Hengstenkeuze advies gezocht Noord Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:19

Rex_Rolfo schreef:
janderegelaa schreef:

Kan op horsetelex een niveau staan zonder wp? Anders is het wel heel makkelijk een paar klasses te smokkelen door een merrie een keer uit te brengen met een ruiter die alles t/m Z2 of zelfs hoger mag starten.

Ik heb de sportstand overgenomen van de KWPN database. Geen winstpunt is wel een klassering.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:36

blue_sky schreef:
Dat is nog niet erg? Een paard dat door prof-ruiter 1 keer gestart wordt in Z2 en een WP haalt is inderdaad Z2-geklasseerd en heeft laten zien het niveau aan te kunnen.

Met wp heb ik er inderdaad geen vraagtekens bij. Of dat nu is door een nette amateur die via B, L1 enz de puntjes bij elkaar rijdt of door een prof die met een paar keer trainen en veel kunde het Z2 wp haalt, in beide gevallen laat het paard zien het niveau aan te kunnen.

Nu zal het in de praktijk misschien niet voorkomen, ik dacht meer aan het Z2 starten van een paard dat net een leuke M2 proef kan lopen en dan ook strandt op b.v. 53%. Geen verlies maar je kunt niet zeggen dat ie al klaar is voor Z2 niveau. Zou dan wel in de database staan met Z2.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 22:20

blue_sky schreef:
Online fokadvies kan je gewoon aanvragen via de website van het KWPN. Ook als je geen lid bent. Alleen kost het dan wat meer. Je zoekt in de databank je paard op, vult het formulier in met onder andere een omschrijving van je paard, wat je wilt verbeteren met fokken, welke hengst evt je gedachten naar uit gaan en dan betaal je online. Als het goed is ontvang je dan na verloop van tijd per e-mail het advies thuis.



Ik heb nog helemaal geen hengst in gedachten helaas dus dat word lastig..ik weet alleen dat ik kwpn dressuurgericht wil, een grote hengst, geen metal of jazz bloed!
En graag advies welke hengst verbeterpunten heeft mbt mijn merrie

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 22:25

Rex_Rolfo schreef:
janderegelaa schreef:

Kan op horsetelex een niveau staan zonder wp? Anders is het wel heel makkelijk een paar klasses te smokkelen door een merrie een keer uit te brengen met een ruiter die alles t/m Z2 of zelfs hoger mag starten.


Ik weet niet hoe je dit bedoelt?
Maar ik heb altijd alle klasses tot eindstand uitgereden en het Z1 had ik 24 winstpunten. Helaas maar 2 x Z2 kunnen starten waarbij 1 x net geen winstpunt door 2 x een grote storing van buitenaf en daardoor 2 x een 1. Daarna helaas op rust ivm blessure.
Paard liep thuis op ZZL niveau

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hengstenkeuze advies gezocht Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:50

Mijn opmerking was algemeen, niet specifiek dit paard.

Mocht je je toch aangesproken voelen dan is dit een minimale smokkel vergeleken met een paard dat nog lang niet klaar is voor een bepaald niveau maar door een handige ruiter toch nog net iets boven 50% uitkomt.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:58

Rex_Rolfo schreef:
janderegelaa schreef:

Kan op horsetelex een niveau staan zonder wp? Anders is het wel heel makkelijk een paar klasses te smokkelen door een merrie een keer uit te brengen met een ruiter die alles t/m Z2 of zelfs hoger mag starten.

Er kan zelfs een klasse staan waar ze nooit in zijn uitgebracht...

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 21:40

@Rex_Rolfo"]
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt ik denk dat je in verwarring bent met iets of iemand anders.
Ik voel me dus ook totaal niet aangesproken.

Mijn topic en vraag gaat puur om hulp/advies bij hengstenkeuze.