Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

PRE dekhengst gezocht met kleurcode EEaa

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een PRE dekhengst met de kleur code EEaa. Ik heb zojuist de testresultaten van mijn merrie binnen en dat is Aa geen silver verdunning. Mijn merrie is een haflinger. Ik zou haar graag willen verbeteren in de galop, iets meer schoft, en grotere maat. Maar ik hoop ook erg op Zwart. Kent iemand een PRE hengst die EEaa is? Zodat ik kan kijken of die aan de eisen voldoet.

Bedankt alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 10:58 



 
Profiel   

Als je een haflinger hebt dan kan er nooit silver verdunning in zitten ... bestaat niet in die ras.
De meeste (99%) van alle haflingers zijn of homozygoot AA Agouti of heterozygoot Aa Agouti ... dat wil zeggen homoz. of heteroz. voor de Agouti dat van een genetisch zwart paard een bruin-gekleurd paard maakt.
Je merrie met Aa is heterozygoot voor Agouti ... dus op een EEaa kan er altijd een bruin-gekleurd veulen uit komen.

Weet niet of deze PRE hengsten EE zijn ..... maar op deze site staan verschillende zwarte hengsten vermeld: http://www.ancce-belgica.be/verkoop-dek ... dekkingen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 21:04 



 
Profiel   

Dankjewel.
Bruin vind ik niet erg vind ik mooi maar liefst zwart. Maar dat zal 50/50 zijn. Maar dan moet ik dus wel een EEaa hengst hebben. Met jou link kan ik wel weer even wat eigenaren contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 21:12 



 
Profiel   

Ik zou een Haflinger niet kruisen met een PRE.

Je fokt een paard met eigenschappen van het een en een beetje van het andere.

Met pech een met de lange benen van de PRE en de korte hals van een haflinger.

Als je al kruist zou ik voor een Arabier gaan. Die sluiten doorgaans beter aan bij Haflingers omdat Arabisch bloed al gebruikt is om dit rassen te vormen.

Op kleur fokken zou ik niet doen. Maar een homozygote zwarte Arabier zal best te vinden zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 23:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen