Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Singulord joter x Conterno Grande

 
Profiel   

Aangezien er veel mensen op bokt zitten met veel kennis en inzicht met betrekking tot de springpaarden fokkerij. Leek het ons super interessant om jullie voor advies te vragen!

Helaas is onze merrie Ekora geblesseerd geraakt en kan hierdoor nog wel recreatief gereden worden. Maar waarschijnlijk word ze nooit meer zo goed dat ze weer volop de sport in kan.

Zelf heeft ze M springen op aan naam staan. Ze is een vriendelijke en vrolijk merrie. En aangezien we altijd al een veulentje uit haar wilde fokken. Is de tijd nu gekomen om dat toch maar eens te gaan verwezenlijken.

Horsetelex link:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1922715/ekora-vdo


Niet de meest mooie stand foto. Maar dit geeft wel een beeld van de merrie.
[ img ]


[ img ]


Wat we graag willen verbeteren?
* De merrie heeft een erg strakke rug.
* De galop mag meer ruimte, gedragenheid en afdruk hebben.
* Haar achterbeen lijkt redelijk stijl en wat lang(?)
* Ze heeft een klein verschil tussen beide voorhoeven.
* De merrie mag meer go en looplust hebben. Zonder extreem heet of sensibel te worden. (Als ze nu hard aan het werk moet. Kan ze uit het niets enorm bokken bij het kleinste geluid of vogeltje ;))

Dus samengevat zou ze meer lossigheid, gedragenheid in looplust mogen hebben.


Wat we graag willen behouden?
* Ze toont veel techniek, reflexen en vermogen op de spong.
* Haar maat, rond de 1,70m is mooi.


Ik ben super benieuwd wat jullie ons kunnen adviseren :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 20:58 



 
Profiel   

Jou merrie spreekt mij persoonlijk erg aan. Een fractie meer lengte in hals en rug zou optisch niet misstaan. Ze gebruikt ze goed op de sprong dus heel kritisch is het niet. Puur gevoelsmatig zou ik naar Chacco Blue bloed kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 09:05 



 

Lami schreef
Jou merrie spreekt mij persoonlijk erg aan. Een fractie meer lengte in hals en rug zou optisch niet misstaan. Ze gebruikt ze goed op de sprong dus heel kritisch is het niet. Puur gevoelsmatig zou ik naar Chacco Blue bloed kijken.


Ja leuk

1 rietje sperma staat momenteel op 22000 euro

https://www.kwpn.auction/nl/auction/cha ... -contender

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 10:46 



 
Profiel   

[***] schreef
Lami schreef
Jou merrie spreekt mij persoonlijk erg aan. Een fractie meer lengte in hals en rug zou optisch niet misstaan. Ze gebruikt ze goed op de sprong dus heel kritisch is het niet. Puur gevoelsmatig zou ik naar Chacco Blue bloed kijken.


Ja leuk

1 rietje sperma staat momenteel op 22000 euro

https://www.kwpn.auction/nl/auction/cha ... -contender


Ze zegt toch ook Chacco Blue bloed? Niet dat het Chacco Blue zelf moet zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 10:49 



 
Profiel   

Dat is idd wel iets boven budget :+

Aan welke zoon zat jij dan te denken?

Andere mensen nog ideeën? Of vinden jullie het even lastig als ons :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 17:34 



 
Profiel   

Kijk eens bij de Wiemselbach. Zij zijn wel gecharmeerd van singulord Joter bloed.
Zij hebben dat dan weer gecombineerd met Numero Uno bloed.
Wellicht dat zij suggesties hebben die je aanspreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 17:43 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Kijk eens bij de Wiemselbach. Zij zijn wel gecharmeerd van singulord Joter bloed.
Zij hebben dat dan weer gecombineerd met Numero Uno bloed.
Wellicht dat zij suggesties hebben die je aanspreken.


NU zou inderdaad een ook een optie kunnen zijn maar kan ook boven budget zijn. Hoewel de mindere karaktertrek als beschreven door TS ook van NU wel bekend is. Positief scherp tot ze er klaar mee zijn......

Chacco was heel spontaan en gevoelsmatig. De laatste BWP keuring was ook weer zo'n fijne aanwezig. En Q Chacco van Essene is ook een fijn paard. Maar er is zoveel keuze dat maakt het heel moeilijk. Ik zal eens kijken welke zoon mij aanspreekt en nog betaalbaar is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 18:19 



 
Profiel   

Connect is misschien ook nog een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 18:33 



 
Profiel   

Thienus63 wat grappig dat je Connect noemt. Zelf vond ik de jonge lingo (Connect x carambole) wel een optie.. Echter heeft mijn vriend zijn oog laten vallen op de Lambada shake (aganix x sparacus)..

Budget is tot 1000 euro. Het word haar eerste veulen. Dus hoeft niet extreem duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 19:37 



 
Profiel   

Connect had ik gister ook aangedacht. Connect heeft als mv Contender. Zit in jou merrie ook van moederskant. Vind je dit als lijnenteelt geen bezwaar?
Lambada shake: persoonlijk zou ik bij jonge hengsten ernaar kijken dat de moederlijn heel sterk is, tenzij je goed weet hoe je merrie fokt. Dat mis ik dan hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 08:58 



 
Profiel   

Dekgeld connectie was in 2019 €1000,-

Panenka de Kavelrie van Brinkman, van alle kanten bewezen sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 09:11 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Dekgeld connectie was in 2019 €1000,-

Panenka de Kavelrie van Brinkman, van alle kanten bewezen sport.


eens :j Goed paard, fijn paard, goed gefokt (en mooi vind ik persoonlijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 18:26 



 
Profiel   

Bedankt voor die tip van sport in de moederlijn! Lambada heeft dat idd niet heel veel..

In dat geval zou Love connects nog interessanter zijn dan Lingo van de watermolen. Ook al denk ik dat LC niet zou verbeteren op lengte in het lijf.

Connect gaan we zeker nog even extra in verdiepen. Lijn inteelt op contender is niet zo heel erg. Als ik goed had geteld zitten er dan 5 generaties tussen. Dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Kora, de moeder van Ekora is zelf lijn inteelt op Grannus. Dus als die in de toekomstige vader zit, word dat wellicht wel erg veel van het goede!

NU, Van Gogh en Innovation vinden wij echt geweldig. Maar niet op deze merrie. Voor 2 jaar terug hadden we een veulen uit de oude Opera (ahorn) gefokt om er wat meer reflexen en pit in te krijgen. Maar dat veulen was wel heel erg vel en heet!

Panenka is een prachtige hengst. Vorig jaar hadden kennissen van ons 4 merries door hem laten dekken en alle 4 gust.. En later daar nog meer verhalen over gehoord. Die gok wil ik liever niet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 19:08 



 
Profiel   

Wij hebben een Van Gogh en twee keer Innovation gefokt.

De Van Gogh uit hele rille merrie, de Innovations uit een halfbloed merrie.

De VG is heel lang heel jeugdig geweest, had haar moeder ook. Ze wordt nu doorgereden. Wordt in mei 5. Ze is nu 1.64 mtr.
Haar moeder is 1.72, maar was ook pas laat uitgegroeid. Verwacht dat ze nog max 3 cm groeit.

De Innovations zijn volle broers. De jongste hebben we in de opfok staan. De andere is als veulen naar dressuurstal in buitenland verkocht.
De Innovations lijken voldoende maat te krijgen.

3 keer dressuur veulen en 4 keer springveulen uit de halfbloedmerrie gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 19:16 



 
Profiel   

als je voor nuchter, kwaliteit, kracht, gezondheid wilt gaan, moet je 1 van 1 van de zonen van Krista v polydor nemen.

Taloubet K Z valt boven je budget, Big star Jr K z, is alleen diepvriessperma van momenteel.

en dan heb je Jaloubet , staat bij VDL stud. 800 euro vers beschikbaar.

Jaloubet, de 3e ggk zoon van Krista v Polydor .

https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Jaloubet-Baloubet-du-Rouet-x-Polydor

van taloubet k z heb ik wel 300 nakomelingen gezien, allemaal zelfde type, krachtig/gespierd en nuchter en kwaliteit. Taloubet k z heb ik zelf vaak levende lijve gezien, ook Krista en big star junior van veulen tm 3e jaar.

net zoals hun moeder, die komt uit super goed gefokte uniforme moederlijn, en zij fokt dat door in haar kinderen en ook die fokken dat weer door.

dus bekijk die ook maar eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 19:34 



 
Profiel   

mooie moederlijn!! die ook nog eens goed fokt
wellicht is cardento bloed interessant gezien verderop in de moederlijn meerdere goede nakomelingen van ijzn

connect inderdaad ook een mooie goede hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:36 



 
Profiel   

Tot nu toe blijft Connect toch nr 1 op ons lijstje :)

Misschien een hele andere hengst. Maar wat vinden jullie van de hengst Casago II voor deze merrie? Wellicht kan hij zorgen voor een wat langgelijnder veulen? Maar kan hij ook zorgen voor wat meer rug gebruik en het makkelijker sluiten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 10:03 



 
Profiel   

De ene heeft Casall als vader, de andere opa.
Omdat ik persoonlijk van het Contender bloed hou, zou ik dan voor Connect als het past.
Vind Connect geen beknopt paard. En heeft voldoende maat.
Verwacht wel dat ie fijne, bloederige veulens geeft die misschien jaar extra nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 10:43 



 
Profiel   

Ik ben niet zo thuis in de springhengsten, Maar op basis van de afstamming kan Grand slam VDL misschien wel passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 11:04 



 
Profiel   

tienus63 schreef
De ene heeft Casall als vader, de andere opa.
Omdat ik persoonlijk van het Contender bloed hou, zou ik dan voor Connect als het past.
Vind Connect geen beknopt paard. En heeft voldoende maat.
Verwacht wel dat ie fijne, bloederige veulens geeft die misschien jaar extra nodig hebben.


Ik heb toen zijn veulencollectie bekeken omdat ik de hengst interessant vind. Ik vond toen ook dat hij teveel verfijnde om bij mijn bloedmerrie te passen. Toch als ik nu de recent goedgekeurde en onlangs aangeboden hengsten bekijk valt het me weer mee. Ook op de merrie keuringen. Dat gaat niet voor allemaal op maar ik ken de moeders niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 12:11 



 
Profiel   

Ook hier een fan van Connect en van de twee jonge zonen uit de L-jaargang.
Beide gezien op de HK in Den Bosch en ze leken vooral erg fijn te rijden.
Geen problemen met de mond (dat wordt nog wel een dingetje de komende jaren...), braaf, wendbaar.
Niet overdreven spectaculair, maar erg functioneel en mooie modellen.
Die van Willem Greve komt ook uit een mooie moederlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 12:29 



 
Profiel   

Even inbreken hier, Love Connect is mij ook zeer positief opgevallen. Ook qua beweging en functioneel lichaamsgebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 12:33 



 
Profiel   

Als je ziet wat deze moederlijn brengt met Cardento zou mijn keuze makkelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 13:13 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Als je ziet wat deze moederlijn brengt met Cardento zou mijn keuze makkelijk zijn.


Dat vind ik hier wel heel kort door de bocht. Dan kun je ook Indoctro of Indorado zeggen. Ook nog beschikbaar met DV

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 11:11 



 
Profiel   

Lami schreef
janderegelaa schreef
Als je ziet wat deze moederlijn brengt met Cardento zou mijn keuze makkelijk zijn.


Dat vind ik hier wel heel kort door de bocht. Dan kun je ook Indoctro of Indorado zeggen. Ook nog beschikbaar met DV

Helemaal niet zo kort hoor, fokt goed op de grootmoeder en op de moeder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 13:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen