Hengstenkeuze Zizi Top x Balzflug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milujoma
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-20

Hengstenkeuze Zizi Top x Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 20:31

Ik was wat aan het zoeken op Bokt en zag deze topic. Zou me graag willen aansluiten om wat advies op te doen. Ik ben hier nog een leek in...
We wil mijn merries dit jaar voor het eerst gaan dekken, maar het is nog een hele zoektocht met welke hengst. Merrie is Zizi Top x Balzflug. Ik zou iets meer lengte in het lijf en in de hals willen toevoegen en een iets makkelijker karakter. Mijn merrie is super lief, maar wel vrij gevoelig...
Ideeën?

simpie94

Berichten: 833
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:33

Heb je toevallig een standfoto en een linkje van horsetelex voor de volledige stamboom?

Ik moest denken aan Kilian voor karakter en lengte in de hals. Of je meer rek in het lijf fokt twijfel ik wel over. Wel enkele veulens van gezien en lijkt goed te fokken.

Milujoma
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 10:52

Afbeelding
simpie94 schreef:
Heb je toevallig een standfoto en een linkje van horsetelex voor de volledige stamboom?

Ik moest denken aan Kilian voor karakter en lengte in de hals. Of je meer rek in het lijf fokt twijfel ik wel over. Wel enkele veulens van gezien en lijkt goed te fokken.


Een stand foto heb ik zo niet. Wel een link naar KWPN, https://www.kwpn.nl/database?paard=P-497327.
Tevens heb ik een foto van haar genetisch profiel. Is dat helpend?

simpie94

Berichten: 833
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:58

Ik zag dat met de stamboekopname en de Ibop vooral de houding en balans een punt van aandacht is. Ik zou dat meenemen in je hengstenkeuze :)

Milujoma
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 13:25

simpie94 schreef:
Ik zag dat met de stamboekopname en de Ibop vooral de houding en balans een punt van aandacht is. Ik zou dat meenemen in je hengstenkeuze :)


De IBOP had ik achteraf nooit op dat moment moeten doen, maar dat terzijde..
Dit is zeker wel een puntje wat ik mee neem. Wat zou jouw advies zijn? Kilian twijfel ik over, heb je nog andere hengsten die je passend zou vinden?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Zizi Top x Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:31

Spielberg voor lengte in het lijf en de hals + een fijn karakter?

Heb je ook een standfoto? hoe zit het verder met haar gangen? wat wil je nog meer verbeteren?