Hengst voor San Remo x Octaaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:59

_Marjolein @ [EHK] Hengst voor San Remo x Octaaf
2 jaar geleden plaatste ik dit topic met dezelfde vraag, de bedoeling was toen om een veulentje te fokken vanwege haar blessure en als opvolger over 3 jaar. Dit is gelukt, afgelopen jaar heeft ze een merrieveulen gehad van Desperado. Echter is dit veulen verkocht aan iemand die haar heel graag wilde hebben en hebben we besloten om de merrie nog een keer te laten dekken, onder het zadel mis ik met haar de klik en het is zo'n geweldig lieve moeder. Maar nu dan de vraag: Welke hengst? :Y) Het hoeft geen bewegingswonder te zijn, gewoon een leuk gebruikspaard.

Het gaat om Davottie H, een 12-jarige merrie van San Remo x Octaaf van 1.70m hoog.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... davottie-h

Ze heeft 3 goede basisgangen, wel zou de stap ruimer mogen en de galop meer bergop. Ze is wat lang in haar lijf, heeft er wel een mooie nek op zitten. Haar witte voetje staat heel iets toontredend (minimaal, veulen heeft dit niet). Haar karakter is wel een aandachtspuntje, ze is niet gemeen maar vrij schrikkerig en ril.

Via een hengstenhouder kreeg ik de volgende namen:
- Just Wimphof
- Fürst Dior
- Vivaldi
- Kjento

Zelf heb ik ook wat zitten zoeken (niet dat ik er verstand van heb, maar ik probeer mij erin te verdiepen)
- Ferdeaux
- El capone (maar daar schijnt karakter een puntje bij te zijn)
- Dreamboy
- Kaiman
Toch nog een keer Desperado? Ook heb ik aan gelders bloed gedacht, maar ik denk dat de merrie daar te grof voor is.

Alle tips/advies/ideeën zijn welkom! :D

Merrie
Afbeelding
Afbeelding

Veulen van Desperado
Afbeelding
1 week

Afbeelding
5 maanden (een betere standfoto zat er niet in met een volgend veulen, haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:35

Wat leuk
Ik heb een halfzus van deze merrie gehad van Saluut. Fantastische merrie. Nog hartzeer van dat ik er geen Gelders merrieveulen van heb gekregen
Ik heb er veelzijdig en Gelders mee gefokt
De mooiste was vind ik deze Blits v Parcival


Afbeelding
Afbeelding

Zijn moeder was zwaarder dan jou merrie maar dit was wel echt een bloedpaard met een stoer voorkomen

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:56

[***] schreef:
Wat leuk
Ik heb een halfzus van deze merrie gehad van Saluut. Fantastische merrie. Nog hartzeer van dat ik er geen Gelders merrieveulen van heb gekregen
Ik heb er veelzijdig en Gelders mee gefokt
De mooiste was vind ik deze Blits v Parcival


[ [url=m/sq2i7y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILgfk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn moeder was zwaarder dan jou merrie maar dit was wel echt een bloedpaard met een stoer voorkomen

Deze is wel erg goed gelukt <3

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:46

[***] schreef:
Wat leuk
Ik heb een halfzus van deze merrie gehad van Saluut. Fantastische merrie. Nog hartzeer van dat ik er geen Gelders merrieveulen van heb gekregen
Ik heb er veelzijdig en Gelders mee gefokt
De mooiste was vind ik deze Blits v Parcival


[ [url=m/sq2i7y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILgfk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn moeder was zwaarder dan jou merrie maar dit was wel echt een bloedpaard met een stoer voorkomen

Wauw, dat is zeker een knapperd! Toch nog het Gelderse niet uitsluiten..

En wat leuk een half zusje! :D Dan staat er hier in t dorp een nakomeling van jou merrie, Kevottie!

Anoniem

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:38

Ja dat klopt! Is dat een leuke merrie?
Ik heb alleen de laatste 4 uit haar gefokt

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:56

Hoe is het veulen van Desperado verbeterd ten opzichte van de moeder?

Haar moeder heeft in combi met Gribaldi een inter 2 dressuurpaard gegeven, ik denk aan Toto jr of een zoon.

De namen die de hengstenhouder noemt en die je zelf opnoemt zijn wel heel verschillend. Misschien is het goed om even op een rijtje te zetten qua prioriteit wat het belangrijkste is wat je zoekt. Bijv.: 1 karakter, 2 betere galop etc.

Zo zou een Kjento denk ik wel de galop kunnen verbeteren, maar wordt de stap weer wat lastiger. Wat voor een karakters hij door fokt is nog de vraag.

Dus wil je een bewezen hengst of jonge hengst? wil je body of wil je wat luxer fokken?

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:57

Elisa2 schreef:
Zo zou een Kjento denk ik wel de galop kunnen verbeteren, maar wordt de stap weer wat lastiger. Wat voor een karakters hij door fokt is nog de vraag.

jij hebt dus al veulens van kjento gezien??

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:50

Nee nog niet, dit is wat ik verwacht op basis van wat de hengst zelf heeft/ laat zien.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:57

Ferdeaux geeft ze ook niet allemaal geheel makkelijk.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 16:15

Niet handig, je eigen topic ontstippen :=

Elisa2 schreef:
Hoe is het veulen van Desperado verbeterd ten opzichte van de moeder?

Haar moeder heeft in combi met Gribaldi een inter 2 dressuurpaard gegeven, ik denk aan Toto jr of een zoon.

De namen die de hengstenhouder noemt en die je zelf opnoemt zijn wel heel verschillend. Misschien is het goed om even op een rijtje te zetten qua prioriteit wat het belangrijkste is wat je zoekt. Bijv.: 1 karakter, 2 betere galop etc.

Zo zou een Kjento denk ik wel de galop kunnen verbeteren, maar wordt de stap weer wat lastiger. Wat voor een karakters hij door fokt is nog de vraag.

Dus wil je een bewezen hengst of jonge hengst? wil je body of wil je wat luxer fokken?

Het veulen vond ik wat meer in verhouding in z’n geheel, merrie zelf is vrij lang in haar lijf. Heel nuchter veulen, dus als dat zo blijft is dat zeker een verbeterpunt op haar moeder. Staat ook mooi recht op haar benen. Wel vond ik het veulen vrij groot (geen idee wat een gemiddelde stokmaat van een veulen is op 6 maanden, misschien was het wel een hele normale maat). Qua gangen kan ik er eigenlijk niks van zeggen, het enigste wat ze liet zien was galop, helaas :P

Wat je zegt over de namen klopt inderdaad, heel verschillend allemaal! Als ik dan jou post zie gaat mijn voorkeur toch uit naar een bewezen hengst, en omdat het een vrij grove merrie is misschien toch wel naar een hengst die wat luxer fokt en bekend staat om een goed karakter.

[***] schreef:
Ja dat klopt! Is dat een leuke merrie?
Ik heb alleen de laatste 4 uit haar gefokt

Ik ken het paard vooral vanuit de wei, maar het is (of was, inmiddels aardig op leeftijd) wel een mooie dier om te zien! Heeft t ook altijd goed gedaan op wedstrijd wat ik begreep!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:09

Als het veulen goed gelukt is dan zou je kunnen terugfokken op Desperado, ik las net dat hij weer volledig beschikbaar komt voor de dekdienst dit jaar.

Ik denk ook aan For Ferrero/ For Romance voor het verbeteren van de stap, wat luxer fokken en een goed karakter.