Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor arabische merrie Reina Lucía ECF

 
Profiel   

Hey hoi bokkers,

Het is bijna zover het dekseizoen komt er weer aan! Dit jaar mag dan ook eindelijk mijn prachtige merrie Reina gedekt worden. Ik ben momenteel Reina zelf aan het inrijden wat super gaat, de bedoeling is dan ook dat ze na de dracht de dressuur sport in gaat. Zelf vind ik de hengst Bayard VS hardstikke mooi, wat vinden jullie van deze combi en/of hebben jullie nog een idee voor een andere hengst?
Mijn merrie is 1.52 en 8 jaar oud, ze heeft wat een korte nek en achter een beetje x benen.

Reina Lucía ECF:

[ img ]

[ img ]

Bayard VS:

[ img ]

[ img ]

Ik hoor graag jullie mening:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 13:55 



 
Profiel   

Hier zijn nog de stambomen:
- Reina: https://www.allbreedpedigree.com/reina+lucia+ecf
- Bayard: https://www.allbreedpedigree.com/bayard+vs

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 15:12 



 
Profiel   

Wat wil je met het veulen? Op zich heeft je merrie geen korte nek, maar hij komt wel vrij laag uit het lichaam, die zou imo wel nog iets hoger mogen zitten. Ik zou ook kijken voor een hengst met een goede rug, die van jouw merrie lijkt wat week, maar is lastig beoordelen zo onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 15:22 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
Wat wil je met het veulen? Op zich heeft je merrie geen korte nek, maar hij komt wel vrij laag uit het lichaam, die zou imo wel nog iets hoger mogen zitten. Ik zou ook kijken voor een hengst met een goede rug, die van jouw merrie lijkt wat week, maar is lastig beoordelen zo onder het zadel.


Het doel met het veulen is om uiteindelijk ook de dressuur sport mee in te gaan, en het klopt dat haar rug wat week is en ze toch wel een beetje een badkuip is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 15:37 



 
Profiel   

[ img ]
Hier nog een foto van haar lichaam zonder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 17:42 



 
Profiel   

Bayard is een erg mooie degelijke hengst met maat en kwaliteit.

Mijn arabisch volbloed hengst staat dit jaar ook weer ter dekking en komt uit bewezen sportlijnen en zelf heeft hij op sportgebied ook al het een en ander bewezen in meerdere disciplines.
Heeft een goede sterke rug en zeer degelijk en goed beenwerk.
Wellicht een optie voor je merrie?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Loopt nu nog B, simpelweg omdat ik hem pas 4 proeven gestart heb ivm tijdgebrek. Mag wel bijna L1 starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 16:46 



 
Profiel   

Dacht hier even mijn hengst aan te raden maar die heeft met zijn net 3 jaar nog niets bewezen en komt uit een showlijn :P
Qua karakter is hij wel top en met zijn 1m57 ook zeker goed aan de maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 18:49 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
Dacht hier even mijn hengst aan te raden maar die heeft met zijn net 3 jaar nog niets bewezen en komt uit een showlijn :P
Qua karakter is hij wel top en met zijn 1m57 ook zeker goed aan de maat


Heb je misschien paar foto's? En afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 10:28 



 
Profiel   

Ik zou naast Bayard VS dan ook Nizar VS willen opteren. Ik denk persoonlijk dat Nizar beter aansluit op het model van jouw merrie. Ook hij is zeer allround en zal naar mijn verwachting wat meer body mee gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 10:51 



 
Profiel   

Salinero123 schreef
Het doel met het veulen is om uiteindelijk ook de dressuur sport mee in te gaan, en het klopt dat haar rug wat week is en ze toch wel een beetje een badkuip is.


Jouw merrie heeft geen badkuip rug maar zwakke buikspieren waardoor de rug een beetje doorhangt omdat de buikspieren dus niet sterk genoeg zijn.
Je kan dat testen door op de singelplek, stevig, te duwen; dan zal ze de buikspieren iets aanspannen en komt de rug vanzelf omhoog. Als het echt een badkuip zou zijn is daar niet tegen op te duwen ;) .

Betekent dat je veel oefeningen met haar moet doen om de buikspieren te verstevigen en de rug te bollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 10:59 



 
Profiel   

Princesj schreef
Ik zou naast Bayard VS dan ook Nizar VS willen opteren. Ik denk persoonlijk dat Nizar beter aansluit op het model van jouw merrie. Ook hij is zeer allround en zal naar mijn verwachting wat meer body mee gaan geven.


Is inderdaad ook een mooie hengst, heb al met de hengstenhouder van Bayard gesproken en aangezien Nizar ook van hun is zal ik daar ook even iets meer info over gaan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 19:09 



 
Profiel   

Als je een bewezen prestatiehengst zoekt dan is onze hengst Yanour Hayati wellicht een heel, heel goede optie?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Resultaten:
2019:
* Bronze Champion Senior Stallions C show
* Winnaar Trophy Best Bewegend paard C show

2018:
* 3e plaats Paasendurance klasse 3 (85 km, gem snelheid 15,37)
* 1e plaats Dutch Endurance festival klasse 3 (85 km, gem snelheid 14,4)
* 57e plaats (160 starts) CEI* Endurance Euston Park, United Kingdom (80 km, gem snelheid 16,5)
* Winnaar klasse 3 AVS Endurance competitie 2018
* Overall winnaar BEST CONDITION AVS Endurance competitie 2018

2017:
* 1e plaats Euregio Endurance Ysselsteyn klasse 1 (20,5 km, gem snelheid 13,08)
* Silver Champion Senior Stallions C-show met hoogste punten voor beweging
* 3e plaats Endurance Surae klasse 2 lang (62 km)

2016:
* Silver Champion Western Pleasure Emerald Trophy (BE)
* Gold Champion Hunter pleasure Emerald Trophy (BE)
* Silver Champion Senior Hengsten C-Show met hoogste punten voor beweging van de gehele show.
* 6e plaats Leersum Endurance K2 (45 km)
* 2e plaats Ermelo Endurance K1 ( gem snelheid 12,65)
* Overall Hunter Pleasure Champion 2016 Aljassimya Challenge

2015:
* European Gold Champion Amateur classic ridden Stallions in Lille (dressuur)
* 3e plaats classic ridden Stallions Internationale B Show in Ermelo (dressuur)

Nour is echt een stempelhengst en verbetert normaal de hals, de topline, beweging én geeft een gouden (ietwat bijdehand en slim) karakter (Bob Marley gen noemen sommigen het).

Yanour dekt middels KI en het sperma kan naar elk gewenst adres in NL verstuurd worden.

Mocht je interesse hebben kun je me altijd een PB sturen.

Veel succes en vooral plezier naar de zoektocht naar een geschikte match voor je dame!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen