Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 11:42

Ik overweeg (ben er nog niet zeker van) mijn merrie te laten dekken.
Merrie is Z1 geklasseerd en als 3 jarige net geen ster geworden op de keuring. Inmiddels 13 jaar.

Haar sterke punten zijn:
- karakter
- stap
- ruime gangen
- maat, ze is bijna 1.80

Verbeterpunten:
- Iets neerwaarts, dus sterke achterhand
- trage grote beweger; dus een scherpere hengst
- manen


Afbeelding

Afbeelding


Hengsten waar ik zelf aan dacht zouden floriscount, for ferrero.

Weten jullie mogelijke hengsten die de verbeterpunten doorgeven?

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:48

Wat waren de resultaten van de keuring? Neem aan dat je toch wel wat hebt meegekregen?

Leuke Opwaartse merrie, zeker niet neerwaarts,
Beweegt ze neerwaarts? Misschien klopt de training niet want haar schoft en bovenlijn in de hals lijkt wat mager. Ze zou makkelijk opwaarts kunnen lopen. Maar met zo’n grote wel lastig die ook nog eens traag en groot loopt.

ik zou er ook echt een hengst opzetten die ook opwaarts is en een snel achterbeen heeft.


Wat stijl in de schouder maar een goede merrie.
Hier kun je wel wat mee! Maar neerwaarts vind ik haar niet!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:01

Knert schreef:
Wat waren de resultaten van de keuring? Neem aan dat je toch wel wat hebt meegekregen?

Leuke Opwaartse merrie, zeker niet neerwaarts,
Beweegt ze neerwaarts? Misschien klopt de training niet want haar schoft en bovenlijn in de hals lijkt wat mager. Ze zou makkelijk opwaarts kunnen lopen. Maar met zo’n grote wel lastig die ook nog eens traag en groot loopt.

ik zou er ook echt een hengst opzetten die ook opwaarts is en een snel achterbeen heeft.


Wat stijl in de schouder maar een goede merrie.
Hier kun je wel wat mee! Maar neerwaarts vind ik haar niet!



De resultaten van de keuring kan ik helaas online niet meer vinden, eerder wel ooit ingezien, exterieur was in ieder geval (ruim) voldoende, op beweging 74 punten (net te weinig) maar ik weet zo niet meer op welke punten..
mogelijk kan ik dit nog opvragen bij KWPN

Belfast
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:20

Begrijp ik nou goed dat je de manen wil verbeteren?

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 14:05

Belfast schreef:
Begrijp ik nou goed dat je de manen wil verbeteren?


Haha, die heb ik er met een knipoog bijgezet, mijn merrie heeft amper voorpluk en weinig manen..

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:08

renee16 schreef:
Belfast schreef:
Begrijp ik nou goed dat je de manen wil verbeteren?


Haha, die heb ik er met een knipoog bijgezet, mijn merrie heeft amper voorpluk en weinig manen..


_O- Geweldig, dit zou ik ook hebben kunnen schrijven. Hoewel die van mij manen zat heeft, staart ook best wat, in de winter halve sokken aan benen, maar dan 3 sprieten als voorpluk... :') Sorry, ik heb er geen verstand van, maar lees altijd graag mee en ik lag in een deuk hierdoor.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 14:09

Via een oplettende bokker de resultaten van de keuring doorgekregen (tnx!), de 74 punten die ik onthouden heb, kloppen toch niet, kan mijn vorige post helaas niet meer wijzigen, hieronder de resultaten:
Exterieur 70
Bewegen 70
Stap 70
Draf 70
Galop 65
Houding 70

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:35

renee16 schreef:
Via een oplettende bokker de resultaten van de keuring doorgekregen (tnx!), de 74 punten die ik onthouden heb, kloppen toch niet, kan mijn vorige post helaas niet meer wijzigen, hieronder de resultaten:
Exterieur 70
Bewegen 70
Stap 70
Draf 70
Galop 65
Houding 70


Mooie merrie!

Als je haar Z2 start en je hebt 2 winstpunten dan is ze ster.

For Ferrero zou ik ook een prima keuze vinden. Kijk niet verder, je gaat namelijk nog 20 hengsten horen in dit topic.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:43

Hahaha ja klopt. Maar 20 hengsten is wel meer keuze!

Maar Jan.. vindt je deze merrie opwaarts of neerwaarts? Vind haar zelf juist niet neerwaarts

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:50

Knert schreef:
Hahaha ja klopt. Maar 20 hengsten is wel meer keuze!

Maar Jan.. vindt je deze merrie opwaarts of neerwaarts? Vind haar zelf juist niet neerwaarts

Ik vind haar in evenwicht. Precies goed. Anders dan de lijntjes zeggen I know.

Meer keuze maar ook meer twijfel. Deze merrie heeft niet echt minpunten dus kan bijna alles op.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:07

Mooie merrie. Voor een scherpere opwaartse hengst met een goede galop zou ik Jameson voorstellen.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:39

janderegelaa schreef:
Knert schreef:
Hahaha ja klopt. Maar 20 hengsten is wel meer keuze!

Maar Jan.. vindt je deze merrie opwaarts of neerwaarts? Vind haar zelf juist niet neerwaarts

Ik vind haar in evenwicht. Precies goed. Anders dan de lijntjes zeggen I know.

Meer keuze maar ook meer twijfel. Deze merrie heeft niet echt minpunten dus kan bijna alles op.


Top! Ik had haar persoonlijk in de categorie (iets) opwaarts geplaatst. Vind wel haar schouder iets stijl, maar net wat jij zegt. Mooi dier!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:27

Sandreo's over het algemeen bewegen neerwaarts, ik zou voor een hengst gaan die opwaarts beweegt en de galop kan verbeteren. Jameson lijkt mij ook een prima optie of Kjento.

For Ferrero kan wel wat scherpte geven maar ik betwijfel of hij de galop echt gaan verbeteren en de hengst zelf is wat neerwaarts qua romp.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:50

Elisa2 schreef:
Sandreo's over het algemeen bewegen neerwaarts, ik zou voor een hengst gaan die opwaarts beweegt en de galop kan verbeteren. Jameson lijkt mij ook een prima optie of Kjento.

For Ferrero kan wel wat scherpte geven maar ik betwijfel of hij de galop echt gaan verbeteren en de hengst zelf is wat neerwaarts qua romp.

Maar Elisa, deze merrie is toch helemaal niet neerwaarts. Het zijn prima je hengsten die je noemt hoor. Doet daar verder niet aan af.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:00

Nee de merrie zelf niet inderdaad, maar ik ken veel Sandreo's..en heb er zelf ook een gehad. En ik weet dat ze allemaal wat neerwaarts en stuwend (traag idd) bewegen. Dus FF voor z'n schakelvermogen lijkt me wel interessant maar of die echt een opwaartse beweging zal geven en de galop zal verbeteren weet ik niet.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 10:24

Ik heb het inderdaad benoemd dat het neerwaartse in de bouw zit, jullie hebben eigenlijk wel gelijk dat dit niet zo zeer in de bouw zit. Qua lopen kruipt ze idd graag op de voorhand en het liefst wat groot en traag. (zit dus zeker grotendeels in training en niet in bouw). Vandaar dat ik naar een scherpere (schakelvermogen) opwaartse hengst op zoek ben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:39

renee16 schreef:
Ik heb het inderdaad benoemd dat het neerwaartse in de bouw zit, jullie hebben eigenlijk wel gelijk dat dit niet zo zeer in de bouw zit. Qua lopen kruipt ze idd graag op de voorhand en het liefst wat groot en traag. (zit dus zeker grotendeels in training en niet in bouw). Vandaar dat ik naar een scherpere (schakelvermogen) opwaartse hengst op zoek ben.

Schakelen kan For Ferrero in elk geval wel heel erg goed.

Nikitaaa1
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:35

Wat leuk om mee te lezen! :) Ik ben hier nieuw (wel al heel lang een account maar nooit echt gebruikt ;) ) en op dit moment ook aan het kijken voor een hengst voor mijn Sandreo x Uniform merrie. Dus ik lees graag even mee ;) Zelf zitten wij aan Glamourdale of misschien Kjento te denken. Maar de mede eigenaar van mijn paard wil liever geen Jazz bloed ivm het soms pittige karakter van mijn merrie. Anders was het sowieso al Kjento geworden denk ik.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor merrie: sandreo x cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:41

Andere optie dan voor schakelvermogen, goed achterbeen en een goede galop: Ferdeaux.