Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 16:15

Hoi,

Voor mijn 11 jarige Canturano x Solitair merrie ben ik op zoek naar een passende hengst.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... a-di-balia

Er is nog niet eerder mee gefokt en ze heeft geen predikaten. Wel uit een goede moederlijn heb ik me laten vertellen.
De merrie is niet zo groot, 1.63m, langgelijnd en weinig front. In de omgang een fijn karakter, braaf en alert. Onder het zadel werkwillig, fanatiek en genoeg bloed met een fijn achterbeen. Is wat kijkerig, niet op de sprong maar op de omgeving, wil er wel altijd over. Loopt M dressuur, B springen en B eventing.

Kan zijn dat ik het veulen zelf hou, dus geschikt voor de hobbyruiter en veelzijdig (liefst eventing).

Verbeterpunten:
- maat
- front
- lengte
- souplesse
- vermogen/techniek

Te behouden:
- karakter
- uitstraling
- achterbeen
- draf

Bij voorkeur vers sperma, dekgeld max. rond de 1200 euro. Verder geen voorkeur qua stamboek. Ik ben benieuwd waar jullie bij deze merrie aan denken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:19

Zonder verder te weten of hij op je merrie past, ken je de hengst Casaron? Is een springgefokte kwpn Gelders goedgekeurde hengst. Zeer goed en braaf karakter, graag werken en verre van kijkerig. Bizar veel sport in de directe moederlijn, meerdere internationale springpaarden.
Geeft front, maat en een goed karakter door. Mijn inmiddels 4 jarige ruin is mega braaf, ook op de weg met groot verkeer etc. Casaron heeft wel een fb pagina waar je kan kijken of hij en zn nakomelingen je aanspreken en of hij op je merrie past. Ik moest aan m denken omdat je een paard wilt fokken dat ook geschikt is voor de amateur.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:22

Ik zag dat er uit de moederlijk meerdere cardento nakomelingen zijn.
Hoe zijn die verder?

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 13:56

Bedankt voor de reacties. GJ9; Ik kies liever voor een wat meer commerciële en/of bewegen hengst.
Ik ken de nakomelingen vanuit de moederlijn niet goed. Zie wel een goedgekeurde nakomeling van Cardento, maar veel meer kan ik er niet over vinden.

Zijn er nog anderen die goede suggesties hebben?

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:00

Douglas misschien. Bewezen eventing vererver. Heeft bij mij vergroot. Is een fijn paard geworden, loopt inmiddels 2* eventing in UK. Als jong paard was hij heel fijn in de omgang. Ik heb 'm verkocht omdat hij mij te groot werd :D

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 08:53

Met een mooi hengstveulen van Don VHP aan de voet ben ik wederom op zoek naar een passende hengst voor mijn merrie. Wie heeft goede suggesties voor mij?

Diepvries is een optie, dit hebben we nu ook gebruikt, maar gezien het veulen er nu bij loopt en ik haar niet zomaar ergens neer wil zetten liever vers.

Dit is het veulen van Don VHP, lijkt wel verbeterd te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mulan000
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:05

massiemas schreef:
Bedankt voor de reacties. GJ9; Ik kies liever voor een wat meer commerciële en/of bewegen hengst.
Ik ken de nakomelingen vanuit de moederlijn niet goed. Zie wel een goedgekeurde nakomeling van Cardento, maar veel meer kan ik er niet over vinden.

Zijn er nog anderen die goede suggesties hebben?


Cardento is behoorlijk commercieel. Vooral in Zweden zeer geliefd. Geeft ook zeer goede paarden.

Verder zit ik aan Numero Uno bloed te denken, maar die geven niet voldoende maat.

I'm special de muze lijkt me wel interessant vooral in combinatie met de moederlijn van je merrie
Of Ibolensky

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 14:22

Bedankt Mulan! Cardento zit wel echt boven budget. I’m Special de muze even opgezocht, die spreekt me wel aan. Zet ik op mijn lijstje! Ibolensky oogt wat zwaarder, heeft mijn merrie daar niet te weinig bloed voor? Zelf ook enthousiast over Panenka de Kalvarie.

Mulan000
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:46

massiemas schreef:
Bedankt Mulan! Cardento zit wel echt boven budget. I’m Special de muze even opgezocht, die spreekt me wel aan. Zet ik op mijn lijstje! Ibolensky oogt wat zwaarder, heeft mijn merrie daar niet te weinig bloed voor? Zelf ook enthousiast over Panenka de Kalvarie.


Bij Cardento denk ik aan zijn zonen, waarbij Dakar mijn persoonlijke voorkeur op deze merrie zou hebben

Ibolensky oogt ook wat zwaar, maar je merrie lijkt op de foto genoeg bloed uit te stralen.

Panenka vrees ik dat een poppetje gaat geven met deze merrie

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: Hengst voor Canturano x Solitair merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 19:57

Dakar ga ik opzoeken, dankje! Ik hoorde dat het sperma van Panenka niet super is, met jouw opmerking erbij doet me dat twijfelen. En hij is momenteel wel erg populair, al weet ik niet of ik dat erg vind.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:39

Panenka geeft absoluut geen poppetjes. Wij hebben een panenka met veel bloed en lengte! Dat terwijl de merrie juist niet heel veel lengte heeft. Ontzettend gaaf veulen. Ook flink aan de maat. Nu net 1 jaar en al richting de 1.54. Dat panenka niet goed bevrucht is mij ook niet bekend. Meestal lukt t bij onze merrie na 2 cyclussen, bij panenka in 1 x raak.

Daarnaast hebben wij vorig jaar de hengst charthago blue gebruikt. Waar wij nu een mooie jaarling merrie van hebben. Heeft maat, front, een top karakter en springt met een hele correcte techniek met veel vermogen.