Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Diamond z, hoe vererft hij en op wat voor merries past ie?

 
Profiel   

Zijn er mensen die nakomelingen hebben van diamond Z
(Diamant de semilly x contender x nimmerdor)



https://www.enterbrook.nl/portfolio-item/diamond-z/

Hoe is zn nafok enzz
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 11:13 



 
Profiel   

zal nog niet zoveel bekend zijn denk ik. er wordt helemaal niets gezegd over zijn eigen prestaties of nakomelingen en de hengst is al 11 jaar. voor het leven goedgekeurd zijn bij zangersheide zegt niet zoveel. denk dat er meerdere diamantzonen zijn waar meer van bekend is en je minder gokt qua fokken zoals Dominator, Catchar Mail, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 11:21 



 
Profiel   

Zoek hem eens op FEI op: 6 ruiters op 3 jaar tijd en volgens FEI staat hij als ruin geregistreerd.
Ik ken het paard niet, maar dit doet me dan denken dat hij moeilijk te rijden was en daarom geruind is en zoveel verhuisd is (en waren niet de minste ruiters...). En hij loopt 1.50 maar veel foutloze ritten zijn er ook niet te vinden op FEI.
Zeer weinig nakomelingen op horsetelex, denk dat je hier weinig mensen zal vinden die ermee gefokt hebben.
Ik volg Oehlala dat er volgens mij wel genoeg Diamants beschikbaar zijn die iets meer zekerheid bieden.
De (groot)moederlijn is wel mooi qua sport, moeder heeft ook Ibolensky gegeven.

Wat zoek je precies in een hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 11:30 



 
Profiel   

Antonius schreef
Zoek hem eens op FEI op: 6 ruiters op 3 jaar tijd en volgens FEI staat hij als ruin geregistreerd.
Ik ken het paard niet, maar dit doet me dan denken dat hij moeilijk te rijden was en daarom geruind is en zoveel verhuisd is (en waren niet de minste ruiters...). En hij loopt 1.50 maar veel foutloze ritten zijn er ook niet te vinden op FEI.
Zeer weinig nakomelingen op horsetelex, denk dat je hier weinig mensen zal vinden die ermee gefokt hebben.
Ik volg Oehlala dat er volgens mij wel genoeg Diamants beschikbaar zijn die iets meer zekerheid bieden.
De (groot)moederlijn is wel mooi qua sport, moeder heeft ook Ibolensky gegeven.

Wat zoek je precies in een hengst?

Een bewezen hengsy met nuchter karakter.
Waarvan de moederlijn juist ool heel belangrijk is.

Dominator z hebben we ook al overwogen, maar is helaas alleen diepvries beschikbaar.


Verder is tangelo vd zuuthoeve een interessante optie.
Die willen we dit jaar erop doen. Maar was idd nieuwschierig naar diamond z, wel. Interessant gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 12:01 



 
Profiel   

Ik heb een 2 jarige Diamond Z hengst uit een kleinere ActionBreaker merrie. Hij wordt zelf groot genoeg, is nu een beetje een slungel maar wel goed op de RX. Vrij normaal dier in de omgang.
Diamond Z heeft een blessure gehad en wordt momenteel gereden door de eigenaar Tal Milstein. Ik denk dat hij wel vermogen en maat kan geven aan een scherpe merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:39 



 
Profiel   

Billythekid schreef
Ik heb een 2 jarige Diamond Z hengst uit een kleinere ActionBreaker merrie. Hij wordt zelf groot genoeg, is nu een beetje een slungel maar wel goed op de RX. Vrij normaal dier in de omgang.
Diamond Z heeft een blessure gehad en wordt momenteel gereden door de eigenaar Tal Milstein. Ik denk dat hij wel vermogen en maat kan geven aan een scherpe merrie.

Diamond z zelf is ook geen kleintje.
Hij is 1.77 groot. Hoe is het karakter van jouw diamond z

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:57 



 
Profiel   

Het is een 2 jarige hengst met natuurlijk iets hengstengedrag maar het is verder een braaf paard. Maar ik zou er geen lauwe merrie mee dekken. Hij meet nu 1.61 als 2 jarige en de moeder is ook 1.61.
Vrijspringen doet hij met een goede techniek en voldoende vermogen. In type is het geen super mooi paard maar ook geen lomperik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen