Dekhengstje met verdunning of overo voor NSPS merrie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dekhengstje met verdunning of overo voor NSPS merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:13

Leuk! Verrassende keuze.

Besef wel dat een hengst NSPS goedgekeurd houden wel echt een dingetje is (goedgekeurd krijgen is spannend, maar als hij goed genoeg is nog wel te doen). Je moet nakomelingen laten zien, mijn ervaring is dat dat eigenlijk alleen mooi lukt als je een merrie of 10 per jaar dek en zo veel mogelijk nakomelingen aan moet houden (of terug koop als je ook merries van andere dek) om te zorgen dat ze allemaal voor de keuring komen.
Ik heb het met Benno toen niet gedaan (en knap is hij wel, hij heeft als ruin enkel eerste premies gekregen en heeft op de keuring altijd vooraan gelopen. Er zijn hengstenhouders die het nog altijd dood zonde vinden dat hij ruin is).

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:48

Leuk. Maar inderdaad een totaal andere wending hihihi

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 14:17

Dennis schreef:
Leuk! Verrassende keuze.

Besef wel dat een hengst NSPS goedgekeurd houden wel echt een dingetje is (goedgekeurd krijgen is spannend, maar als hij goed genoeg is nog wel te doen). Je moet nakomelingen laten zien, mijn ervaring is dat dat eigenlijk alleen mooi lukt als je een merrie of 10 per jaar dek en zo veel mogelijk nakomelingen aan moet houden (of terug koop als je ook merries van andere dek) om te zorgen dat ze allemaal voor de keuring komen.
Ik heb het met Benno toen niet gedaan (en knap is hij wel, hij heeft als ruin enkel eerste premies gekregen en heeft op de keuring altijd vooraan gelopen. Er zijn hengstenhouders die het nog altijd dood zonde vinden dat hij ruin is).


Ja klopt :j het zal nog een heel dingetje worden haha! Maar dat houdt de hobby dan ook wel leuk en "in leven" :j

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dekhengstje met verdunning of overo voor NSPS merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 15:32

Dank jullie wel allemaal :D

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Dekhengstje met verdunning of overo voor NSPS merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:26

Wat een ontzettend leuk ponyke! Wat is zijn volledige naam? Ben benieuwd naar zijn afstamming <3

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 09:37

MaritGalinda schreef:
Wat een ontzettend leuk ponyke! Wat is zijn volledige naam? Ben benieuwd naar zijn afstamming <3

PB :)