Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fokadvies Chaman X Emilion

 
Profiel   

Knert schreef
Door team nijhof werd ik geattendeerd op de volgende 2 hengsten die volgens hun zouden passen.


[ [url=m/a2oTpN.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5uhck6.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn gevoel zegt niet echt wauw.
Wat denken jullie?


Als je gevoel niet wauw zegt; niet doen. (Altijd je gevoel volgens als fokker).


Persoonlijk ga ik kwa model en gangen mee in de keus voor Connect.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 16:16 



 
Profiel   

Ik vind ze al zo bewerkt op de foto staan (staan op een enorme heuvel).

Eldorado fokt wel goed, zijn zoon Grandorado schijnt het ook goed te doen. Maar ik denk van alle drie deze hengsten dat ze niet de bovenlijn gaan verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 16:25 



 
Profiel   

Ik zou Tornesch gebruiken dan heb je een 3/4 broer of zus van Halla. Commercieel ook interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 16:31 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik zou Tornesch gebruiken dan heb je een 3/4 broer of zus van Halla. Commercieel ook interessant.


Wederom mijn buurman.. helaas zit een korting er vast niet ;(

Maar zit eens te zoeken naar een standfoto.. of ik moet morgen eens langs fietsen.


Wel erg gaaf dier trouwens

Halla? Die is dan toch 1/2 verwant? Of kijk ik naar de verkeerde halla? Wie is halla?

Edit:
Ja... ik ben om

[ img ]

Keek Idd naar de verkeerde halla!


Laatst bijgewerkt door Anomien op 05-01-21 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:11 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Knert schreef


Bovenlijn viel mij Idd ook op.
De hals klopt ook volledig. Ze heeft daar nu ook compleet geen spier. Dus ik hoop dat dat nog bijtrekt.
Welke hengst vererft een mooie bovenlijn?

Tangelo! ;)


Ik zie dat ik er niet op gereageerd had.

Maar veulen van 2020 was van Tangelo. Die heb ik gezien met afspenen. Uiteraard op een ‘lelijke’ leeftijd. Maar had geen wauw idee bij dat diertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:24 



 
Profiel   

tangelo's zijn meestal niet wauw, maar wel lekker karakter en goed springen. Bij Eldorado en Grandorado is karakter wel een aandachtspunt, poker vind ik persoonlijk vooral gehypt.

ik ga mee met Tornesch, commercieel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:31 



 
Profiel   

Poker de Mariposa komt uit een fantastische moederlijn, springt zelf ook super dus echt een veelbelovende hengst. De foto die op hun site staat is oud, is inmiddels al een veel meer ontwikkelde hengst. Ik heb hem in het echt gezien en was onder de indruk. Super fijn paard gewoon. :j

Eldorado zou ik om het karakter laten staan, geeft wel spring kanonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:46 



 
Profiel   

Knert schreef
janderegelaa schreef
Ik zou Tornesch gebruiken dan heb je een 3/4 broer of zus van Halla. Commercieel ook interessant.


Wederom mijn buurman.. helaas zit een korting er vast niet ;(

Maar zit eens te zoeken naar een standfoto.. of ik moet morgen eens langs fietsen.


Wel erg gaaf dier trouwens

Halla? Die is dan toch 1/2 verwant? Of kijk ik naar de verkeerde halla? Wie is halla?

Edit:
Ja... ik ben om

[ [url=m/OtJDFw.png]Afbeelding[/url] ]

Keek Idd naar de verkeerde halla!

Ja Halla is half verwant maar als je nu een nakomeling van Tornesch uit zijn halfzus fokt dan is hij 3/4 verwant en dat is best interessant. Zowel voor de sport als eventueel fokkerij. Als je die merrie klaar wil laten maken voor de keuring zou ik wel in februari beginnen met longeren aan de bijzet en goed rantsoen en dan begin april wegbrengen om klaar te maken want er zit nog wel wat werk aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 01:02 



 
Profiel   

Misschien te duur, maar Cornet Obolensky? Ik heb er nog geen een gezien die er springtechnisch een potje van maakt en als Comme Il Faut je aanspreekt.. :)

Connect zou ik ook een goede optie vinden.

Ligt er ook net aan of je een oudere hengst wil gebruiken of een gokje wilt wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 01:15 



 
Profiel   

Ben zojuist bij hofstee geweest. Kijken of de merrie die kant op kan. Voor inseminatie. Ze werken samen met wiemselbach. Dat kon zeker.
Dus ergens in maart april komt ze daar op stal te staan.

Echter waarschuwde ze me daar wel dat Tornesch wel eens ongelijke voeten mee kon geven. En ik een merrie met maat nodig heb. Dat laatste heb ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 13:48 



 
Profiel   

Knert schreef
Ben zojuist bij hofstee geweest. Kijken of de merrie die kant op kan. Voor inseminatie. Ze werken samen met wiemselbach. Dat kon zeker.
Dus ergens in maart april komt ze daar op stal te staan.

Echter waarschuwde ze me daar wel dat Tornesch wel eens ongelijke voeten mee kon geven. En ik een merrie met maat nodig heb. Dat laatste heb ik wel.

Nou, gewoon in de gaten houden die voeten. 99 van de 100 keer zijn ze er niet mee geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 20:58 



 
Profiel   

Inmiddels is ze goed bijgetrokken in vet.
Niet in bespiering. Omdat ik van mening was haar niet verder te beleren (lamme arm) maar het ook niet door een ander te laten doen.
Ze was echt te schraal.


[ img ]
Nog wel een dun nekje.
Sinds 2 weken onder het zadel. En braaf totaal geen bijzet gebruikt. Als ze wat meer op eigen benen kan lopen, is het een overweging.

Binnenkort laten vrijspringen.

En rietje van Tornesch is nog in Duitsland maar kan snel in NL komen als ik ze daar opdracht voor geef.

Wil nog even wat weken wachten. Als NL warmer was geweest rond februari had ik het allang gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 12:20 



 
Profiel   

Zal je eerlijk zeggen dat ik meer verstand heb van dressuur dan van springpaarden. Maar ik vind het veulen van Tangelo van de Zuuthoeve er erg goed uitzien. Is opnieuw Tangelo gebruiken geen mogelijkheid?

Ik ben ook heel benieuwd hoe deze merrie springt. Vind haar overgang rug lenden erg strak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 13:16 



 
Profiel   

Knert schreef
Inmiddels is ze goed bijgetrokken in vet.
Niet in bespiering. Omdat ik van mening was haar niet verder te beleren (lamme arm) maar het ook niet door een ander te laten doen.
Ze was echt te schraal.


[ [url=m/617jqu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog wel een dun nekje.
Sinds 2 weken onder het zadel. En braaf totaal geen bijzet gebruikt. Als ze wat meer op eigen benen kan lopen, is het een overweging.

Binnenkort laten vrijspringen.

En rietje van Tornesch is nog in Duitsland maar kan snel in NL komen als ik ze daar opdracht voor geef.

Wil nog even wat weken wachten. Als NL warmer was geweest rond februari had ik het allang gedaan.

Die hals wordt ook niet beter als je haar zo logeert. Als je er bespiering op wilt krijgen moet je haar aan een bijzetje jongeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 13:22 



 
Profiel   

Ja. Ze loopt net 2 weken. En wil haar eerst op eigen benen laten lopen voordat ze aan de bijzet gaat. De foto is ook voor het rijden. Ook dat is zonder bijzet omdat ik vind dat het dan wel een te lange training is voor dat halsje. Tijdens het rijden buigt ze wel netjes in namelijk. En dan zou ze te lang zo lopen. Over een maandje durf ik meer. Nu eerst maar opbouwen.

Dus ja je hebt gelijk. Maar ik ben meer van het opbouwen.

Maar manubres ken je haar veulen van 2020?


Laatst bijgewerkt door Anomien op 18-03-21 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:22 



 
Profiel   

Knert schreef
Ja. Ze loopt net 2 weken. En wil haar eerst op eigen benen laten lopen voordat ze aan de bijzet gaat. De foto is ook voor het rijden. Ook dat is zonder bijzet omdat ik vind dat het dan wel een te lange training is voor dat halsje. Tijdens het rijden buigt ze wel netjes in namelijk. En dan zou ze te lang zo lopen. Over een maandje durf ik meer. Nu eerst maar opbouwen.

Maar manubres ken je haar veulen van 2020?


Nee, hoezo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:26 



 
Profiel   

manubres schreef
Knert schreef
Ja. Ze loopt net 2 weken. En wil haar eerst op eigen benen laten lopen voordat ze aan de bijzet gaat. De foto is ook voor het rijden. Ook dat is zonder bijzet omdat ik vind dat het dan wel een te lange training is voor dat halsje. Tijdens het rijden buigt ze wel netjes in namelijk. En dan zou ze te lang zo lopen. Over een maandje durf ik meer. Nu eerst maar opbouwen.

Maar manubres ken je haar veulen van 2020?


Nee, hoezo?


Omdat je zei dat je het veulen er goed uit vindt zien. Of baseer je dat op die foto’s?

Die zijn niet heel duidelijk. Dus dacht dat je wellicht het veulen had gezien in het echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:27 



 
Profiel   

Haha...nee, alleen vanaf de foto's. Maar wat ik op de foto's zie is een aansprekend veulen met een op het oog een goede bouw, veel bot, zeer goed gespierd en voldoende lang gelijnd. Alleen de hals is mss wat kort maar dat kan ik niet zo goed zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:57 



 
Profiel   

manubres schreef
Haha...nee, alleen vanaf de foto's. Maar wat ik op de foto's zie is een aansprekend veulen met een op het oog een goede bouw, veel bot, zeer goed gespierd en voldoende lang gelijnd. Alleen de hals is mss wat kort maar dat kan ik niet zo goed zien.


Heb het veulen met afspenen gezien. Vond er zelf weinig aan. Maar was wel een ‘lelijke’ leeftijd natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 00:46 



 
Profiel   

Die halsbespiering komt vanzelf wel, ik ben zelf wel weg van Tornesch qya type en atletisch vermogen. Of hij makkelijke nakomelingen geeft is de vraag gezien zijn afstamming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 09:57 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Die halsbespiering komt vanzelf wel, ik ben zelf wel weg van Tornesch qya type en atletisch vermogen. Of hij makkelijke nakomelingen geeft is de vraag gezien zijn afstamming.


Ik kan het je ook niet vertellen. Scheelt wel dat de merrie een erg bewerkbaar karakter heeft.
Af en toe toch een echte merrie. Maar dat mag een merrie ook zijn.

In het werk is ze braaf. Hardwerkend en veel karakter. Maar wel in positieve zin.

Daarom zou ik haar toch ergens met een springruiter willen zien. Ikzelf krijg al uitslag bij het zien van wat balken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 14:39 



 
Profiel   

Alme z x ramiro z w2s vroeger een ideale combinatie waarbij ramiro voor de rijdbaarheid zorgde.
Misschien in de nafok van ramiro eens kijken?

Voor springpaarden moet je bij zangersheide zijn.
Interessante link
https://stallions.zangersheide.com/nl/visie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 22:11 



 
Profiel   

Knert schreef
Elisa2 schreef
Die halsbespiering komt vanzelf wel, ik ben zelf wel weg van Tornesch qya type en atletisch vermogen. Of hij makkelijke nakomelingen geeft is de vraag gezien zijn afstamming.


Ik kan het je ook niet vertellen. Scheelt wel dat de merrie een erg bewerkbaar karakter heeft.
Af en toe toch een echte merrie. Maar dat mag een merrie ook zijn.

In het werk is ze braaf. Hardwerkend en veel karakter. Maar wel in positieve zin.

Daarom zou ik haar toch ergens met een springruiter willen zien. Ikzelf krijg al uitslag bij het zien van wat balken.


Ja als je weet hoe ze springt dan geeft dat ook wat meer informatie om een hengst te zoeken. Dan weet je ook of je bijv. juist vermogen, techniek, of atletisch vermogen/ lichaamsgebruik moet zoeken in een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:25 



 
Profiel   

Vrijspringen staat nog steeds op het lijstje. Inmiddels kan ik zelf al weer heel veel. De tweede operatie is nog niet geweest. Dus ik zou het in deze dagen moeten doen of wederom op hold moeten zetten.

Diegene met wie ik samen dit paard oppak is een man die veel springpaarden heeft begeleidt. Hij geeft aan dat dit dier zeer veel vermogen heeft. Ondanks haar conditie ze veel karakter toont.

Maar hoe hij dat ziet? En of dat ook echt zo is?!?

Zal de volgende keer vragen of ik hem mag filmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 16:17 



 
Profiel   

koend schreef
Alme z x ramiro z w2s vroeger een ideale combinatie waarbij ramiro voor de rijdbaarheid zorgde.
Misschien in de nafok van ramiro eens kijken?

Voor springpaarden moet je bij zangersheide zijn.
Interessante link
https://stallions.zangersheide.com/nl/visie


Mooi dier die Ramiro.

Nadeel is dat de nafok dan ook vaak alme bloed draagt. En de mijne heeft dat echt al te veel.

Zal eens kijken. Maar eigenlijk wil ik voor dit jaar niet meer wisselen. Wellicht een idee voor volgend jaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen