Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Advies voor een hengstenkeuze nodig !!

 
Profiel   

Haiii,

Wij zijn nieuw in de fokkerij en wil een goed/fijn fokken uit mijn merrie (uiteindelijk is het veulen voor de verkoop). Dus wij staan open voor ideeën!

Mijn merrie (genaamd Kayleigh TH) is een erg lieve aanhankelijke merrie op stal maar zodra er iets nieuws is of soms onder het zadel is ze een erg sensibele en nerveus. Dus ik weet zeker dat ik een nuchtere hengst wil hebben voor haar.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ayleigh-th

Qua gangen is vooral het verbeteren van haar galop belangrijk. Haar draf is haar sterkste punt, als ik daar wat van moet zeggen zou ze meer voorbeen gebruik moeten hebben als achterbeen. Als ze echt ontspannen is, is haar stap goed maar hier mag ook verbetering in zitten!

Ik heb tijd geleden een fokadvies aangevraagd bij het KWPN en kort samen gevat zeiden hun dat ze in het totale plaatje meer front mocht hebben!.

We hebben paar hengsten op het oog en vooral Jameson RS2! ik heb hem twee keer in het echt zien lopen en wat een WAUW beestje. Op zijn verrichtingsrapportage staat dat hij voornamelijk front kan toevoegen en natuurlijk beweging want hij had een 10 voor de draf en een 10 voor de galop in de hengstencompititie!.

Verder hebben we gekeken naar Daily Diamond, Vitalis, Glamourdale. dus wij staan open voor meedere ideeën!

Een aantal foto's van Kayleigh:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 09:23 



 
Profiel   

Jameson is commercieel en zou zeker passen qua model en beweging denk ik, zijn stap is alleen niet zijn beste gang.

Glamourdale zou ook het model en de beweging kunnen verbeteren als de merrie scherp genoeg is van zichzelf. Ik verwacht dat de stap in ieder geval kan verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:05 



 
Profiel   

kayleigh is dragend gescand van Jameson zo blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 08:57 



 
Profiel   

Super leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 09:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! hopelijk volgt er een voorspoedige dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 07:48 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is het resultaat Royal Rose
ondertussen al weer wat ouder en geselecteerd voor de exellent dressage sales

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:48 



 
Profiel   

Knap veulen.
Gefeliciteerd met de selectie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 21:23 



 
Profiel   

Ah wat leuk om het resultaat te zien, is het veulen geworden wat je gehoopt had? Het front verbeteren lijkt gelukt te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 07:57 



 
Profiel   

ziet er uit als een geslaagde combinatie !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen