Hengst keuze voor merrie Timeless x Haarlem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:25

Aimee schreef:
misterA schreef:
Sluit ik me volledig bij aan. Vivaldi is met voorsprong de best verevende hengst van het laatste decennium. Op alle gebied. Rijdbaarheid en instelling, type ,intelligentie, beweging. Hij past uitstekend op merries met wat springbloed.


Het dekgeld is natuurlijk wel aanzienlijk. Voor TS is een (klein)zoon misschien realistischer. Welke zou jij aanraden, MisterA?

Ik vind Eye Catcher wel interessant als je het met diepvries wil proberen.
Anders binnen Nederland misschien Glock’s Victorio? Of Monte Carlo (of staat die in Denemarken)?

De bewezen hengsten. Dat is bijv. Desperado. De trainer van mijn paarden, die ook vaak de verkoop bemiddelt, zegt dat hij de Desperado's het eerst verkocht heeft. Fijne paarden, zeer gezond opo de foto's, ze zijn zo weg.
Eyecatcher doet dat ook maar ik vind d.v. een extra hobbeltje. Fokt niet vergrotend.
Geniaal geeft ook fijne afstammelingen. . Zeker het proberen waard. En anders een kleinzoon van Vivaldi.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:27

janderegelaa schreef:
misterA schreef:
King Karim heeft nog voor 100% een verwachtingswaarde, gebaseerd op de verwanten. Dat zou dus heel goed kunnen kloppen.
Mijn ervaring is ook dat de Totilassen spreiden in ontwikkeling. En zelfs als ze bewezen groter fokken op basis van de fokwaarde dan nog is de betrouwbaarheid niet zo hoog als in die fokwaarde wordt aangegeven. Veel fokkers zullen de kleintjes niet voor de keuringen aanbieden.

Ze fokken niet bewezen groter. Alle zonen hebben 100-101. En je kunt wel speculeren omdat je wel eens een kleintje gezien hebt. Kan ik ook wel speculeren want hier staat een Toto van 1.70.

En je zegt zelf altijd hoeveel je aan die fokwaarden hecht.

Ik speculeer inderdaad een beetje, maar ook vanwege mijn ervaringen met met name de Toto's.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:28

Wel eens een kleintje.... :=

Zeg dat maar niet tegen al die fokkers die 8k dekgeld betaalden voor een E-pony of een damespaardje van net aan 1.60 m.

Dat Totilas goed fokt, staat verder buiten kijf. Maar maat is gewoon een aandachtspunt, of je nu wil of niet.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:34

misterA schreef:
De bewezen hengsten. Dat is bijv. Desperado. De trainer van mijn paarden, die ook vaak de verkoop bemiddelt, zegt dat hij de Desperado's het eerst verkocht heeft. Fijne paarden, zeer gezond opo de foto's, ze zijn zo weg.
Eyecatcher doet dat ook maar ik vind d.v. een extra hobbeltje. Fokt niet vergrotend.
Geniaal geeft ook fijne afstammelingen. . Zeker het proberen waard. En anders een kleinzoon van Vivaldi.


Geniaal! Staat die nog ergens ter dekking na de verkoop?
Die fokte bij ons beter dan Desperado :o

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Hengst keuze voor merrie Timeless x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:38

Geniaal is ook d.v. bij Joop en ik denk vers bij Helg of B.H. maar dat weet ik niet zeker.

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Re: Hengst keuze voor merrie Timeless x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 16:53

En misschien heel iets stoms, maar kleur dan?

Is dat ook iets om rekening mee te kunnen houden, niet dat ik specifiek een kleur wil. Maar in de lijn van de merrie zit bont en dat is toch wel iets wat ik liever wil voorkomen als dat even kan.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:13

Sabine_95 schreef:
En misschien heel iets stoms, maar kleur dan?

Is dat ook iets om rekening mee te kunnen houden, niet dat ik specifiek een kleur wil. Maar in de lijn van de merrie zit bont en dat is toch wel iets wat ik liever wil voorkomen als dat even kan.

Als de merrie bont niet toont geeft ze het ook niet door.