Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 01:52

denisesilver schreef:
Even aan de kenners onder ons, want ik zit net filmpjes te kijken, maar vinden jullie die achterhand echt zoveel kracht missen? Mij lijkt die vooral te missen in het stukje draagkracht en misschien snelheid, wat dan vanuit het moeilijk bekken kantelen lijkt te komen.


Ik zelf vond ook dat ze krachtig is achter maar idd moeite heeft met kantelen in het bekken

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 07:33

Misschien een hengst van stal hexagon? Ik ken een heel fijn veulen van double dutch echter denk ik dat die niet op stap verbeterd, maar de jonge latino (nrps) vind ik ook een fijn paard om te zien en naar het lijkt goed tussen de oren en hij is betaalbaar. Maar ze hebben er meer.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:44

Het paard heeft slechte hoekingen in t achterbeen. Staat achter de massa. En achter de massa. Kan nooit in de massa lopen. En als je dat afdwingt. Krijg je dus dat t bekken.moeilijk kantelt. Dat komt omdat ze compenseert!! Dat valt dus op. maar de werkelijke oorzaak is haar slecht gebouwde achterhand . Hoekingen dus !!Dus kan nooit met de juiste kracht en verzameling lopen. Dat kan iedereen met verstand van paarden zien. En ik zeg t dan ook.

Paard overbelast de lende
/bekken en achterbeen omdat ze iets doet wat ze niet kan. En krijg je dat ze doot hele lijf vast gaat zitten. Dit paard kan niet op de goede manier verzamelen. Word beetje truukjerijden om t wat te doen lijken op z nivo en hoger.

Dus de hengst moet 100% correct op de bouw/achterhand zijn en dit ook 100%vererven.

Dus dan ga je voor een oudere bewezen hengst of een jonge hengst uit bewezen uniforme duitse ( hannoveraans/holsteiner) moederlijn.

Bij voorkeur dus van origine duits bloed moederlijn. En t liefst uit van origine bewezen duitse.moederlijn dus dan zitten er ggk hengsten in drs en spr tussen. En sportpaarden op gp nivo spr en drs.

Merrie.is interresant genoeg om mee te fokken. Maar kies dan de juiste hengst en ga niet verder met deze hoekingen kwa achterbeen. Waar 80% vam de ggk drs hengsten bij t kwpn hebben dit en fokken dit door!!!


Pben mag altijd.

En voor.iedereen die deze reactie niet vind kunnen... dream on.. want dit is de werkelijkheid bij de ned drs paarden fokkerij van de laatste 20 a 25 jaar.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:46


_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:52

Ik zeg altijd, ga opzoek naar hengsten die je aanspreken.

Dan pak je haar genetisch profiel erbij, welke te vinden is op de site van het kwpn.

En het genetisch profiel van een hengst die je aanstaat, dan kun je vergelijken of dit bij elkaar past.

Zo kun je dan zien of de hengst de mindere punten van je merrie verbeterd.


Ik vind het altijd belangrijk dat je zelf een paar hengsten uitkiest die je aanspreken. En er dan verder in gaat verdiepen wat wel of niet past.


Je kan ook altijd een fokadvies aan het kwpn vragen, die gaan ook uitzoeken welke hengsten bij de merrie zouden passen.

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:54

dresjoepie schreef:
Wat vind je van Indian rock? Kracht maat souplesse mooi front! Alleen niet wffs vrij maar verder een hele complete hengst voor wat jij zoekt denk ik!
http://hengstenhouderij-kuypers.nl/indianrock.html


Ik vind Indian Rock een supergave hengst, maar deze doet wel luchtzuigen. Dit is erfelijk, maar wil niet zeggen dat het word doorgegeven.

Maar het management van het eventuele veulen is daarbij ook belangrijk.

— zo zijn er een aantal hengsten meer die luchtzuigen oid, en al die dingen kunnen wel erfelijk zijn.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:56

_lotteeee schreef:
dresjoepie schreef:
Wat vind je van Indian rock? Kracht maat souplesse mooi front! Alleen niet wffs vrij maar verder een hele complete hengst voor wat jij zoekt denk ik!
http://hengstenhouderij-kuypers.nl/indianrock.html


Ik vind Indian Rock een supergave hengst, maar deze doet wel luchtzuigen. Dit is erfelijk, maar wil niet zeggen dat het word doorgegeven.

Maar het management van het eventuele veulen is daarbij ook belangrijk.

— zo zijn er een aantal hengsten meer die luchtzuigen oid, en al die dingen kunnen wel erfelijk zijn.[/quote

Dat luchtzuigen had ik gemist zal vast bij Vivaldi vandaan komen die doet het ook ;)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:33

_lotteeee schreef:
Ik zeg altijd, ga opzoek naar hengsten die je aanspreken.

Dan pak je haar genetisch profiel erbij, welke te vinden is op de site van het kwpn.

En het genetisch profiel van een hengst die je aanstaat, dan kun je vergelijken of dit bij elkaar past.

Zo kun je dan zien of de hengst de mindere punten van je merrie verbeterd.


Ik vind het altijd belangrijk dat je zelf een paar hengsten uitkiest die je aanspreken. En er dan verder in gaat verdiepen wat wel of niet past.


Je kan ook altijd een fokadvies aan het kwpn vragen, die gaan ook uitzoeken welke hengsten bij de merrie zouden passen.


Het kwpn fokadvies raakt vaak kant noch wal. Het kwpn fokadvies voldoet aan t kwpn drs visie. Die de afgelopen jaren niets heeft opgeleverd.

Advies van fokkers die al jaren in de fokkerij zitten heb je meer aan.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:51

Amen, noem naast Zenon dan eens wat hengsten bij naam.

Ik vraag me af of het voor TS handig is een duitse hengst te pakken laat staan via dv. Gust regelingen zijn niet je van het, en diepvries loopt ook de kosten in als het al pakt. Bij de Ijzeren Man in Weert krijg je uit mijn hoofd wel nederlandse gustregeling, maar dan zit je wel nog met de besteldagen van duitsland en zweden.

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:03

dresjoepie schreef:
Wat vind je van Indian rock? Kracht maat souplesse mooi front! Alleen niet wffs vrij maar verder een hele complete hengst voor wat jij zoekt denk ik!
http://hengstenhouderij-kuypers.nl/indianrock.html


Ik vind dat geen verkeerde hengst, maar kracht toevoegen? Voor kracht moet je niet bij Vivaldi bloed zijn.

Daarnaast krijg je bij het kwpn inderdaad hele aparte adviezen waar geen enkele lijn in te vinden is en wat commercieel momenteel het meest gepromoot lijkt te moeten worden.

Er zijn net een heel aantal jonge hengsten ggk met veel duits bloed bij het kwpn, wellicht zit daar iets bij voor de TS als ze graag duits bloed wilt en een onbewezen hengst.

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 18:59

lailapri schreef:
Misschien een hengst van stal hexagon? Ik ken een heel fijn veulen van double dutch echter denk ik dat die niet op stap verbeterd, maar de jonge latino (nrps) vind ik ook een fijn paard om te zien en naar het lijkt goed tussen de oren en hij is betaalbaar. Maar ze hebben er meer.


Oh aan stal hexagon hengsten heb ik idd niet gedacht ga ik kijken!

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:02

dresjoepie schreef:
Wat vind je van Indian rock? Kracht maat souplesse mooi front! Alleen niet wffs vrij maar verder een hele complete hengst voor wat jij zoekt denk ik!
http://hengstenhouderij-kuypers.nl/indianrock.html


Ja vind ik echt een supergave hengst! Ik ken er ook een paar en die zuigen alleen wel flink lucht dat vindt ik wel een minpunt

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:21

_lotteeee schreef:
Ik zeg altijd, ga opzoek naar hengsten die je aanspreken.

Dan pak je haar genetisch profiel erbij, welke te vinden is op de site van het kwpn.

En het genetisch profiel van een hengst die je aanstaat, dan kun je vergelijken of dit bij elkaar past.

Zo kun je dan zien of de hengst de mindere punten van je merrie verbeterd.


Ik vind het altijd belangrijk dat je zelf een paar hengsten uitkiest die je aanspreken. En er dan verder in gaat verdiepen wat wel of niet past.


Je kan ook altijd een fokadvies aan het kwpn vragen, die gaan ook uitzoeken welke hengsten bij de merrie zouden passen.


Ja ik zelf vind For Ferrero erg aansprekend en Hometown
Kjento
So Unique
Blue horse Zackarado
Blue horse Don Olymbrio
Florencio
Valverde
Franklin
En ik zou een moord doen voor een mooie koffievos

Verder heb ik gezien dat Ferro , Jazz en Florencio bloed en Rubinstein, Weltmeijer en ook Sir Donnerhall uit Ampere merries het goed doen in de sport

Ik weet dat de keuze voor een hengst voor deze merrie best lastig is maar ik ben al blij met een eventuele opvolger uit haar voor de toekomst omdat ik haar heel fijn paard vindt voor mezelf dan...
Ik weet dat Ferro kracht doorgeeft en Jazz souplesse kan doorgeven maar bijv van de Duitse hengsten heb ik geen idee welke hengst wat kan doorgeven en jammer is ook dat er niet net zoals bij het KWPN verrichtings of afstammelingen rapportages zijn in te zien
En wat ik ook een soort van gekke vraag vind is dat mensen vragen wil je een dekhengst fokken of een sportpaard?
Euh ja ik denk dat iedereen wel een dekhengst wil fokken maar ja ...dat is de uitzondering op de regel en niet het gangbare zeg maar...
Ik heb eens per ongeluk een goed veulen gefokt uit een Ulft x Farn merrie die ik toen met Jazz heb laten dekken, was een goed veulen en liep bovenaan mee op de pavo cup en won jonge paarden rubrieken en werd op de keuring gelijk ster en voorlopig keur... dit was een merrie en is via Nico Witte naar Engeland verkocht en loopt daar GP ... maar ik ga er maar niet van uit dat dit weer zo zal lopen toen heb ik helemaal nergens naar gekeken en gewoon Jazz gekozen omdat ik hem zo gaaf vond
De merrie heb ik toen weer terug gedekt met Jazz en de merrie kon ik toen heel goed verkopen en dat heb ik toen ook gedaan

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:57

Citaat:
ik zou een moord doen voor een mooie koffievos

Zoiets...?
Kyton
Afbeelding
Of deze?
Ferguson
Afbeelding

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:57

For_Que schreef:
_lotteeee schreef:
Ik zeg altijd, ga opzoek naar hengsten die je aanspreken.

Dan pak je haar genetisch profiel erbij, welke te vinden is op de site van het kwpn.

En het genetisch profiel van een hengst die je aanstaat, dan kun je vergelijken of dit bij elkaar past.

Zo kun je dan zien of de hengst de mindere punten van je merrie verbeterd.


Ik vind het altijd belangrijk dat je zelf een paar hengsten uitkiest die je aanspreken. En er dan verder in gaat verdiepen wat wel of niet past.


Je kan ook altijd een fokadvies aan het kwpn vragen, die gaan ook uitzoeken welke hengsten bij de merrie zouden passen.


Ja ik zelf vind For Ferrero erg aansprekend en Hometown
Kjento
So Unique
Blue horse Zackarado
Blue horse Don Olymbrio
Florencio
Valverde
Franklin
En ik zou een moord doen voor een mooie koffievos

Verder heb ik gezien dat Ferro , Jazz en Florencio bloed en Rubinstein, Weltmeijer en ook Sir Donnerhall uit Ampere merries het goed doen in de sport

Ik weet dat de keuze voor een hengst voor deze merrie best lastig is maar ik ben al blij met een eventuele opvolger uit haar voor de toekomst omdat ik haar heel fijn paard vindt voor mezelf dan...
Ik weet dat Ferro kracht doorgeeft en Jazz souplesse kan doorgeven maar bijv van de Duitse hengsten heb ik geen idee welke hengst wat kan doorgeven en jammer is ook dat er niet net zoals bij het KWPN verrichtings of afstammelingen rapportages zijn in te zien
En wat ik ook een soort van gekke vraag vind is dat mensen vragen wil je een dekhengst fokken of een sportpaard?
Euh ja ik denk dat iedereen wel een dekhengst wil fokken maar ja ...dat is de uitzondering op de regel en niet het gangbare zeg maar...
Ik heb eens per ongeluk een goed veulen gefokt uit een Ulft x Farn merrie die ik toen met Jazz heb laten dekken, was een goed veulen en liep bovenaan mee op de pavo cup en won jonge paarden rubrieken en werd op de keuring gelijk ster en voorlopig keur... dit was een merrie en is via Nico Witte naar Engeland verkocht en loopt daar GP ... maar ik ga er maar niet van uit dat dit weer zo zal lopen toen heb ik helemaal nergens naar gekeken en gewoon Jazz gekozen omdat ik hem zo gaaf vond
De merrie heb ik toen weer terug gedekt met Jazz en de merrie kon ik toen heel goed verkopen en dat heb ik toen ook gedaan


Koffievos; Miami Turfhorst.
Een fantastische hengst, heeft deklicentie en gaat in het voorjaar het verrichtingsonderzoek lopen!

For_Que
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 22:09

KahluaB schreef:
Citaat:
ik zou een moord doen voor een mooie koffievos

Zoiets...?
Kyton
[ [url=m/7yLKci.jpg]Afbeelding[/url] ]
Of deze?
Ferguson
[ [url=m/x4f2Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:00

amen schreef:
Het paard heeft slechte hoekingen in t achterbeen. Staat achter de massa. En achter de massa. Kan nooit in de massa lopen. En als je dat afdwingt. Krijg je dus dat t bekken.moeilijk kantelt. Dat komt omdat ze compenseert!! Dat valt dus op. maar de werkelijke oorzaak is haar slecht gebouwde achterhand . Hoekingen dus !!Dus kan nooit met de juiste kracht en verzameling lopen. Dat kan iedereen met verstand van paarden zien. En ik zeg t dan ook.

Paard overbelast de lende
/bekken en achterbeen omdat ze iets doet wat ze niet kan. En krijg je dat ze doot hele lijf vast gaat zitten. Dit paard kan niet op de goede manier verzamelen. Word beetje truukjerijden om t wat te doen lijken op z nivo en hoger.

Dus de hengst moet 100% correct op de bouw/achterhand zijn en dit ook 100%vererven.

Dus dan ga je voor een oudere bewezen hengst of een jonge hengst uit bewezen uniforme duitse ( hannoveraans/holsteiner) moederlijn.

Bij voorkeur dus van origine duits bloed moederlijn. En t liefst uit van origine bewezen duitse.moederlijn dus dan zitten er ggk hengsten in drs en spr tussen. En sportpaarden op gp nivo spr en drs.

Merrie.is interresant genoeg om mee te fokken. Maar kies dan de juiste hengst en ga niet verder met deze hoekingen kwa achterbeen. Waar 80% vam de ggk drs hengsten bij t kwpn hebben dit en fokken dit door!!!


Pben mag altijd.

En voor.iedereen die deze reactie niet vind kunnen... dream on.. want dit is de werkelijkheid bij de ned drs paarden fokkerij van de laatste 20 a 25 jaar.


En toch staan nederlandse paarden goed bekend en doen ze in de wereld top bovenin mee.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:08

Elisa2 schreef:
dresjoepie schreef:
Wat vind je van Indian rock? Kracht maat souplesse mooi front! Alleen niet wffs vrij maar verder een hele complete hengst voor wat jij zoekt denk ik!
http://hengstenhouderij-kuypers.nl/indianrock.html


Ik vind dat geen verkeerde hengst, maar kracht toevoegen? Voor kracht moet je niet bij Vivaldi bloed zijn.

Daarnaast krijg je bij het kwpn inderdaad hele aparte adviezen waar geen enkele lijn in te vinden is en wat commercieel momenteel het meest gepromoot lijkt te moeten worden.

Er zijn net een heel aantal jonge hengsten ggk met veel duits bloed bij het kwpn, wellicht zit daar iets bij voor de TS als ze graag duits bloed wilt en een onbewezen hengst.


Vivaldi zelf niet maar dat is het leuke aan fokken hij bestaat niet alleen uit Vivaldi bloed ik heb laatst op insta een stuk piaffe passage gezien van Indian die heeft kracht genoeg hoor! Die kracht zal bij Apache vandaan komen de souplesse bij Vivaldi dus om nu alles waar Vivaldi bloed in zit meteen af te schrijven vind ik wat ver gezocht!

(neemt niet weg dat het een luchtzuiger is en ik hem om die reden ook zou laten staan)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:23

..en WFFS drager.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:30

KahluaB schreef:
..en WFFS drager.


Dat had ik in een eerder post al gemeld ;)

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:39

Wellicht heeft hij inmiddels voldoende kracht ontwikkeld dan, want van nature als jong paard heb ik het niet gezien. Ik schrijf Vivaldi bloed niet af, raadt het alleen niet aan als de TS echt meer kracht zoekt. ;-)

De TS kan het beste een lijstje maken met prioriteiten, en wat voor haar het belangrijkste is bovenaan. Dat maakt het makkelijker uit al die verschillende hengsten die opgenoemd worden iets passends te vinden.

Miami Turfhorst vind ik geen gekke optie als (draag) kracht belangrijk is.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:56

dresjoepie schreef:
KahluaB schreef:
..en WFFS drager.


Dat had ik in een eerder post al gemeld ;)

+:)+

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:13

Elisa2 schreef:
Wellicht heeft hij inmiddels voldoende kracht ontwikkeld dan, want van nature als jong paard heb ik het niet gezien. Ik schrijf Vivaldi bloed niet af, raadt het alleen niet aan als de TS echt meer kracht zoekt. ;-)

Kort door de bocht!! Denk dat Indian Rock [een van de] beste 7 jarige is die we in Nederland hebben! Heeft heel veel kracht en afdruk in het verzamelen.

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:25

Volgens mij moet ik hem dan eens heel gauw weer eens irl bewonderen als hij zo (positief) veranderd is. :-)

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:56