Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor onze Welsh D Merrie

 
Profiel   

Onze Welsh D is pas 3 jaar oud maar ik overweeg haar volgend jaar te laten dekken.
Haar moeder is een Welsh D, haar vader een Welsh C. Zelf is de rond de 143cm.
Afstamming Hywi Tomboy x Kilcobben Flyer
Ik hoef niet persee een Welsh hengst, een Duitse Rijpony hengst zat ik ook al tussen te kijken.
Kleur maakt me ook niet zoveel uit.
De merrie zelf heeft een uitermate makkelijk karakter.
Hoofd mag van mij wat luxer, dit komt ook door haar grote witte bles.
Draf is ruim en krachtig maar kan altijd beter :)

Welsh D hengst - Ik vind het lastig een hengst te vinden met een knappe rug


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:41 



 

O geen idee maar ik ben fan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 18:42 



 
Profiel   

Mooie merrie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 13:25 



 
Profiel   

Hesselteichs Golden Dream? Geeft hele fijne nakomelingen die doorgaans zeer goed bewegen en het in de sport heel goed doen. Of je een luxer hoofd zal krijgen zou een ding kunnen zijn, maar ach, aan een mooi hoofd alleen heb je ook niks :D .

https://nrps.nl/database/441-411422101- ... lden-dream

https://www.facebook.com/HET-Golden-Dre ... 624206761/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:06 



 
Profiel   

Wat wil je met het veulen? Wil je binnen de Welsh D blijven, dan zijn er erg weinig mogelijkheden. Wil je juist een meer sportpony fokken, dan zijn er eindeloos veel mogelijkheden, want dan kun je vrijwel het hele arsenaal aan NWR, partbred en NRPS hengsten gebruiken om een volwaardig stamboekveulen te fokken. Je zou zelfs een sportgerichte volbloed arabier kunnen kiezen. De grote eis is denk ik een goede rug, als die van je merrie wat week is. Dus: wat wil je met het veulen?
Overigens: er zijn ook veel Duitse rijpony’s die zouden kunnen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 21:26 



 
Profiel   

Haar rug is goed hoor ik zie alleen weinig goede ruggen bij de welsh D hengsten en er is niet zoveel keus.
Ik fok graag een veulen wat leuk de sport in kan. Op zich wil ik het zelf houden maar dat is soms makkelijker gezegd als gedaan.
Ik ga eens NRPS kijken dat had ik nog niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 22:47 



 
Profiel   

Ik ben altijd al fan geweest van de welsh Pippin's Pride (Stoeterij Turfhorst). Ik weet niet of dat het soort hengst is dat je zoekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 23:21 



 
Profiel   

ToosxHorses schreef
Ik ben altijd al fan geweest van de welsh Pippin's Pride (Stoeterij Turfhorst). Ik weet niet of dat het soort hengst is dat je zoekt?


Ook een hele fijne hengst inderdaad uit een top moederlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 10:27 



 
Profiel   

Mooie hengst die goed bij haar zou passen, ik ga me er even in verdiepen , bedankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 11:18 



 
Profiel   

ToosxHorses schreef
Ik ben altijd al fan geweest van de welsh Pippin's Pride (Stoeterij Turfhorst). Ik weet niet of dat het soort hengst is dat je zoekt?

Is wel alleen diepvries van beschikbaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 11:20 



 
Profiel   

Kijk is op de site stal nieuwmoed. Staan paar leuke tussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 03:57 



 
Profiel   

Ja, dat wilde ik ook zeggen, Stal Nieuwmoed heeft een heel aantal erg mooie, fijne, goed bewegende sportponyhengsten. Super bewegers, braaf op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 20:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Cassanova du Bois !!
welsh partbred hengst van het NWPCS ! Blijf je binnen het stamboek maar wel met fantastisch vrij en mooi bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:06 



 
Profiel   

Als je voor wat luxer wil, uitmuntende beweging en correcte confirmatie voor de sport, zonder in te boeten op een cool en fijn karakter, dan is wellicht onze veelzijdige en GGK Arabische hengst Yanour Hayati wat voor je?

Hij heeft bij Welsh merries hele mooie en veelbelovende nakomelingen gegeven.
Yanour is beschikbaar via vers verzend sperma en diepvries. Altijd welkom om hem te ontmoeten!

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 16:44 



 
Profiel   

Ik breng mijn topic nog even omhoog, ik denk zelf misschien nog aan Champion de Luxe maar misschien zijn er nog mensen met andere iedeen ?
Ik wil liever geen 100% kans op Palomino, ik vind het niet erg als de kans er is maar liever niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:46 



 
Profiel   

Champion de luxe is denk ik zeker een goede optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:50 



 
Profiel   

Als je niet zeker weet of je het veulen houdt of niet, zou ik juist eerder voor cassanova du bois (van champion de luxe) kiezen. Kans op valk of palomino (dus niet 100% kans op palomino). Dat verkoopt beter dan een bruine of vos. En ik gok dat het dekgeld ook lager is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen