Dominator Z ja of nee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosaliex96
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-03-20

Dominator Z ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 21:10

Hee allemaal,

Ik ben opzoek naar een hengst voor aankomend dekseizoen. Het gaat om een Vaillant x Ekstein merrie. Fijn paard, voorzichtig maar best een pittig karakter. Het liefst dus een hengst die een meewerkend karakter doorgeeft, veel vermogen en maat is zeer belangrijk. De merrie zelf was laat rijp. Ik heb afgelopen seizoen een veulen gefokt met Finishing Touch, ziet er tot nu toe goed uit.

Ik zat zelf te denken aan Dominator Z of Carrera VDL. Iemand hier ervaringen of ideeen over? Ook qua nakomelingen? En hoe gaat dat met het dekgeld? Ik kan nergens vinden wat Dominator kost haha.

Bedankt alvast voor het meedenken!

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Dominator Z ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:40

Dekgeld is op aanvraag, moet je even bellen...alleen diepvries trouwens.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Dominator Z ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:42

Dominator Z stond afgelopen seizoen al op €1.500 geloof ik. Nu voor ICSI staat hij op €1.800,-
Ik vind het wel een heel ander type dan Carrera.

Dominator heeft ondertussen op Zangersheide al twee goedgekeurde, jonge zonen. Springt zelf de pannen van het dak maar ik vind hem "te" groot. 1.78 is aardig groot als hengst, en zijn zonen zijn ook al 1.68 en 1.72 met 4 en 5 jaar..

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Dominator Z ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:07

en vergeet ook niet dat er een wereldruiter op zit. Die maakt dat paardrijden op ieder dier er super makkelijk uitziet.

Zijn 2 nakomelingen tijdens de hengstenkeuring gezien en springen zeer goed. ook wel 2 verschillende types. Wat spreekt jouw zelf aan in Dominator, en waarom zou je hem willen gebruiken?