Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabeau2013
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:06

Wij fokken met de zus van deze merrie ( Avondster) v Negro.

Het punt bij deze merrie-lijn zijn niet zozeer de stand van de voeten maar hele voorbeen, en de mindere spieren en banden in de achterhand.
Avondster heeft nu 6 veulens gehad van :

Lord leatherdale
Expression
Zonik ( heeft een veulen van Geniaal)
Ferdinand
Glocks Flavio
Glocks King Karim

en zal komend jaar geïnsemineerd worden met Koning of Govenor.

Vivaldi bloed zal ik persoonlijk niet meer gebruiken op deze merrie aangezien deze hengst op onze merrie de beenstand zeker niet verbeterd. Totilas bloed ( met lengte) daarin tegen geeft geweldige bewegers met goede voeten

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:28

Waarde volle info hier boven!! Meteen afspraak maken om de merrie en nakomelingen te bekijken!!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:35

totilas, is alleen drs gefokt met gribaldi, de rest is springpaardbloed, uit oldenburgse top import moederlijn.

minka stam.

dus niet verwonderlijk dat ze de kracht vanuit achterbeen hebben en ook nog wel kunnen springen.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:17

Hoe was het veulen van King Karim Isabeau? Want deze had ik ook in gedachten voor de merrie van TS.
Lijkt me in al haar genoemde punten te kunnen verbeteren

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 22:07

Isabeau2013 schreef:
Wij fokken met de zus van deze merrie ( Avondster) v Negro.

Het punt bij deze merrie-lijn zijn niet zozeer de stand van de voeten maar hele voorbeen, en de mindere spieren en banden in de achterhand.
Avondster heeft nu 6 veulens gehad van :

Lord leatherdale
Expression
Zonik ( heeft een veulen van Geniaal)
Ferdinand
Glocks Flavio
Glocks King Karim

en zal komend jaar geïnsemineerd worden met Koning of Govenor.

Vivaldi bloed zal ik persoonlijk niet meer gebruiken op deze merrie aangezien deze hengst op onze merrie de beenstand zeker niet verbeterd. Totilas bloed ( met lengte) daarin tegen geeft geweldige bewegers met goede voeten


Oh gaaf! Dat jullie fokken met haar volle zus! Misschien kunnen we idd een keertje afspreken!
En idd waardevolle informatie!

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:15

*\o/* Ok we hebben inmiddels een lijst met favorieten kunnen maken
*Miami Turfhorst (staat nog niet ter dekking denk ik?)Toto jr x Don Shufro
* BH Don Olymbrio (Jazz x Ferro x Sultan)
*BH Monte Carlo (Dreamboy x United x Jazz)
* About You RS2 (A-C/DC x Estobar x Ehrentusch)
*Charmeur (Florencio x Jazz)
*Jakarta ( Five Star x San Remo) alleen helaas niet goedgekeurd bij het Kwpn weet iemand waarom niet?

Ik heb het vrije bloed maar een beetje laten varen met oog op het bestellen van sperma en de ontbrekende kennis over de Duitse lijnen...
Maar welke hengst uit dit rijtje heeft jullie voorkeur???

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:43

Zonder twijfel Miami Turfhorst, zeker met de waardevolle informatie van Isabeau er bij.

Jakarta is kapot gereden op jonge leeftijd.

lisch

Berichten: 4649
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:20

Miami dekt nog niet. althans na verrichtingsonderzoek zeiden ze toen dat hij ter dekking zou komen. Dat is als hij voorjaar loopt en haalt begin mei

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:22

Dan zou ik toch Taminiau nog maar eens heroverwegen ;-)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:29

Elisa2 schreef:
Zonder twijfel Miami Turfhorst, zeker met de waardevolle informatie van Isabeau er bij.

Deze standfoto ken jij toch ook Elisa?

Afbeelding
Ik word er iig niet blij van,bovendien heeft hij nog geen VO gelopen..

About You is ook(nog) niet KWPN ggk,maar wel heel gaaf!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:50

Ik vind het wel een heel divers lijstje hengsten die je nu opnoemt.
En Charmeur staat toch niet meer in NL? Zal niet meer vers verkrijgbaar zijn denk ik?

Isabeau2013
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:33

hooffie schreef:
Hoe was het veulen van King Karim Isabeau? Want deze had ik ook in gedachten voor de merrie van TS.
Lijkt me in al haar genoemde punten te kunnen verbeteren


Een super goed veulen, sterke beweger.
Ik kan helaas niet al mijn hengsten aanhouden dus heb hem inmiddels verkocht.


Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:01

amen schreef:
Het paard heeft slechte hoekingen in t achterbeen. Staat achter de massa. En achter de massa. Kan nooit in de massa lopen. En als je dat afdwingt. Krijg je dus dat t bekken.moeilijk kantelt. Dat komt omdat ze compenseert!! Dat valt dus op. maar de werkelijke oorzaak is haar slecht gebouwde achterhand . Hoekingen dus !!Dus kan nooit met de juiste kracht en verzameling lopen. Dat kan iedereen met verstand van paarden zien. En ik zeg t dan ook.

Paard overbelast de lende
/bekken en achterbeen omdat ze iets doet wat ze niet kan. En krijg je dat ze doot hele lijf vast gaat zitten. Dit paard kan niet op de goede manier verzamelen. Word beetje truukjerijden om t wat te doen lijken op z nivo en hoger.

Dus de hengst moet 100% correct op de bouw/achterhand zijn en dit ook 100%vererven.

Dus dan ga je voor een oudere bewezen hengst of een jonge hengst uit bewezen uniforme duitse ( hannoveraans/holsteiner) moederlijn.

Bij voorkeur dus van origine duits bloed moederlijn. En t liefst uit van origine bewezen duitse.moederlijn dus dan zitten er ggk hengsten in drs en spr tussen. En sportpaarden op gp nivo spr en drs.

Merrie.is interresant genoeg om mee te fokken. Maar kies dan de juiste hengst en ga niet verder met deze hoekingen kwa achterbeen. Waar 80% vam de ggk drs hengsten bij t kwpn hebben dit en fokken dit door!!!


Pben mag altijd.

En voor.iedereen die deze reactie niet vind kunnen... dream on.. want dit is de werkelijkheid bij de ned drs paarden fokkerij van de laatste 20 a 25 jaar.


Daarom staan we natuurlijk bovenaan in de WBFSH index. Bedenk even dat stamboeken als het EASP die pretenderen het correcte paard te fokken, qua sport niets presteren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:03

Ik zou Desperado N.O.P. doen. Vivaldi bloed combineert waanzinnig met Ferro bloed dus dan heb je dat nog een keertje extra.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:24

KahluaB schreef:
Elisa2 schreef:
Zonder twijfel Miami Turfhorst, zeker met de waardevolle informatie van Isabeau er bij.

Deze standfoto ken jij toch ook Elisa?

[ [url=m/og22Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik word er iig niet blij van,bovendien heeft hij nog geen VO gelopen..

About You is ook(nog) niet KWPN ggk,maar wel heel gaaf!


Ja, wat suggereer je ermee?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:13

Elisa2 schreef:
Ja, wat suggereer je ermee?

Ik suggereer niets.. :n
Ik begrijp alleen niet ,er vanuitgaande dat je deze standfoto hebt gezien,dat je hem nog adviseert.

Isabeau2013
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:38

janderegelaa schreef:
Ik zou Desperado N.O.P. doen. Vivaldi bloed combineert waanzinnig met Ferro bloed dus dan heb je dat nog een keertje extra.



Maar qua beenstand dus niet op deze merrielijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:29

Isabeau2013 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou Desperado N.O.P. doen. Vivaldi bloed combineert waanzinnig met Ferro bloed dus dan heb je dat nog een keertje extra.



Maar qua beenstand dus niet op deze merrielijn.

Ik zou niet waarom niet. Kun je het toelichten?

Isabeau2013
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:25

Ik zou niet waarom niet. Kun je het toelichten?[/quote]

Omdat de merries uit deze lijn niet de beste kniebanden hebben en neigen naar een Franse stand. Wat overigens zelfs beschreven is in het verrichtingsrapport van Kennedy, in Vivaldi bloed zie je die slechte kniebanden ook steeds meer terug dus geen goede combi.
Ik heb zelf een Ferdinand hengst uit de zus van deze merrie, goede beweger en een top karakter maar qua achterhand had hij zeker beter kunnen zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:25

Isabeau2013 schreef:
Omdat de merries uit deze lijn niet de beste kniebanden hebben en neigen naar een Franse stand. Wat overigens zelfs beschreven is in het verrichtingsrapport van Kennedy, in Vivaldi bloed zie je die slechte kniebanden ook steeds meer terug dus geen goede combi.
Ik heb zelf een Ferdinand hengst uit de zus van deze merrie, goede beweger en een top karakter maar qua achterhand had hij zeker beter kunnen zijn.

Desperado daarentegen, door het Havidoff en Ferro bloed, vererft juist een hele sterke achterhand. Kijk maar in zijn genetisch profiel. En deze merrie heeft ook al Ferro bloed, Rousseau en Ampere zijn beiden echt power houses. Ik zou dat prima durven op deze merrie.

Overigens is het de eerste keer dat ik hoor dat je bij Vivaldi slechte kniebanden ziet. En ik ken er toch aardig wat.

Isabeau2013
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:40

Desperado daarentegen, door het Havidoff en Ferro bloed, vererft juist een hele sterke achterhand. Kijk maar in zijn genetisch profiel. En deze merrie heeft ook al Ferro bloed, Rousseau en Ampere zijn beiden echt power houses. Ik zou dat prima durven op deze merrie.

Overigens is het de eerste keer dat ik hoor dat je bij Vivaldi slechte kniebanden ziet. En ik ken er toch aardig wat.[/quote]

Nogmaals het gaat hier om de merrielijn (zilverster) die dit vererft dat heeft dus niets met Amperé zelf te maken.
Ik heb zelf nu ook een Ampere drachtig van Victorio ( vitalis ) dat durf ik prima aan.

Vivaldi bloed verbeterd de achterhand van deze merries niet, terwijl de Totilas telgen dat zeker wel doen.

Mijn advies zou zijn, om te kijken naar Taminiau, king karim, of Governor

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:53

Isabeau2013 schreef:
Desperado daarentegen, door het Havidoff en Ferro bloed, vererft juist een hele sterke achterhand. Kijk maar in zijn genetisch profiel. En deze merrie heeft ook al Ferro bloed, Rousseau en Ampere zijn beiden echt power houses. Ik zou dat prima durven op deze merrie.

Overigens is het de eerste keer dat ik hoor dat je bij Vivaldi slechte kniebanden ziet. En ik ken er toch aardig wat.


Nogmaals het gaat hier om de merrielijn (zilverster) die dit vererft dat heeft dus niets met Amperé zelf te maken.
Ik heb zelf nu ook een Ampere drachtig van Victorio ( vitalis ) dat durf ik prima aan.

Vivaldi bloed verbeterd de achterhand van deze merries niet, terwijl de Totilas telgen dat zeker wel doen.

Mijn advies zou zijn, om te kijken naar Taminiau, king karim, of Governor[/quote]
Bijt je niet vast in Vivaldi. Er zit ook 3 x Ferro in en die maakt de achterhand fantastisch. Kijk voor de grap even in de index van desperado. Die scoort enorm op kracht en balans in de achterhand.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:32

Interessante discussie, vooral met de argumenten erbij +:)+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:11

Rex_Rolfo schreef:
Interessante discussie, vooral met de argumenten erbij +:)+

Nu zie je heel goed de meerwaarde van de indexen. En zeker bij een oudere hengst. Veronderstellingen kunnen bevestigd worden of ontkracht door die te raadplegen.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:00

Vivaldi bloed zou ik ook echt niet gebruiken om een achterhand te verbeteren qua kracht.

Kahlua, ik zie een jonge hengst met duidelijk Donnerhall invloed qua bouw. In beweging gebruikt hij dit lijf heel goed en beweegt met de schoft omhoog. Totilas x Donnerhall bloed is een bewezen combinatie.
Ik ga uit van het lijstje van de TS, zelf zou ik..zoals al eerder aangedragen voor Taminiau gaan. Ook omdat deze de stap kan verbeteren.