Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 17:32

We zijn rustig aan het denken over een hengst voor deze merrie en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie input is..




Ilana, Elite, Ibop, D-oC v Wynton x stb v Undigo x keur pref v Havidoff

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1838620/ilana

Ze is vrij lang en groot. Beide hoeft niet meer te worden :P
Gezien haar afstamming graag een hengst die vrij is van Jazz, 2 keer is genoeg :D

Heb geen hele goede standfoto, maar denk dat dit een redelijk beeld geeft. Bij het Kwpn is te vinden dat ze behoorlijk Frans staat, dit valt echt ontzettend mee.


Afbeelding

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:45

Ik zou richting totilas bloed kijken gezien je wensen. Stap zou ik niet op willen inleveren als ik haar cijfers zo zie. Wellicht Toto Jr?

Elisa2

Berichten: 37154
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:26

Mooie merrie, wat zijn de verbeterpunten? qua gangen?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 10:35

sorbetje schreef:
Ik zou richting totilas bloed kijken gezien je wensen. Stap zou ik niet op willen inleveren als ik haar cijfers zo zie. Wellicht Toto Jr?



Toto is een optie, mits hij dit jaar vers beschikbaar zou komen. Het wordt haar eerste veulen, ga dan liever voor vers.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 10:37

Elisa2 schreef:
Mooie merrie, wat zijn de verbeterpunten? qua gangen?


Qua gangen zou haar achterbeen wat meer kracht mogen hebben. En qua exterieur echt wat minder lengte. Ze is ook iets week op de lendenen, op deze foto niet heel duidelijk te zien denk ik.

Elisa2

Berichten: 37154
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:46

Dan denk ik ook aan Toto of Totilas bloed, of een goede zoon..past goed bij je wensen.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:23

En Everdale?
Niet te veel lengte in de rug...

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:31

Waanzinnig mooie merrie! Everdale zou ik zelf niet aandurven. Heb al een aantal keer gezien dat ze onder het zadel erg tegenvallen en ook niet zo werkwillig. Ben benieuwd wat je keuze gaat worden. Ik heb Ferguson op mijn geniaal x wynton merrie gezet.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:53

Everdale zou ik zelf niet doen, niet vanwege het karakter maar vanwege de rug. Ik ken 2 Everdale nakomelingen (een van mezelf en een van een fokker waarvoor ik heb gereden). Beide hebben een lange weke rug en een wat overbouwde achterhand. Waarbij er bij 1 ook nog röntgenlogische afwijkingen in de rug zichtbaar blijken te zijn (gelukkig is die van ons zelf wel 100% goed). Qua karakter vond ik beide paarden geweldig, braaf, niet te heet maar doen wel goed mee.
Waar je wel voor moet gaan weet ik niet, daarvoor heb ik te weinig kennis over afstammingen. :o

Wel wil ik nog even zeggen dat ik je merrie heel mooi vind, ik denk dat er sowieso een prachtig veulentje gaat komen. :)

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 09:19

Bedankt voor de reacties, Everdale lijkt mij ook geen goede optie. Toto jr zeker een optie, mits vers zoals ik al zei.
Wat denken jullie van Le Formidable?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:25

Sannum schreef:
Bedankt voor de reacties, Everdale lijkt mij ook geen goede optie. Toto jr zeker een optie, mits vers zoals ik al zei.
Wat denken jullie van Le Formidable?


Zou ik met jouw wensen niet meteen aan denken, staat ook Frans.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:30

Elisa2 schreef:
Dan denk ik ook aan Toto of Totilas bloed, of een goede zoon..past goed bij je wensen.

Ik ben fan van Blue Horse Kingston en ik denk dat die inderdaad wel heel fijn bij deze merrie zou passen.

Elisa2

Berichten: 37154
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:06

Le Formidable zou ik niet aanraden vanwege het achterbeengebruik.

Je zou ook nog kunnen denken aan een bewezen vererver als Negro.

Of een andere hengst met vrij bloed Gotcha Utopia, of die echt kracht geeft weet ik niet..wel goede beweging en wat meer vierkantsmodel.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 10:42

Rex_Rolfo schreef:
Elisa2 schreef:
Dan denk ik ook aan Toto of Totilas bloed, of een goede zoon..past goed bij je wensen.

Ik ben fan van Blue Horse Kingston en ik denk dat die inderdaad wel heel fijn bij deze merrie zou passen.


Vond ik ik Den Bosch fantastisch, echter vind ik zijn nakomelingen wat tegenvallen. Of heb jij wel goede gezien?

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:12

Kennis van me heeft een hele mooie en ik ben ook erg blij met ons veulen uit een merrie met Jazz in de moederlijn. Dezelfde kennis heeft trouwens ook een goed Toto Jr. veulen uit een Wynton merrie.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Fokadvies Wynton x Undigo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:07

Ferdeaux zou ook kunnen passen.

Maar een Totilas-zoon zou, denk ik, ook mijn voorkeur hebben. Misschien Toto’s Design?