Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengsten vergroten niet!

 
Profiel   

Na 7 jaar heb ik mezelf een nieuwe fokmerrie gegund.
Bij mijn vorige paardje was het nodig om een vergrotende factor mee te nemen in de hengstenkeuze, nu allesbehalve...!
Op papier staat dat ze ze 1.73 meet, maar de dame meet ondertussen 1.78.
Op dit moment is ze drachtig van For Ferrero en daar ben ik zelf heel blij mee.
Ze is een Elite, D-oc, Prok merrie van Osmium x Belisar x Makelaar en komt uit de moederlijn van Oscar en Kimberly.

Mijn vraag is dus; welke hengsten vergroten niet! Dan kan ik de eventuele hengsten gaan bekijken ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 15:46 



 
Profiel   

Beste kun je hengsten opschrijven die je aanspreken en dan op de kwpn site kijken bij genetisch profiel of ze vergroten of verkleinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 15:55 



 
Profiel   

Daar heb ik inderdaad een aanvang meegemaakt, maar van de nieuwe lichting is nog niets ingevuld. Ook dacht ik wel eens gehoord te hebben dat bijvoorbeeld bepaalde lijnen dat in zich hadden, Florestan en zijn nakomelingen als ik het goed heb?

Daarnaast heb ik het advies gekregen om een hengst te gebruiken die bloed toevoegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 16:02 



 
Profiel   

Toto jr geeft veel kleintjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 18:46 



 
Profiel   

caro29 schreef
Toto jr geeft veel kleintjes

Heb de nakomelingen van Totilas in de 1ste en 2de generatie nagekeken. Mooie hengsten, waarvan de meeste in ieder geval niet verhogen.
Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 20:13 



 
Profiel   

Wat een leuk lijntje!! Heb je ook een foto van je merrie?

Hier ook een Osmium, je ziet ze niet zo veel meer.

Ik zou eerst even kijken, los van de maat, wat je graag wilt behouden en verbeteren. En vervolgens kijken welke hengsten daarbij passen en tot slot kijken naar de maat. Maar dat is mijn idee O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:24 



 
Profiel   

De moederlijn van mijn jongste paard heeft sandreo erin, sandreo bloed geeft ook kleintjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:33 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Wat een leuk lijntje!! Heb je ook een foto van je merrie?

Hier ook een Osmium, je ziet ze niet zo veel meer.

Ik zou eerst even kijken, los van de maat, wat je graag wilt behouden en verbeteren. En vervolgens kijken welke hengsten daarbij passen en tot slot kijken naar de maat. Maar dat is mijn idee O:)

Een enkele foto heb ik, heb haar nog maar kort.

Dat laatste is natuurlijk sowieso van toepassing, alleen hoogtemaat was voor mij prioriteit nummer 1.
Er hoeft niet zoveel te verbeteren, veulen zou een wat chiquere uitvoering van de moeder mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:33 



 
Profiel   

Ik zou me niet zo focussen op een hengst die niet vergroot. De moederlijn gaat heel snel terug naar klein en van alle nakomelingen die op een keuring zijn geweest uit deze lijn blijkt dat de lijn nog best strooit in de maat ook. En die van jou is de uitschieter daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 22:06 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik zou me niet zo focussen op een hengst die niet vergroot. De moederlijn gaat heel snel terug naar klein en van alle nakomelingen die op een keuring zijn geweest uit deze lijn blijkt dat de lijn nog best strooit in de maat ook. En die van jou is de uitschieter daarin.

Oké, dat had ik inderdaad nog niet zo op deze manier bekeken.
Daar duik ik nog verder in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 23:14 



 

Je kan best op zoek naar een hengst die geen kastelen geeft maar wel fijn fokt zoals Negro of
Toto jr
Ik heb van beide hengsten een merrie uit hele grote merries en die zijn gewoon 1.65
Persoonlijk heb ik dat liever als 3 jarige dan 1.70 +

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 23:14 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Hoop dat het lukt om de foto's te plaatsen, mooiere foto's heb ik op dit moment niet.
Over een maand uitgerekend van For Fererro.

Op dit moment vind ik de hengsten Bloomberg, My blue horse Santiano en Kilian interessant als mogelijke partner.
Iemand die met mij mee kan denken/brainstormen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:22 



 
Profiel   

Wat zoek je in een hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:05 



 
Profiel   

Voorbeen gebruik, hoogbenig (misschien iets eleganter) en verder ben ik wel tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:19 



 
Profiel   

in Style heeft bij mij bloed gegeven en fokt niet al te groot, ook hele fijne karakters

bloomberg gaat je geen bloed meegeven denk ik,

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:22 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
in Style heeft bij mij bloed gegeven en fokt niet al te groot, ook hele fijne karakters

bloomberg gaat je geen bloed meegeven denk ik,

Oké dank. Zal eens kijken naar In Style.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:31 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


mijn 2 in style veulens uit een Ro-lex x hemmingway merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:33 



 
Profiel   

Instyle lijkt me prima bij je wensen passen.

Anders kun je ook nog kijken naar Indian Rock.

Kilian heeft zelf wel een fijn voorbeengebruik maar of deze elegant door zal fokken met het Donnerhall bloed er achter durf ik niet te zeggen. De andere twee hengsten passen denk ik niet bij je wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:34 



 
Profiel   

Ik wou inderdaad ook aangeven wat Janderegelaa ook zegt. Als ik de lijn van je merrie hoor, dan denk ik niet aan hele grote paarden> Dus dan kan je merrie inderdaad een uitzondering zijn.

Ik zou gewoon eens een hengst die op de overige vlakken goed past en wellicht niet perse vergrotend fokt. En dan kijken wat daaruit komt (en eigenlijk kun je zelfs pas na 2-3 veulens oordelen, aangezien het eerste veulen soms wat klein uit kan vallen).

Bij ons op stal kwamen uit de kleinste merrie (met verschillende soorten hengsten) de grootste paarden. Dus ondanks dat die merrie heel klein was (denk aan ca. 1.57 ofzo) hoefde je bij het kiezen van de hengst absoluut niet naar de maat te kijken, want de kleinste die daar uit kwam was 1.69, de rest was allemaal ruim 1.75.

Misschien fokt jouw merrie wel "normaal" of zelfs klein.... Ik vind jouw merrie om te zien zo op de foto overigens geen groot paard. (ik snap dat ze de stokmaat heeft, maar het is geen uit de kluiten gewassen dier)
Hoe oud is ze trouwens (ik vind ze er namelijk niet uit zien als een heel jong dier), want wellicht is er al meer over haar fokkerij bekend en kun je kijken hoe eerdere nakomelingen uitgegroeid zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:45 



 
Profiel   

Ik heb een Kilian jaarling die ook wel flink wat maat heeft uit een gemiddelde merrie, dus weet ook niet of die echt verkleinend fokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:02 



 
Profiel   

Ik heb een nakomeling van Hennessy die is vrij klein en heb gehoord dat die hengst vaker kleintjes geeft. Maar meer dan van horen en zeggen weet ik niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:18 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Ik wou inderdaad ook aangeven wat Janderegelaa ook zegt. Als ik de lijn van je merrie hoor, dan denk ik niet aan hele grote paarden> Dus dan kan je merrie inderdaad een uitzondering zijn.

Ik zou gewoon eens een hengst die op de overige vlakken goed past en wellicht niet perse vergrotend fokt. En dan kijken wat daaruit komt (en eigenlijk kun je zelfs pas na 2-3 veulens oordelen, aangezien het eerste veulen soms wat klein uit kan vallen).

Bij ons op stal kwamen uit de kleinste merrie (met verschillende soorten hengsten) de grootste paarden. Dus ondanks dat die merrie heel klein was (denk aan ca. 1.57 ofzo) hoefde je bij het kiezen van de hengst absoluut niet naar de maat te kijken, want de kleinste die daar uit kwam was 1.69, de rest was allemaal ruim 1.75.

Misschien fokt jouw merrie wel "normaal" of zelfs klein.... Ik vind jouw merrie om te zien zo op de foto overigens geen groot paard. (ik snap dat ze de stokmaat heeft, maar het is geen uit de kluiten gewassen dier)
Hoe oud is ze trouwens (ik vind ze er namelijk niet uit zien als een heel jong dier), want wellicht is er al meer over haar fokkerij bekend en kun je kijken hoe eerdere nakomelingen uitgegroeid zijn?

Ik had mezelf al kunnen vinden in het advies van janderegelaa, dus ik zoek niet meer een verkleinende hengst.

Merrie is 18 geworden dit jaar en ze is nu drachtig van haar 9de veulen.
Merrie staat zonder deken, is ze gewend en daardoor wat langer haar.
Dit is de 3de For Fererro (die gezien, zagen er mooi/goed uit).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:45 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Ik heb een Kilian jaarling die ook wel flink wat maat heeft uit een gemiddelde merrie, dus weet ook niet of die echt verkleinend fokt

Een door mij gefokte merrie Johnson x Ferro heeft een veulen van Kilian gehad.
Zo mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:48 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
[ [url=m/5pZrZi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AyILCK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nAxNqS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lwm3W3.jpg]Afbeelding[/url] ]


mijn 2 in style veulens uit een Ro-lex x hemmingway merrie

Heel knap, zondermeer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:49 



 
Profiel   

Ik heb weleens opgevangen dat Donnerhall bloed goed bij Ferro bloed aansluit/past?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen