Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor voice x gribaldi merrie

 
Profiel   

Fokadvies gevraagd

De merrie:
Voice x gribaldi
1m74
11j
Heeft bij de vorige eigenaar al een veulen gehad van van royal dance.
Langgelijnd

Het is een heel onzeker merrie onder het zadel en kan hierdoor helemaal over de rooie gaan. Maar eens ze weet wat er bedoeld wordt, heeft ze een enorme looplust. Ook in omgang is ze niet altijd de makkelijkste.

Haar karakter is dan ook het grootste verbeterpunt wat ik wil.
Rijtechnisch heeft ze achteraan een hele goede motor zitten en komt goed tot dragen. Haar voorbeen mag met meer schwung zijn en meer schoudervrijheid krijgen. De galop is goed gedragen, maar mag meer sprong en schoudervrijheid krijgen.

Ik twijfel tussen:
United, geeft een goed karakter door. Bezit de verbeterpunten die ik wil en is een 'veilige' keuze. Ook vind ik het fijn om haar niet te dekken met een zwarte hengst en zien wat eruit komt. Hij heeft al wat ouderdom, dus wie weet gaat hij niet meer zo lang mee als dekhengst

Ladignac, heeft een uiterlijk dat volledig bij mijn merrie past. Ook rijtechnisch en karakter kan hij verbeteren. Maar wil graag zijn eerste jaargang afwachten en hem de volgende keer gebruiken.


Andere hengsten mogen zeker ook doorgegeven worden!
Dank je!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 13:01 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 18:58 



 
Profiel   

Leuke merrie, ik vind United een hele fijne hengst die 3 goede gangen mee geeft en een electrisch achterbeen. De merrie moet kracht, souplesse en massa hebben.

Je wilt meer schoudervrijheid? meer sprong in de galop, en een nuchter karakter? Heb ik het zo goed samen gevat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 07:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Leuke merrie, ik vind United een hele fijne hengst die 3 goede gangen mee geeft en een electrisch achterbeen. De merrie moet kracht, souplesse en massa hebben.

Je wilt meer schoudervrijheid? meer sprong in de galop, en een nuchter karakter? Heb ik het zo goed samen gevat?


Dat is inderdaad wat ik wil Elisa2
Ik denk wel dat het goed moet komen met de kracht, souplesse en massa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 12:29 



 
Profiel   

Je kan ook nog kijken naar Vivaldi bloed voor meer schoudervrijheid, nuchter karakter een goede galop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 07:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen