Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Toto x Erik-T voor 2021

 
Profiel   

Na lang zoeken was ik bij So Perfect uitgekomen. Moderne hengst met mooie gangen. Intussen is het veulen van Kaiser Weltino geboren. Dat is een mooi luxe veulen met naar eerste indruk een goede stap en draf. Wordt vermoedelijk een middelgroot paard (168?).
Omdat het hengstveulen best luxe is, heb ik ook voor Tizz gekozen voor Estobar. Is intussen geinsemineerd. Nu maar hopen dat het gelukt is. Over Estobar kom je verschillende verhalen tegen. Positief en ook wat minder positief. Wel heel veel en mooi klassiek dressuurbloed achter Estobar, met heel veel lijnen die teruggaan op Fling/King.
Veulen 1 dag oud.
[ img ]
Veulen bijna 1 week. L.V. is niet bijzonder bokbenig. Toevallige stand.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 16:32 



 
Profiel   

Mooi bloederig veulen inderdaad, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de Estobar match.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 07:40 



 
Profiel   

Als een jong veulen er luxe uitziet, wil dat niet zeggen dat dat zo blijft.
Bijgaande foto is van Izzi (de bruine merrie, 1 dag oud)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 13:42 



 
Profiel   

Videootje van veulen: 3 weken oud. Merrie en veulen zo uit de wei geplukt. Vandaar heel relaxed, maar geeft m.i. wel een goed beeld. Eerder, toen merrie en veulen een tijdje op stal hadden gestaan ging het veulen er als een speer vandoor!
Wat vind je van (beweging van) merrie en veulen?
Een huppeltje van mij is teken voor merrie om te gaan galopperen.

https://youtu.be/T7f_BKp1nM4

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 08:53 



 
Profiel   

Leuk om te zien, chique veulen! beide bewegen fijn, het veulen lijkt wel wat hoog in het kruis te blijven. Veulen lijkt weer wat meer voorbeen te hebben dan de moeder. Draf lijkt de beste gang bij het veulen op het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:45 



 
Profiel   

Ik ga je geen advies geven. Maar wilde wel even kwijt dat die bruine merrie(Izzinia) wel erg gaaf is qua verhouding, mooi stevig en degelijk waar je alle kanten mee op kan. Fok je ook met deze merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:25 



 
Profiel   

Izzinia is een tijdje mijn rijpaard geweest en daarna heeft een bijrijdster erop gereden. Zie foto's. Nu fok ik er per 2 jaar een veulen mee. Is vorig jaar niet gelukt. Nu is ze drachtig van Estobar. Veulen komt (als alles goed gaat) begin maart 2022.
Wat ik gelezen heb over de nakomelingen van Estobar is dat ze als veulen niet zo aanspreken maar bij het ouder worden prima sportpaarden blijken te zijn. Wordt vermoedelijk wel wat klassiek van type.
Ik kijk ook wel eens bij de Groningers voor een hengst. Tot nu toe niets passends gevonden.
Izzinia is een zeer comfortabel paard: ze loopt onder het zadel (stap, draf, galop) met kleine hulpen en ook op stem. Is nooit weggeschoten en heeft nooit gebokt.(haar moeder ook niet!).
Zie ook https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 57/izzinia

De zwarte Toto-merrie is van Izzinia. Tizzinia is onlangs geïnsemineerd van...Estobar. Over circa 2 weken weet ik of het gelukt is.

Ik streef naar een wat klassiek type, met goed karakter, gezond en met comfortabele gangen en ben wel gecharmeerd van het oude Hannoveraanse bloed, veelal via de F- of W-lijn teruggaand op King.

Laatste veulen van Kaiser Weltino is nog jong. Afwachten hoe die uitgroeit. Wordt niet echt eenklassiek-type, maar het kan nog alle kanten op. Izzinia was als jong veulentje zo fijn gebouwd(zie foto) dat ik haar eigenlijk Bambi wilde noemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:22 



 
Profiel   

Geen succes met insemineren van Tizzinia. Wordt nu te laat om het nogmaals te proberen. Met wachten tot volgend jaar, wordt ze wel oud om te beleren. Kortom, baasje zoeken voor Tizzinia en eventueel ook voor het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:10 



 
Profiel   

Jammer dat ze niet drachtig is. Ik vind haar een zeer aansprekende merrie! Daar gaat iemand zeker heel gelukkig mee worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:33 



 
Profiel   

Op de ochtend van 2 maart is het hengstveulen van Estobar X Izzinia geboren. Bijgaand een foto. Is tamelijk groot circa 104, bij de weke kootstand die hij nu heeft. Vermoedelijk een vos met 4? witte voeten. Wordt een stoer paard. Op de foto een halve dag oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 15:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, een mooi veulen en eindelijk een keer een hengst! Wat wordt de naam van deze inia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 16:30 



 
Profiel   

Ik heb nog geen naam. Afhankelijk van het stamboek waar ik hem ischrijf moet de naam beginnen met een S (KWPN) en E (Groninger stamboek) of vrij (AES). Ik zit al namen te bekijken. Ik twijfel nog of ik hem aanhoud of een baasje ga zoeken. Beiden zijn wat mij betreft goed. Eerst maar eens afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Op onderstaande foto gaan de benen nog alle kanten op. Het hoofdje is wel goed te zien. Is een leuk nieuwsgierig hengstje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 16:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ik zie duidelijk Estobar er in, ben benieuwd hoe deze gaat uitgroeien.

Jammer dat je Tizziana moet verkopen, ik vind het ook een aansprekende merrie..die komt vast wel goed terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 09:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de jongste telg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 17:46 



 
Profiel   

Veulen 1 week oud. Is volgens degene die hem verzorgt een sterk en energiek veulen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 15:27 



 
Profiel   

Veulen is hier 3 weken oud. Stevig en stoer ding! Lang hoofd (zou wat luxer mogen), grote oren: wordt groot! Door het mooie weer nu al naar buiten, met grote loopstal als schuilmogelijkheid.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 11:41 



 
Profiel   

Dat is een beste bonk van een veulen, mama heeft goede melk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 20:50 



 
Profiel   

Izzie geeft slagroom ipv melk! Wat een groei al. Hoofd vind ik juist heel mooi Gronings type, net als zijn bouw. Lekker stevig maar toch wat modern.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 22:06 



 
Profiel   

Was groot bij de geboorte en groeit zeet goed. Groeit wellicht richting Groningertype. Bloedvoering voldoet )helaas) niet aan de Groningers: vader is Hannoveraans gefokt.
Izzi fokt alle kanten op: Tizzi (zwarte merrie in voorgaande) is moderne KWPN-er. Hengstje meer klassiek en een veulen (Lizzi) van bijna 3 jaar geleden (nu 166) lijkt meer op een klassiek Iers trekpaard. Komt uit de vaderlijn (Lars Irco). Wellicht gebruik ik een keer de hengst Douglas voor Izzi.
recente foto van Lizzi. Lizzi zal nog wel wat zwaarder worden bij verdere uitgroei. Springt over afrastering om bij de buren gras te eten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 14:43 



 
Profiel   

Veulen is nu 7 weken. Best wel een zwaargewicht.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:48 



 
Profiel   

Stoer ding! Heb je lizzy ook nog steeds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 16:07 



 
Profiel   

Ik vind het een erg leuk veulen :D stoer beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 16:11 



 
Profiel   

Lizzi is naar een goed kennis van me gegaan. Is nu 3 jaar en wordt waarschijnlijk geinsemineerd van Verdi. Die gaat dus richting springen. Met Izzi sla ik dit jaar over. Ik ben er nog niet uit. Dressuur of springen? Richting Groninger of modern rijpaard? Veulen is idd een stoer ding. Schoft hoogte ongeveer 122. Beetje eigenwijze kop! Biedt wel perspectief om een keer een Groninger veulen te fokken. Welke Groninger hengst past dan?
Tizzi is onder het zadel onderweg naar een dressuurproef en/of IBOP, gereden door goede amazone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 15:30 



 
Profiel   

Tizzinia is door een professionele amazone onder het zadel gebracht en heeft om te wennen aan andere omgevingen een eerste L2 wedstrijd gelopen. Eerste proef 200 punten, tweede proef 173. Was door haar energie heen. Mooi paard, goede gangen en heeft talent. Moet rustig opgebouwd worden. We gaan op zoek naar een nieuwe baas voor haar.
Het Estobar-veulen gaat voorlopig in opfok. Over de nakomelingen van Estobar kwam ik het volgende commentaar tegen over veulens uit wat klassieke merries: "dikke, kortbenige, teckels met dikke koppen, vaak ook "gele" vossen".
We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt


Over de merrie Izzinia twijfelde ik: nog een keer mee fokken of met pensioen. Een familielid zocht een niet te groot rijpaard. Dat wordt dus Izzi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 13:12 



 
Profiel   

Wauw, wat goed! Heb je een recente foto? Ik weet misschien nog iemand die op zoek is naar een paard...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 09:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen