Welke allround hengst voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 13:05

Gezien ik plannen heb om in het voorjaar van 2021 of 2022 mijn merrie te laten dekken/insemineren ben ik alvast rustig aan het oriënteren op een hengst. Ik heb momenteel nog niets op het oog en heb geen idee in welke richting ik moet zoeken. Dus, welke hengst?

| Sunshine | 12 | Afstamming onbekend |

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sunshine is een 12 jarige platenbonte merrie waarvan de afstamming onbekend is. Het is een middelmatige E pony welke is ingeschreven bij het gypsy cob and drum horse association nederland. Dit houd in dat Sunshine feitelijk een paspoort van een niet geregistreerd niet-stamboekpaard heeft. Dit houd dus ook in dat het paspoort van het veulen afstammingsloos gaat zijn. Ik wil een veulen fokken voor mijn eigen, aanhouden, zelf opleiden en uitbrengen. Ik ben een allround ruiter en zou dan ook graag een goed allround paard willen fokken. Iets meer maat zou mijn voorkeur zijn, denkend aan een grote D pony. Ik rijd voornamelijk recreatief maar heb ook zeker wedstrijdambities. Dit voornamelijk spring en cross gericht. Goede dressuurmatige beweging is voor mij wel een must! Ik ben dus opzoek naar een allround gefokte hengst welke de zwakke punten van mijn merrie verbeterd. Ik zou graag wat meer body willen zien en een sterkere bovenlijn. Haar karakter is goudeerlijk en werkwillig, dit zou ik ook graag willen behouden. Gezien dit mijn 1e eigen gefokte veulen word ben ik hier nog onervaren in en ben ik benieuwd wat nou de juiste keuze is voor mijn merrie en wat jullie eventueel nog aan haar zouden verbeteren qua bouw? Suggesties naar hengsten zijn uiteraard welkom. Sun is natuurlijke dekkingen gewend (bij vorige eigenaren als fokmerrie gebruikt) maar mijn voorkeur gaat uit naar KI. Ik zou het leuk vinden een bijzonder kleurtje te fokken, hierbij denkend aan valk/palomino bont oid, dit is natuurlijk niet het belangrijkste focus punt en heb geen idee in hoeverre dit mogelijk is. Brand maar los :D!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 20:41

Niemand hier een suggestie qua hengstenkeuze? Mijn oog ligt al een tijdje op EMH Top Dun Chex. Zijn uitstraling en zijn kleur zijn zo machtig mooi. Wel veel body maar niet geheel gebouwd voor mijn doeleinden in mijn ogen, helaas. Geen idee of dit een combi gaat zijn.
Ik weet qua ras totaal niet in welke hoek ik moet gaan zoeken. Connemara? New forest? Welsh? :D.

Afbeelding
Zijn hier overigens mensen met nakomelingen van EMH Top Dun Chex? Uit welke merrie hebben jullie gefokt?

Ook vind ik GP Mister Dual Jac een super gave uitstraling hebben en flink wat body. Altijd al een zwak voor quarters gehad en deze 2 in het speciaal. Ben dus erg benieuwd in hoeverre dit haalbaar is. Iets met appels en peren kruisen -O-? Tevens benieuwd naar mensen met nakomelingen van GP Mister Dual Jac.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 08-07-20 21:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:55

Als je op zoek bent naar een allround gefokte hengst zou ik juist niet naar een Quarter of Paint gaan.
Die zijn vooral neerwaarts gebouwd en dat is bij springen en cross niet handig.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 21:00

Klopt, daar was ik inderdaad al bang voor. Ondanks dat zijn het wel 2 gigantisch gave hengsten. Maar stel, ik zou mijn wedstrijdambities links laten liggen, hebben deze 2 hengsten dan meerwaarde ten opzichte van mijn merrie? In welke richting zou ik het beste kunnen zoeken. Welsh? Newforest? Connemara?

Cayenne schreef:
Als je op zoek bent naar een allround gefokte hengst zou ik juist niet naar een Quarter of Paint gaan.
Die zijn vooral neerwaarts gebouwd en dat is bij springen en cross niet handig.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:02

Ik vind zo op de foto's je merrie geen voordelige bouw hebben voor de sport, is het haar karakter waarom je graag een veulen van haar wil fokken?
Hoe zijn haar eerdere nakomelingen en waar hebben ze toen mee gedekt?
Ik denk dat ik zelf bij het NRPS zou kijken of ik daar een passende hengst kon vinden en het aparte kleurtje (alhoewel ik daar ook groot fan van ben) op de allerlaatste plaats zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:07

Ik zou ook denken aan Connemara (aangezien je meer body wilt en het vaak leuke sportpony's zijn met talent voor springen).

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 21:12

Een apart kleurtje komt ook zeker op de laatste plaats te staan. Zou ik mogen vragen waarom je haar bouw niet geschikt vind voor de sport? Ik hoef niet zozeer hoog de sport in met haar of haar nakomeling. Ik doe het voornamelijk voor de lol onder het mom van; we zien wel hoe ver we komen. Momenteel is mijn merrie totaal niet optimaal bespierd en getraind. Dit maakt natuurlijk ook een verschil. Hoor graag je onderbouwing :o. Ik wil een veulen met haar fokken omdat ik graag een "opvolger" wil hebben welke geheel zelf word opgeleid waar ik jaren mee verder kan gaan. Het hele proces van dracht, bevalling, de eerste jaren, en het zelf opleiden/maken van herrineringen lijkt mij erg mooi om mee te maken. Vandaar dat ik graag een veulen wil fokken. En dan uiteraard wel met focus op de minpunten qua bouw van mijn merrie, karakter wil ik graag behouden. Haar eerdere nakomelingen zijn bij mij niet bekend, volgensmij is er altijd door een stel voor de lol mee gefokt, of voor het financiële. Dit weet ik niet.

SparklingApp schreef:
Ik vind zo op de foto's je merrie geen voordelige bouw hebben voor de sport, is het haar karakter waarom je graag een veulen van haar wil fokken?
Hoe zijn haar eerdere nakomelingen en waar hebben ze toen mee gedekt?
Ik denk dat ik zelf bij het NRPS zou kijken of ik daar een passende hengst kon vinden en het aparte kleurtje (alhoewel ik daar ook groot fan van ben) op de allerlaatste plaats zetten.

Zat ik dus toch een beetje in de goede richting te denken. Is er een website waar connemara hengsten op staan ter dekking of heb je eventuele suggesties?

Cayenne schreef:
Ik zou ook denken aan Connemara (aangezien je meer body wilt en het vaak leuke sportpony's zijn met talent voor springen).

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:16

Heb je al eens naar Caesar ter Linden gekeken? Die kan misschien wel een aanvullig zijn op je merrie :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:19


Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:16

Heb zijn naam wel eens voorbij zien komen en het is zeker wel een aansprekend paard. Ben alleen een beetje bang dat hij met zijn ruim 1.70cm teveel maat doorgeeft. Een D pony/klein paard is voor mij de max.

Dioxide schreef:
Heb je al eens naar Caesar ter Linden gekeken? Die kan misschien wel een aanvullig zijn op je merrie :)

Thanks voor de link!
Ga hier even in rondkijken :o.

Cayenne schreef:
Ik heb zelf weinig kennis van Connemara hengsten, maar je zou hier op kunnen kijken: http://connemara.nl/hengsten/

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:38

Er zaten enkele hengsten tussen welke mij wel aanspreken en waar ik erg benieuwd naar ben. Hoe toevallig is het dat een groot deel van deze hengsten, op 2 na, op nog geen 10km van huis staan 8)7.

Hengst 1. Ben Hur van de Leliaard
Goede dressuurmatige bewegingen, geen springfoto's kunnen vinden op de website. Mooie stevige bovenlijn.
http://connemara.nl/ben-hur-van-de-leliaard/

Hengst 2. Blackwoodland Rock
Correct gebouwd en bezit veel vermogen.
http://connemara.nl/blackwoodland-rock/

Hengst 3. Blue Jeans 14
Veel body mooie losse spring en bewegingen.
http://connemara.nl/blue-jeans-14/

Hengst 4. Celtic Sir Parsifal
Correct gebouwd, veel uitstraling en vermogen.
http://connemara.nl/celtic-sir-parsifal/

Hengst 5. Easter van de Leliaard
Correct gebouwd, veel uitstraling en vermogen.
http://connemara.nl/easter-van-de-leliaard-2/

Hengst 6. Warbere-Curragh van de Haar
Goede correcte beweging, laat leuke sprong zien.
http://connemara.nl/warbere-curragh-van-de-haar/

Ik ben benieuwd welke hengst jullie hierin zouden aanraden? Ik neem binnenkort even contact op met de houders van deze hengsten, wie weet is het mogelijk om ter oriëntatie een keer langs te komen. Zijn er toevallig misschien bokkers met nakomelingen van een van deze hengsten? Hoe zijn ze qua karakter?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9325
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:51

Ik heb hier wellicht de hengst staan die je zoek.
Maat klopt, allround al helemaal, veulen kan gewoon bij het NRPS ingeschreven gezien voldoende bloedvoering... alleen het aparte kleurtje heeft hij niet.

Vis di Gallura(2014) is 1.54 groot en wordt allround ingezet. Heeft oa op de renbaan gelopen, meerdere overwinningen in de endurance, L eventing, L1 dressuur, B springen.
Is beschikbaar middels KI en heeft zeer goed en degelijk beenwerk, röntgenologisch in orde en is gunstig geprijsd. In zijn bloedlijnen zijn veel prestatiehengsten te vinden. Mocht je interesse hebben of meer info willen dan stuur gerust een berichtje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:56

Wauw zeg, wat een uitstraling <3.
Ik zou inderdaad graag wat meer informatie willen over hem. Zou je mij een PB willen sturen? Fijn dat het veulen dan toch in een stamboek opgenomen kan worden!

kyrkelover schreef:
Ik heb hier wellicht de hengst staan die je zoek.
Maat klopt, allround al helemaal, veulen kan gewoon bij het NRPS ingeschreven gezien voldoende bloedvoering... alleen het aparte kleurtje heeft hij niet.

Vis di Gallura(2014) is 1.54 groot en wordt allround ingezet. Heeft oa op de renbaan gelopen, meerdere overwinningen in de endurance, L eventing, L1 dressuur, B springen.
Is beschikbaar middels KI en heeft zeer goed en degelijk beenwerk, röntgenologisch in orde en is gunstig geprijsd. In zijn bloedlijnen zijn veel prestatiehengsten te vinden. Mocht je interesse hebben of meer info willen dan stuur gerust een berichtje.
[ [url=m/qLY0r6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WRWvh7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M1gSiy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:04


Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 00:14

Daar zeg je iets goeds! Nog helemaal niet aan gedacht haha. Vooral Don Cremello du Bois en Cassanova du Bois spreken mij wel aan. Zal eens contact opnemen.

Jester_ schreef:
Of een mooie du bois pony? Heb je een hele goede pony met kleur!

https://www.stoeterijdubois.nl/don-cremello.html

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 01:20

Hengst 2 een mega knapperd maar staat niet meer in nederland, kan wel horen of hij nog via ki beschikbaar is. Du bois is zeker ook een aanrader.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 05:54

Kristy1998x schreef:
Er zaten enkele hengsten tussen welke mij wel aanspreken en waar ik erg benieuwd naar ben. Hoe toevallig is het dat een groot deel van deze hengsten, op 2 na, op nog geen 10km van huis staan 8)7.

Hengst 1. Ben Hur van de Leliaard
Goede dressuurmatige bewegingen, geen springfoto's kunnen vinden op de website. Mooie stevige bovenlijn.
http://connemara.nl/ben-hur-van-de-leliaard/

Hengst 2. Blackwoodland Rock
Correct gebouwd en bezit veel vermogen.
http://connemara.nl/blackwoodland-rock/

Hengst 3. Blue Jeans 14
Veel body mooie losse spring en bewegingen.
http://connemara.nl/blue-jeans-14/

Hengst 4. Celtic Sir Parsifal
Correct gebouwd, veel uitstraling en vermogen.
http://connemara.nl/celtic-sir-parsifal/

Hengst 5. Easter van de Leliaard
Correct gebouwd, veel uitstraling en vermogen.
http://connemara.nl/easter-van-de-leliaard-2/

Hengst 6. Warbere-Curragh van de Haar
Goede correcte beweging, laat leuke sprong zien.
http://connemara.nl/warbere-curragh-van-de-haar/

Ik ben benieuwd welke hengst jullie hierin zouden aanraden? Ik neem binnenkort even contact op met de houders van deze hengsten, wie weet is het mogelijk om ter oriëntatie een keer langs te komen. Zijn er toevallig misschien bokkers met nakomelingen van een van deze hengsten? Hoe zijn ze qua karakter?


Nr 2 is verkocht naar Engeland.
Enkel nr 5 vind ik het meest correct, de rest is zo zwaar in de voorhand. Nr 6 te weinig body voor een hengst, als je dat erin wil.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:49

Is er een reden dat je naar d-pony’s kijkt TS? Een D is kleiner dan een E he? Hoe groot ben je zelf?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 07:56

Klopt, 2 is enkel nog via KI beschikbaar en helaas niet te bezichtigen hier in Nederland. Nummer 6 is inderdaad niet precies wat ik zoek maar vind hem toch wel aanspreken, voor een hengst indd wat schraal en zou graag meer wat techniek mbt de sprong willen zien. Nummer 5 spreekt mij ook het meeste aan. Of een van de 2 dubois hengsten <3.

SBravour schreef:
Nr 2 is verkocht naar Engeland.
Enkel nr 5 vind ik het meest correct, de rest is zo zwaar in de voorhand. Nr 6 te weinig body voor een hengst, als je dat erin wil.

Is ook zo 8)7. Haal die 2 even helemaal door elkaar.
Heb nu namelijk een middelmatige D en zou graag een E of klein paard willen fokken. Excuses haha. Bij deze ben ik dus opzoek naar een E of klein paard. Een D pony mag eventueel ook maar mijn voorkeur gaat wel echt uit naar wat meer maat. Ook goedemorgen _O-.

_Nelleke_ schreef:
Is er een reden dat je naar d-pony’s kijkt TS? Een D is kleiner dan een E he? Hoe groot ben je zelf?
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 09-07-20 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:57

Ik moest ook meteen aan Ceasar ter Linden denken, veelzijdige hengst :j

Maar als je wat minder maat wilt kun je het inderdaad beter bij de pony's zoeken. Kleine paarden hengsten zijn er in mijn ervaring vrij weinig.

Als je wilt verbeteren op beweging, zou ik de Connemara eerlijk gezegd links laten liggen. Ik heb enkele van deze hengsten in het echt gezien, en de meeste werd ik niet heel enthousiast van. Het connemara stamboek moet ten opzichte van NRPS/Welsh/New Forest nog een flinke ontwikkelingsslag maken vind ik persoonlijk. Neemt niet weg dat het over het algemeen goudeerlijke en solide pony's zijn die vaak wel fijn kunnen springen.

Persoonlijk ben ik vooral weg van New Forest pony's, en ik denk dat die ook bij jouw doelen (springen/eventing) aan zullen sluiten. Foresters hebben net als Connemara's goede karakters en kunnen fijn springen. Waar het New Forest al wat meer op ontwikkeld is vind ik bouw en beweging. De hengsten steken beter in elkaar en het ras is ook al veel uniformer. Kijk eens bij Stal het Gruyter of Stal Nieuwmoed :j

Wat betreft je merrie zou ik gaan voor een opwaarts gebouwde en bewegende hengst met een goede bovenlijn. Jouw merrie heeft mi een neerwaartse beweging en is wat hoog in het kruis/hoge staartaanzet waardoor gedragenheid op de achterhand voor haar moeilijker zal zijn. Voor mij een reden om o.a. quarters en (Arabische) volbloeden links te laten liggen.

Nog even naar aanleiding van je laatste berichtje: E pony's vindt je vooral binnen het Welsh en nrps. New Forest en Connemara mogen maximaal 1.48 zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:03

Ik denk dat je het anders bedoeld maar als mijn eerste reactie was bij een middelmatige merrie dat je zij dat de merrie niet van al te beste kwaliteit was....maar ik begrijp dat je het over de stokmaat hebt ;)

Als je naar een allrounder in die maat opzoek bent blijft denk ik alleen het NRPS en welsh partbred over.

En de hierboven genoemde Arabier voshengst.

Edit, kijk ook vooral naar een hengst met een lange meer verticalere hals. En met een lange nek.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-07-20 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:07

Die du bois hengsten en connemara hengsten zijn allemaal D pony’s dus dan krijg je geen maat en met een beetje pech blijf je op een grote C hangen. Ik zou dus voor zekerheid gaan en kijken naar een hengst vanaf 1.55.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 08:10

Dankje voor je feedback!
Ga ik ook even rondneuzen tussen de welsh en nrps hengsten. Tot nu toe heb ik 3 a 4 hengsten die mij wel redelijk aanspreken. In hoeverre zal Caesar zijn maat doorgeven, zit ik dan aan een klein paard te denken? Gezien het ook een groot deel van de merrie afhangt natuurlijk. Hij spreekt nl wel erg aan.

IrisDH schreef:
Ik moest ook meteen aan Ceasar ter Linden denken, veelzijdige hengst :j

Maar als je wat minder maat wilt kun je het inderdaad beter bij de pony's zoeken. Kleine paarden hengsten zijn er in mijn ervaring vrij weinig.

Als je wilt verbeteren op beweging, zou ik de Connemara eerlijk gezegd links laten liggen. Ik heb enkele van deze hengsten in het echt gezien, en de meeste werd ik niet heel enthousiast van. Het connemara stamboek moet ten opzichte van NRPS/Welsh/New Forest nog een flinke ontwikkelingsslag maken vind ik persoonlijk. Neemt niet weg dat het over het algemeen goudeerlijke en solide pony's zijn die vaak wel fijn kunnen springen.

Persoonlijk ben ik vooral weg van New Forest pony's, en ik denk dat die ook bij jouw doelen (springen/eventing) aan zullen sluiten. Foresters hebben net als Connemara's goede karakters en kunnen fijn springen. Waar het New Forest al wat meer op ontwikkeld is vind ik bouw en beweging. De hengsten steken beter in elkaar en het ras is ook al veel uniformer. Kijk eens bij Stal het Gruyter of Stal Nieuwmoed :j

Wat betreft je merrie zou ik gaan voor een opwaarts gebouwde en bewegende hengst met een goede bovenlijn. Jouw merrie heeft mi een neerwaartse beweging en is wat hoog in het kruis/hoge staartaanzet waardoor gedragenheid op de achterhand voor haar moeilijker zal zijn. Voor mij een reden om o.a. quarters en (Arabische) volbloeden links te laten liggen.

Nog even naar aanleiding van je laatste berichtje: E pony's vindt je vooral binnen het Welsh en nrps. New Forest en Connemara mogen maximaal 1.48 zijn.

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Welke allround hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:13

Ik denk dat dat lastig te zeggen valt. Om even een voorbeeld te geven, mijn paard is 1.62. Zijn vader 1.47 en zijn moeder 1.60.. Fokken is gokken ;) Maar als ik dan een gokje mag wagen zou ik zeggen dat je dan op een grote E pony of klein paard gaat uitkomen. Omdat de merrie het veulen draagt (en dat moet ook passen) heb ik toch altijd het gevoel dat de maat van de merrie meer invloed heeft dan de maat van de hengst. Neemt natuurlijk niet weg dat een veulen na de geboorte enorm kan gaan groeien :+

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 08:13

Klopt haha, middelmatig/middenslag is wat ik bedoelde. Het is geen grote D en ook geen kleine dus zit er een beetje tussenin. Wat bedoel je precies met partbred? Deze benaming ken ik niet.

NatasjavE schreef:
Ik denk dat je het anders bedoeld maar als mijn eerste reactie was bij een middelmatige merrie dat je zij dat de merrie niet van al te beste kwaliteit was....maar ik begrijp dat je het over de stokmaat hebt ;)

Als je naar een allrounder in die maat opzoek bent blijft denk ik alleen het NRPS en welsh partbred over.

En de hierboven genoemde Arabier voshengst.

Edit, kijk ook vooral naar een hengst met een lange meer verticalere hals. En met een lange nek.

Helaas!
Zaten best wat leuke hengsten tussen.
Een grote C zie ik echt niet zitten dus dat houd dan wel een beetje op denk ik. Dankje voor de maatindicatie, weet ik waar ik naar moet kijken/zoeken.

_Nelleke_ schreef:
Die du bois hengsten en connemara hengsten zijn allemaal D pony’s dus dan krijg je geen maat en met een beetje pech blijf je op een grote C hangen. Ik zou dus voor zekerheid gaan en kijken naar een hengst vanaf 1.55.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 09-07-20 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt