Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 18:26

Ik heb besloten komend seizoen mijn Apache x Houston merrie te laten dekken. Voor mij is dit de eerste keer, dus ik zou graag jullie ideeën horen over een passende hengst.

Het is een Prok, elite, Ibop merrie met een sensibel karakter. Het is een bloederig type, 3 goede gangen met een sterk achterbeen. Merrie is compact gebouwd en zou meer lengte in haar lijf mogen hebben en een sterkere bovenlijn. Ook is de maat een aandachtspunt, ze is zelf 1.64.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Laatst bijgewerkt door bibi1995 op 10-05-23 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:34

Vivaldi zelf of zijn zoon Vitalis? Hele fijne karakters, goede sportpaarden en doen het ook nog leuk op keuringen.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:55

Spielberg: bewezen, maat en goed karakter

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:59

Haar nakomeling heeft zo te zien op de 1e bezichtiging gelopen, op basis van dat filmpje mist die lengte in het lijf en zou een mooiere bovenlijn mogen hebben.

Hij heeft veel techniek en buiging in de gewrichten en maakt een mooi front. De galop komt op het filmpje niet uit de verf dus of dat spanning is of ook een aandachtspunt is valt lastig te zeggen.
Ik ieder geval denk ik dat wat jij zelf benoemt bij je merrie met Ferdinand niet perse verbeterd is...

Voor lengte in het frame, maat en een sterkere galop denk ik aan Glamourdale, Spielberg of wellicht Zonik.
Ze heeft genoeg bloed wat te compenseren.

bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:03

VValar schreef:
Vivaldi zelf of zijn zoon Vitalis? Hele fijne karakters, goede sportpaarden en doen het ook nog leuk op keuringen.


Die staan inderdaad beide op mijn lijstje!

bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:05

MariekeS_ schreef:
Haar nakomeling heeft zo te zien op de 1e bezichtiging gelopen, op basis van dat filmpje mist die lengte in het lijf en zou een mooiere bovenlijn mogen hebben.

Hij heeft veel techniek en buiging in de gewrichten en maakt een mooi front. De galop komt op het filmpje niet uit de verf dus of dat spanning is of ook een aandachtspunt is valt lastig te zeggen.
Ik ieder geval denk ik dat wat jij zelf benoemt bij je merrie met Ferdinand niet perse verbeterd is...

Voor lengte in het frame, maat en een sterkere galop denk ik aan Glamourdale, Spielberg of wellicht Zonik.
Ze heeft genoeg bloed wat te compenseren.


Ik heb mij laten vertellen dat zowel Lord Leatherdale als Zonik nog wel eens een wat wekere rug geven. Die opties vallen daarom voor mij af. Spielberg is zeker een goede optie.

Wat betreft haar nakomeling, die had op dat moment inderdaad last van spanning. Ik denk dat de galop daardoor minder uit de verf komt. De merrie zelf heeft namelijk een hele goede galop. Geen verbeterpunt dus, wel iets wat ik graag wil behouden natuurlijk.

Zelf zat ik nog te denken aan Geniaal, wat vinden jullie van deze hengst in combinatie met mijn merrie?
Laatst bijgewerkt door bibi1995 op 22-03-20 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:09

Heb je een betere standfoto? ik kan de bovenlijn zo niet goed beoordelen. Wat wil je verbeteren aan de bovenlijn? ik denk niet gelijk aan Vivaldi bloed bij het verbeteren van de bovenlijn.

amukela

Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:11


bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 12:43

Elisa2 schreef:
Heb je een betere standfoto? ik kan de bovenlijn zo niet goed beoordelen. Wat wil je verbeteren aan de bovenlijn? ik denk niet gelijk aan Vivaldi bloed bij het verbeteren van de bovenlijn.


Ik kan zo even geen betere standfoto vinden. Haar rug is iets kort en wat week. Daarnaast zouden de lendenen wat sterker mogen zijn. Aan welke hengst zou jij dan denken?

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:58

Out of the box: Alexandro P of zijn zoon Henkie?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-03-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek van gebruiker

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:55

Hoe is de nakomeling van ferdinand geworden?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:35

bibi1995 schreef:
Elisa2 schreef:
Heb je een betere standfoto? ik kan de bovenlijn zo niet goed beoordelen. Wat wil je verbeteren aan de bovenlijn? ik denk niet gelijk aan Vivaldi bloed bij het verbeteren van de bovenlijn.


Ik kan zo even geen betere standfoto vinden. Haar rug is iets kort en wat week. Daarnaast zouden de lendenen wat sterker mogen zijn. Aan welke hengst zou jij dan denken?


Glamourdale, Spielberg en Bordeaux geven goede bovenlijnen door, Vivaldi bloed geeft juist vaak weke ruggen. Wel met lengte.

Sir Donnerhall geeft ook langgelijnde paarden, wellicht is diens zoon Kilian Singapore interessant voor je. Is alleen geen bewezen hengst, ik denk nog even verder na over bewezen hengsten.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:41

Rex_Rolfo schreef:
Out of the box: Alexandro P of zijn zo'n Henkie?


Alexandro geeft ook genoeg lengte mee inderdaad en eerder te strak dan te week in de rug. Is ook een bewezen vererver, lopen kunnen ze allemaal.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:43

En eens iets helemaal anders: Destacado?
Karakter is top, paard met maat en massa en niet voor niks al 2x geweldig gescoord op het WK.

simpie94

Berichten: 835
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:06

s0173957 schreef:
En eens iets helemaal anders: Destacado?
Karakter is top, paard met maat en massa en niet voor niks al 2x geweldig gescoord op het WK.


Leuke suggestie. Gave hengst is dat inderdaad. Dient de merrie wel wffs vrij te zijn.

bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 20:16

simpie94 schreef:
s0173957 schreef:
En eens iets helemaal anders: Destacado?
Karakter is top, paard met maat en massa en niet voor niks al 2x geweldig gescoord op het WK.


Leuke suggestie. Gave hengst is dat inderdaad. Dient de merrie wel wffs vrij te zijn.


Oh goed dat je het zegt, ik heb mijn merrie nog niet laten testen. Inderdaad een super mooie hengst!

bibi1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 20:43

Ketaki schreef:
Hoe is de nakomeling van ferdinand geworden?
Laatst bijgewerkt door bibi1995 op 10-05-23 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:25

bibi1995 schreef:
Ketaki schreef:
Hoe is de nakomeling van ferdinand geworden?


Van wat ik begrepen heb (ik heb het paard zelf nooit gezien) is dit een paard met een werkwillig karakter (in dat opzicht dus verbeterd). Qua exterieur heeft hij veel overeenkomsten met zijn moeder, zoals @MariekeS_ hierboven ook al aangaf, paard met goede beweging, maar zou ook meer lengte in het lijf mogen hebben + een mooiere bovenlijn. Mooi paard om te zien, is als 4 jarige verkocht naar Amerika.

Zou ik naar vivaldi bloed kijken, wat nog beschikbaar is in nederland.

Desnoods met diepvries van ferdinand zelf

Of geniaal

simpie94

Berichten: 835
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:17

Ik moest opeens denken aan Fontaine TN.
Grootramig, maat en voldoende rek.
Alleen natuurlijk minder bewezen. Volgens mij wordt zijn 2e jaargang dit jaar geboren?

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Dressuurhengst voor Apache x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:11

Als een vos geen probleem is voor je......Winningmood misschien.
Maat, fijn karakter en zijn kinderen doen het best in de sport.