Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur fokadvies Bustique x Burggraaf x Purioso

 
Profiel   

Dit jaar wil ik mijn merrie laten dekken. Ik ben me aan het oriënteren op een dressuur hengst.

Wat ik zoek in een hengst:

* Bergopwaarts gebouwd
* Correcte beenstand
* Vergrotend
* Werkwillig
* Actief en goed ondertredend achterbeen

Mijn merrie is 1.60 hoog dus het is erg belangrijk dat de hengst vergrotend fokt. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de hengst een goede beenstand heeft en dit ook doorgeeft aan zijn veulens.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1858783/goldy

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Groetjes Marjelle
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 13:09 



 
Profiel   

Wat is de reden dat je een dressuurhengst op een springgefokte merrie wil?
Is een goed bewegende springhengst niet een betere optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 13:32 



 
Profiel   

Ik zie dat de moeder een 2e bezichtigingshengst heeft gegeven van Negro, wellicht Glamourdale? Alhoewel die wel een steil achterbeen kan geven en jouw merrie dat ook heeft.

Al je verbeterpunten kun je denk ik niet in 1 hengst vinden, wat is voor jou het belangrijkste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 18:42 



 
Profiel   

@Bowe
Omdat het veulen voor me zelf wordt en ik veder geen spring ambitie heb.

@Elisa2
Dankje voor het advies, voor mij is maat en looplust wel het belangrijkste. Het stijle been weet ik en zou dat wel ook graag verbeterd zien. Had zelf ook al zitten kijken maar heb zelf geen ervaring. Zelf vind ik Hometown een aansprekende hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 20:27 



 
Profiel   

Glamourdale is ook de eerste naam waar ik aan zou denken. De combi negro x lord leatherdale lijkt goed te werken in de moederlijn. Wat meer opwaarts model. Wellicht Jameson ook een optie.

Hometown zou ik zelf niet voor kiezen die gaat niet zorgen voor een meer opwaarts model. Hoe zijn haar gangen? Ik vermoed dat ze wat ruimer zou kunnen zijn in beweging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 21:29 



 
Profiel   

Glamourdale of eventueel Everdale zouden inderdaad mooie opties kunnen zijn. Van de hengsten welke net uit het verrichtingsonderzoek zijn gekomen vind ik persoonlijk Kaiman erg aansprekend qua type/bouw en gang(maar daar is dan nog niks over te zeggen qua nafok).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 21:39 



 
Profiel   

Marjelle1992 schreef
@Bowe
Omdat het veulen voor me zelf wordt en ik veder geen spring ambitie heb.

@Elisa2
Dankje voor het advies, voor mij is maat en looplust wel het belangrijkste. Het stijle been weet ik en zou dat wel ook graag verbeterd zien. Had zelf ook al zitten kijken maar heb zelf geen ervaring. Zelf vind ik Hometown een aansprekende hengst.


Vind ik ook, alleen ik verwacht niet dat die amateur paarden geeft qua karakter.

Misschien qua jonge hengst Las Vegas.

Maat, braaf en bewezen: Spielberg

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 09:18 



 
Profiel   

Bedank. Ik ga vanavond de hengsten show van van Olst kijken na dat ik Glamourdale en Everdale door jullie aangeraden heb gekregen. Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 15:34 



 
Profiel   

Heb de hengsten show van van Olst gekeken en vind Kjento ook een leuke aansprekende hengst. Ik heb ook gekeken naar de show van stal brinkman. Jerveaux vind ik ook een leuke hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-20 11:12 



 
Profiel   

Kjento vind ik ook een hele fijne hengst met 3 goede gangen, of hij vergrotend zal fokken weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 08:40 



 
Profiel   

Heb van Olst gemaild en kreeg snel andwoord. Hij kent de lijn waar Goldy uit komt best goed. De fokker van Goldy is goede klant van van Olst. Kreeg het advies om met Kjento te dekken. Die zou Goldy in de meeste punten waarbij graag verbeterd zie verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 13:53 



 
Profiel   

Denkt hij dat je ook maat fokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:50 



 
Profiel   

Ja hij denk dat ik op al mijn punten wel verbetering haal, dus denk ook maat.
Hij kent het lijntje best wel goed dus denk wel dat hij weet wat die aanraad.

Had stal Brinkman ook nog gemaild, jerveaux zou op veel punten verbeteren maat voegt geen maat toe. Ze adviseerde mij First Date of Ferguson dat zou een betere combinatie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:38 



 
Profiel   

Van die drie hengsten zou ik voor Kjento gaan, dat vind ik veruit de beste van die drie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:48 



 
Profiel   

Lang niks meer laten horen. Maar heb vorige jaar tog met Kjento gedekt. En van de week was die daar dan *\o/*

Hij is 5 april geboren om 23:30 en heet Romance of Gold.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 07:42 



 
Profiel   

Marjelle1992 schreef
Bedank. Ik ga vanavond de hengsten show van van Olst kijken na dat ik Glamourdale en Everdale door jullie aangeraden heb gekregen. Ben heel benieuwd!

Die 2 moet je nou juist net niet doen. Zit allebei Lord Leatherdale in en dat is net zo’n duikboot als jouw merrie qua bouw. Voor gegarandeerd maat en opwaarts: Fontaine of Spielberg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 08:04 



 
Profiel   

Hij is prachtig <3 knappe Kjento baby!

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 08:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! is het veulen geworden wat je gehoopt had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 09:12 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Gefeliciteerd! is het veulen geworden wat je gehoopt had?

Ja ben heel blij met hoe die is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 22:42 



 
Profiel   

Dat is fijn en het allerbelangrijkste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 09:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :) leuk dat je ook nog even het veulen showt in dit topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jouw mooie veulen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen