat bagger dat verzenden naar BE niet mogelijk is :. Woon je in de buurt van een NL hengstenstation of kliniek? Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Ik ben momenteel met Marjolein in overleg en zodra mijn man thuis is kan ik hem ook vragen of hij via via miss iemand kent. Dan moeten we alleen nog zien of we legaal de grens over kunnen geraken. Marjolein heeft al een adres in Valkenswaard aangeboden. If all else fails is dat een optie áls we de grens over geraken. Het is vooral die grens nu waar ik mee zit.

En ik wil ook niet te veel vragen van Marjolein. Ze heeft het vast al druk genoeg zonder een Belg die moeilijk doet. :o

Ben in mijn zoektocht naar alternatieven wel eentje tegen gekomen die ik sowieso wil volgen. Ook als Cassanova lukt. :D

Champion de luxe zou kunnen alleen weet ik niet of die geen langere hals ‘nodig’ heeft in de merrie.


Is contact opnemen met hippoexpress niet een mogelijkheid? Kost 50 euro en die vervoer sperma door Europa.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 09:57

Ga ik dan niet over Marjolein haar hoofd?
Ze heeft vast een reden waarom ze normaal niet naar België transporteert en ze wil me al tegemoet komen. :)
Het lijkt er op dat we iig een adres hebben waar het heen kan. Dan wordt dus alleen gaan ophalen nog een uitdaging. :=

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:40

Dit soort dingen mogen toch gewoon over de grens? je moet alleen een papier hebben met wat je bent gaan halen .Het is toch medisch? Of anders tijdelijk je paard verplaatsen dat mag ook.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 13:34

Ze is vandaag gescand en ze bleek mooi hengstig, er zijn blijkbaar 4 "stadiums" en zij zit in het 3e wat volgens mijn DA eigenlijk de meest ideale is. En ze heeft twee follikels waarvan eentje 4.2mm is en de andere 2.5mm. Dus DA wil morgen insemineren. Ze had geen cystes in de baarmoeder dus da's ook fijn om te weten. :j Nu dus volop aan het regelen zodat ik vandaag kan bestellen. _O-
Ze heeft dus wel braaf geluisterd toen ik haar vanmorgen zei dat ze het moest ophouden tot morgen. :j
Hopelijk heeft ze ook geluisterd naar "maak er een merrie van als je wil?"

Ze was heel braaf met het scannen ook. :j Heerlijk nuchtere merrie is dit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:37

Oh mooi! Hopelijk lukt het allemaal +:)+.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 13:40

Ik hoop het ook! Vind het toch wel spannen, mijn meisje een baby laten krijgen... := Leuk, maar spannend, want ben me ook wel bewust van de risico's.

Edit; voila, haar potentiële baby's zijn besteld. Nu hopen dat morgen ook alles probleemloos verloopt en dan is het twee weken afwachten (hij scant op twee weken opnieuw)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 20:19

Ze is geïnsemineerd. :j vandaag gingen de grenzen deels weer open dus die vrienden zijn hier familie komen bezoeken en hebben het sperma mee genomen. :D
Inseminatie op zich ging goed. DA wilde eigenlijk nog scannen om te kijken naar de follikels maar Rêve was er klaar mee. :o Dus we hebben maar besloten om haar niet nodeloos in de stress te jagen. Het zat er toch al in. Nu 18 lange dagen wachten en hopelijk laat ze zich dan wel nog scannen. :=

Zodra ze op weide kwam moest Sam het even ontgelden. Geloof dat ze het effe he-le-maal gehad had met mannen. Álle mannen. _O-

Sam deed wat verstandige mannen doen en liet haar maar even afkoelen. _O- Mijn man kan soms nog wat leren van Sam kwa ‘hoe ga ik om met boze vrouwen.’ _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:25

Spannend *\o/*! Wat top dat het uiteindelijk toch gelukt is. Duimen nu!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 11:13

Even een update; afgelopen vrijdag is Rêve drachtig gescand van Cassanova! *\o/*
Vind de tweede scan wel altijd spannender (die voor het hartje) dus ik hoop dat we 4 september ook een hartje zullen zien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:14

Ayasha schreef:
Even een update; afgelopen vrijdag is Rêve drachtig gescand van Cassanova! *\o/*
Vind de tweede scan wel altijd spannender (die voor het hartje) dus ik hoop dat we 4 september ook een hartje zullen zien!

Gefeliciteerd *\o/*!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 11:21

:j Sinds een week beet ze naar mijn man (naar mij is ze poeslief) en vandaag beet ze Sam in zijn billen (zonder aanleiding, gewoon, omdat ze passeerde. :=)

Mijn man zei vrijdag "Wilt ge nu zeggen dat die hormonale trut mij met wat pech nog 11 maanden gaat proberen te bijten?"

Uhm... Misschien? :')

Ze wordt natuurlijk elke keer gecorrigeerd door hem. Maar vooralsnog blijft dat niet langer dan 24 uur hangen precies. :=

Hopelijk bakt ze dit vruchtje gewoon af. :j :+:

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:49

Ayasha schreef:
:j Sinds een week beet ze naar mijn man (naar mij is ze poeslief) en vandaag beet ze Sam in zijn billen (zonder aanleiding, gewoon, omdat ze passeerde. :=)

Mijn man zei vrijdag "Wilt ge nu zeggen dat die hormonale trut mij met wat pech nog 11 maanden gaat proberen te bijten?"

Uhm... Misschien? :')

Ze wordt natuurlijk elke keer gecorrigeerd door hem. Maar vooralsnog blijft dat niet langer dan 24 uur hangen precies. :=

Hopelijk bakt ze dit vruchtje gewoon af. :j :+:


:D stiekem moet ik daar dan wel om lachen.
Gefeliciteerd met de dracht, hopelijk volgt er een voorspoedige dracht!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 19:21

Ik zat ook te grijnzen.... Maar ze mag natuurlijk gewoon niet naar mensen happen. := onderling vechten ze het samen wel uit. _O-

Vind het wel fijn dat ze met mij zo zoet is. <3