Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Valdez een goede keuze voor Ungaro x Ferro merrie

 
Profiel   

Hi all!

Ik had al een hengst gekozen voor mijn merrie maar helaas zit het allemaal niet mee dit seizoen... mijn merrie maakt veel vocht aan in de baarmoeder tijdens de eisprong wat de kans op dracht aanzienlijk verkleind.

Ik had een hengst gekozen die alleen met diepvries beschikbaar is, maar nu we mijn merrie weer helemaal schoon gaan spoelen en we de kans op dracht enorm moeten vergroten bij de volgende hengstigheid heeft zowel mijn dierenarts als de hengstenhouder waar ze nu staat geadviseerd om vers te insemineren ( dus ook zonder verdunningsmiddel omdat de kans groot is dat ze daar ook weer vocht op gaat aanmaken ).

Plus dat de dierenarts aangeeft dat als we haar drachtig krijgen de kans op dracht volgend jaar vele malen groter en makkelijker zal zijn en ik dan weer wat meer hengsten keuze mogelijkheid heb.

Nu is vers vers ( noem het maar even zo ) enorm moeilijk binnen de KWPN’ers maar de hengsten houder bood mij Valdez aan...

Sorry voor het lange verhaal. Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening over deze combi. Ik heb nog 10 dagen om te beslissen :(:)

Mijn merrie: Ungaro x Ferro
Verbeterpunten naar mijn inzicht: stijle schouder en stijl achterbeen. In de gangen mag wat meer schoudervrijheid en de galop worden verbeterd.

[ img ]

[ img ]


Valdez ( Houston x Jazz )


[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 21:18 



 
Profiel   

In 2017 heb ik Valdez gebruikt op een Dayano X Metall merrie. Eind mei 2018 een mooi hengstveulen voor de verkoop. Nu juni 2020 is hij inmiddels circa1.70 m.hoog en super (of te) braaf, nog steeds hengst.
Helaas lukt de verkoop niet omdat ,waarschijnlijk, Valdez niet modern genoeg is. De kijkers die komen geven in ieder geval aan als reden om af te haken, letterlijk gezegd, oud bloed X oud bloed is onverkoopbaar zolang hij niet beleert is. Omdat ik de ruimte heb is het voor mij geen probleem maar met fokken moet je meerdere jaren vooruit denken.
Dus, bij mij, karakter super beweging goed maar niet spectaculair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 23:39 



 
Profiel   

mijn paard heeft datzelfde maar wij willen geen veulen met haar misschien heef het met het bloed te maken :)) :)) ons paard is ook van ungaro :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 23:44 



 
Profiel   

Thanks voor de tip Hstrik. Ik ben alleen bang dat er anders geen veulen komt en we nooit meer kunnen dekken. Persoonlijk maakt het bloed mij niet zoveel uit als er maar een braaf paard staat wat goed kan bewegen. Maarja wie ben ik ...

Je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt! Heb je foto’s van je hengst?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 07:34 



 
Profiel   

Ik heb zelf een, inmiddels 13 jarige, merrie van Valdez.

Zij is een Vasco x Valdez dus ook oud bloed.

Een superbrave, goudeerlijke merrie maar wel eentje met karakter zeg maar.

Ik vind het een heerlijk paard en oud bloed maakt mij dus ook niet uit, maar heb haar
ook voor mezelf gefokt destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 07:50 



 
Profiel   

Helaas ben ik niet handig met telefoon of i-pad dus ik maak nooit foto’s of filmpjes. Soms krijg ik wat toegestuurd maar kan deze niet geplaatst krijgen. Bij mij loopt de Valdez samen met een 2jarige spring gefokt hengst nu nog op anderhalve hectare maar moet ze echt wegjagen als ik de wei in wil. Ik heb de laatste jaren een 20tal veulens gefokt maar zelden zo’n brave gehad. Als jaarling even wat jonge hengsten streken maar binnen een paar dagen was dit over en niet meer terug gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 3 jaar weinig of niets doe met de jonge paarden. Indien nodig touwtje eraan en gaan met de banaan. Vanaf 3 jaar komt er pas serieus werk maar daar ervaar ik zelden problemen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 08:24 



 
Profiel   

Qua verbeterpunten zou ik Valdez niet gebruiken, die gaat de stijle schouder niet verbeteren. Er zijn toch wel meer hengsten vers te verkrijgen? eventueel bij een andere HH?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 08:32 



 
Profiel   

Ik heb een 4 jarige Valdez uit mijn Zhivago x Sandro king merrie gefokt.
Super lief dier, bloedmooi en goed bewegen maar erg groot (1.77) waardoor ze veel momenten erg slap is.
Nu heb ik hem puur gekozen voor zijn karakter omdat haar moeder nogal een karaktertje is,en niet voor beweging omdat ze uit dit lijntje allemaal goed kunnen bewegen dus dat zit wel verankerd.
Loopt nu een zeer luxe veulen van For Ferrero bij dat net zo lief en makkelijk is.
Dus qua karakter top maar voor verbeteren van beweging had ik hem niet gekozen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 08:38 



 
Profiel   

Gezien jouw verbeterpunten zou ik Valdez ook niet gebruiken.
Ik heb een elite merrie van Valdez en schoudervrijheid is iets wat ik altijd mee moet nemen in mijn hengstenkeuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 08:58 



 
Profiel   

Wauw Ajesca wat een prachtige merrie en veulen!!!

Ik ben wel heel blij te horen dat hij brave karakters geeft. Want dat ben ik vergeten er bij te zetten maar dat is misschien wel het aller belangrijkste bij mijn merrie!

Beweging zit ook wel verankerd in de lijn denk ik want haar half broer heeft op de olympische spelen gelopen... en haar veulens tot nu toe kunnen bizar goed lopen.

Hierbij een rij foto voor een indruk van beweging


[ img ]

En op de keuring



[ img ]


En... vers is echt heel moeilijk!

Misschien heb ik nog de mogelijkheid om voor Kaiman of Lowlands te kiezen... dat zou ik kunnen overleggen. Maar ik weet niet of die heel veel beter bij mijn merrie passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:26 



 
Profiel   

Lowlands is verkocht naar Amerika wat ik weet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:33 



 
Profiel   

Mijn merrie kan ook fijn bewegen, maar dat kon haar moeder ook dus of dat
nou alleen van Valdez is, is lastig beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:41 



 
Profiel   

Valdez heeft met name de bovenlijf en het front verbeterd. Daarnaast heeft mijn merrie een super galoppade.

[ img ]

Volgens mij staat Valdez bij Van Vliet zelf, dus vandaar dat hij het zo vers kan aanbieden.
Lowlands is inderdaad verkocht maar staat gewoon nog in Nederland.
Kaiman is denk ik ook helemaal geen verkeerde keuze. Fijne galop en super karakter. Alleen met Gribaldi erachter is de vererving van schoudervrijheid wel de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:55 



 
Profiel   

lowlands zal je niet onverdund/vers kunnen krijgen, die dekt te veel.

ik zou eerder voor Kaiman gaan dan Valdez

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:58 



 
Profiel   

Ik zou ook eerder voor Kaiman gaan, ook omdat dat commercieel gezien interesanter is dan Valdez.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 08:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen