Ponyhengsten keuze King Kadanz x Silone vd Meijershoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Ponyhengsten keuze King Kadanz x Silone vd Meijershoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 19:35

Mijn pony heeft 'vroegah' al twee veulens gehad, waarvan eentje tweede premie is geworden. Nu lijkt het me misschien toch wel leuk om nog een keer een veulentje te fokken.. Misschien voor dit jaar al wat aan de late kant om nog te beginnen, als ik niet kan kiezen of niks kan vinden wacht ik gewoon tot volgend jaar..

Ik ben zelf totaal niet thuis in het fokken, ik breng veel paarden uit op wedstrijd maar heb zelf nog nooit een paard gefokt. Dus elk advies is welkom!

Ik zoek een allround hengst, t liefst richting springen. Silke kan prima L2/M1 aan, maar ze vindt springen veel leuker.

Silke
King Kadanz x Silone van de Meijershoeve
Ongeveer driekwart arabier, rest New Forest. Dus NPA
Z springen, L2 dress
1.45, zou het veulen graag in de D houden

Ze kropt zich snel wat op in haar hals, wil ook graag wat heter worden onder het zadel (dressuurmatig valt mee, parcoursen moet je de juiste ruiter voor haar hebben).
Qua karakter duidelijk een merrie, maar ontzettend lief en bombproof. Kan haar alleen laten met een kind en bij wijze van spreken een zadel op haar kont leggen en over 1.00m springen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pluspunten:
Veel en krachtige achterhand
Goed karakter
Dressuurmatig fijn te rijden
Goede springtechniek

Verbeterpunten:
Korte hals en onderhals, deze wil ik er graag uit
Hete met rijden/in parcoursen
Soms met springen wat aanmoediging nodig om te springen, met de juiste ruiter geen problemen maar zou zeker makkelijker kunnen worden.
Merriegedrag (?)
Iets opwaartser gebouwd is een extra

katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ponyhengsten keuze King Kadanz x Silone vd Meijershoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 21:15

Lijstje tot nu toe:
-Woodrow Carisbrooke
-Nightfever II
-Le Ceanu
...

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:14

Kijk eens naar Matchpoint, hele fijne net goed gekeurde New Forest hengst bovenin de D maat.
Met mooie cijfers op zijn rapport met een 9 op galop, heel goed karakter

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:32

Ik zou voor een New Forest hengst gaan om de springkwaliteiten te verankeren en iets meer rust in het karakter te brengen :j Ik zie dat je Woodrow Carisbrooke al op je lijstje hebt staan, en er zijn nog zat andere gave foresters die met name in het springen uitblinken. Ik zou eens bij Stal het Gruyter kijken als ik jou was!

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:52

Anjershof shadok

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:13

Mijn eigen hengst Heihoeve's Florencio (Lomansheide Brent x kroon elite v. Kantje's Ronaldo) zou ook aan je eisen kunnen voldoen :o

Florencio is goedgekeurd bij het NNFPS en zal (als het doorgaat ivm de corona) dit jaar zijn verrichtingstest lopen. Het is een ontzettend fijn dier met veel natuurlijke aanleg voor het zwaardere werk (dressuur) en kan ook nog ontzettend goed springen. Hij springt met veel techniek, vermogen en souplesse. Hij heeft veel werklust en toont veel plezier in zijn werk.

Op onze site staat meer informatie: www.stalarendsnest.nl