Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 23:58

Allegra schreef:
StormMilagro schreef:
Nog 2 hengsten gevonden in Nederland:
http://www.gangenpaardenreestdal.nl/onzehengsten/


Die noemde ik al in mijn eerdere post. Ik heb een dochter van Sunny. Hij vererft in elk geval veel gangaanleg. Rocket lijkt wat klein maar fokt groot, die vind ik persoonlijk ook erg leuk. Sunny is op het eerste gezicht wat gereserveerder, maar beiden zijn het lieve hengsten die goede eigenschappen vererven. Ik zou zeker eens contact met Leonie opnemen en evt kennis gaan maken. Er staat meerdere nakomelingen ook die je kunt bekijken.


Sorry, gemist dat je ze al genoemd had. Gangaanleg is leuk meegenomen, maar geen prioriteit voor mij. Wat maat betreft vind ik Rocket juist prettig, aangezien mijn merrie natuurlijk niet de grootste is. Ik wil daar zeker een keer langsgaan en de hengsten ontmoeten.

Hoe is jouw veulen uitgevallen?

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:23

Ik vind juist de rug van de zwarte wat sterker ogen, Sunny is breed maar ik vind zijn rug wat 'hol' ogen op sommige foto's. Maar misschien lijkt dat maar zo, ze in het echt bekijken zal wel antwoorden geven.

SeaSide

Berichten: 2318
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:23

Ik zie dat je Barba ook tegen bent gekomen, echt een aanrader als Mireille hem ook beschikbaar stelt voor buitenaf.

Ik heb Barbarossa zelf vorige winter gereden en nog nooit zo een vriendelijke hengst ontmoet.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:47

Heb je al eens contact gehad met de mensen achter het eenigenburger paard? Ze kruisen verschillende rassen op zoek naar een barok gangenpaard met een kleurtje. Misschien kunnen ze je in ieder geval adviseren

http://www.eenigenburgerpaard.nl

Saayer

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:04

Heart of motion vond ik een er echt uitspringen tijdens mijn stage. :) Ik heb alleen geen idee waar die is gebleven.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 10:40

SeaSide schreef:
Ik zie dat je Barba ook tegen bent gekomen, echt een aanrader als Mireille hem ook beschikbaar stelt voor buitenaf.

Ik heb Barbarossa zelf vorige winter gereden en nog nooit zo een vriendelijke hengst ontmoet.


Ik heb haar inderdaad gemaild, dus ik ben benieuwd!

Wicky schreef:
Heb je al eens contact gehad met de mensen achter het eenigenburger paard? Ze kruisen verschillende rassen op zoek naar een barok gangenpaard met een kleurtje. Misschien kunnen ze je in ieder geval adviseren

http://www.eenigenburgerpaard.nl


Interessant verhaal hebben ze, mijn merrie zou zo bij hun op stal passen

SeaSide

Berichten: 2318
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:59

Ik volg je topic eventjes ik wil mijn Rocky Mountain horse merrie dit jaar laten dekken en heb Barbarossa op het oog.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:21

StormMilagro schreef:
Meer lengte in de rug ja, geen te lange rug, wat wellicht kan zorgen voor een weke rug wat ook veel voorkomt bij de Welsh.


Nee een weke rug heeft niets met de lengte van de rug te maken.

Al is een lange rug met weke lendenen wel heel lastig.

Maar mijn merrie heeft een lange rug(geen te lange rug maar gewoon goed in het rechthoeksmodel) en die is juist strak op de rug (en op de lendenen)

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:35

Ik vroeg me af of je je merrie nog gaat laten dekken? Of misschien al gedaan? :)

Na alle veranderingen in planning door Corona crisis, heb ik besloten mijn rmh merrie dit jaar te laten dekken.
Als allemaal lukt, wordt ze in juni/juli gedekt door McGuire’s Sugar Cane. Hij is volgens mij nog niet genoemd in je topic ;)
https://mountainhorses.nl/en/breeding/stallions/

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:04

Wat ontzettend leuk Ginam!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 15:30

Ik heb helaas besloten om het in ieder geval een jaar uit te stellen. Dankzij de coronacrisis heb ik nu geen werk, dus ik teer samen met mijn paarden van mijn spaarrekening... Andere (onvoorziene) extra kosten probeer ik zo laag mogelijk te houden nu. Ik wil niet riskeren dat er met de dekking of de dracht iets mis gaat, ik een hoge dierenartsrekening heb en daardoor de maand erna mijn stalgeld niet meer kan betalen (bijvoorbeeld). Dus helaas moet mijn fokplan nog maar even wachten. Geeft me wel de tijd om rustig verder te kijken :)

Sugar Cane is zeker ook een goede tip! Ik ben benieuwd hoe het met jouw merrie gaat tegen die tijd!

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:53

Wat jammer! En ontzettend balen van werk :(
Ik hoop dat snel weer gunstiger wordt voor je en dan hopelijk volgend jaar nieuwe kansen :)

Ik zou tegen die tijd gewoon eens bij hengsten in NL gaan kijken. Je plan om met een rmh te dekken, lijkt me leuke combi.
Ik zou inderdaad zilver bij hengst mijden. Je wilt liever geen kans op dubbel zilvergen bij veulen vanwege eerder genoemde risico’s.
Sugar fokt grote veulens en voldoet verder ook aan je wensen. Maar zou ook zeker bij Gangenpaarden Reestdal gaan kijken.
Mijn merrie komt daar vandaan :)

Ik vind Sugar net wat beter bij mijn merrie passen dan de hengsten daar. En bovendien woont hij bij mij om de hoek, dus dat maakte keuze ook makkelijker :o


Set_Elkol schreef:
Wat ontzettend leuk Ginam!

Ja ben benieuwd en moet nog even kijken qua planning en dan nog drachtig zien te krijgen :P

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke Rocky Mountain Hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 15:57

Dankjewel, ik hoop het ook! Tot nu toe is mijn spaarrekening goed toereikend, maar ik neem maar geen risico's haha.

Dat was ik ook zeker van plan! Ik heb al wel besloten dat ik, in die zoektocht, ik ga kijken naar hengsten van haar andere helft, de Welsh. Alleen dan een paar maatjes groter dan haar moeder was. Zo kan ik me in ieder geval zo breed mogelijk orienteren. Ik kan zelf misschien een voorkeur hebben voor een RMH, maar wellicht past een andere hengst uiteindelijk beter bij haar.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:23

Hoi!

Ik ben samen met een vriendin het 'eenigenburger paard' begonnen en wij hebben dit jaar een rocket nakomeling, hele grote mooie muisgrijze hengst, zeker een goede keus geweest!

Je kan Leonie van Reestdal gewoon vragen, onze hengst is niet geschikt want hij is ook zilverappel, en dat kan je beter niet doen inderdaad.

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:39

Leuke merrie heb je. Lijkt me al een gezonde sterke kruising, ik zou als tip een mooie grote Mangerla Machador hengst op durven zetten. heb je vrij bloed zonder inteelt