Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Elite, sport merrie Negro x Jazz

 
Profiel   

Misschien een hele gekke optie, maar kijk eens naar Lord Leatherdale, dat is een bewezen combinatie met Negro bloed. Is wel alleen diepvries.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:15 



 
Profiel   

_Caithlynn schreef
Wil je sws voor een bewezen hengst gaan?

Misschien een idee Valverde? Vitalis × ampere Vind ik een erg fijne hengst

Of Cum Laude?

Toto jr strooit wel heel erg maar idd andere fijne totilas zonen


Niet perse, maar voor mn gevoel is de gok wel kleiner.
Welke andere totilas zonen denk je aan dan?


VValar schreef
Heb zelf ook een Negro x Jazz en had al een lijst gemaakt met ideeën voor hengsten. Weet natuurlijk niet wat je wil verbeteren. Maar Vivaldi bloed staat bij mij op nr 1 vanwege fantastische sportkwaliteiten en karakter. Kan nog wel eens heel scherp en schrikkerig zijn zo’n merrie met die bloedvoering. Vitalis, Valverde, Vivino, Desperado.
Totilas(bloed) eveneens een goede optie, evenals Escolar (fantastische stap + galop btw en karakter die goed te boek staat).


Ik zou een iets makkelijkere hals willen, al is dit ten opzichte van de moeder zeker al verbeterd. En souplesse toevoegen.
Ik ben heel gek van vivaldi en karakters!


Elisa2 schreef
xx_Irisje schreef
Nu wel naar gekeken maar het spreekt me niet waanzinnig aan.
Wel mooie bloedvoering!

Oke all at once wordt m dan ook niet, ze is kan scherp zijn op de omgeving en heeft niet altijd veel focus. Hoewel dat ook misschien aan mij ligt, ik heb ook de concentratie boog van een goudvis.

Kan iemand meer vertellen over de lijnenteelt met Desperado?

En een Miami Turfhorst? Al moet die nog goed gekeurd worden natuurlijk.


Miami Turfhorst, ja met Donnerhall bloed er achter zou dat weleens kunnen passen. Hoef je ook niet bang te zijn voor een minder achterbeen. Nadeel is alleen dat het een jonge hengst is en je niets weet van de nafok.

Voor zover ik kan zien (linkje naar horsetelex ontbreekt) heb je met Desperado lijnenteelt op Jazz. Maar niet in de eerste generatie.


Dat is natuurlijk altijd de gok met een jonge hengst. Hij schijnt wel uit een hele goede lijn te komen begreep ik?

Linkje maar horsetelex;
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... anne-d-arc

R_Alexanderr schreef
Ik zag net Escolar langskomen als hengst en ik plak mij ook wel achter dat idee. Ik heb een paar onder het zadel gehad en enorm fijne dieren. Totilas bloed die fokt vierkantere modellen en ik had net na de 1e bezichtiging een artikel voorbij zien komen die discussieerde dat die modellen het slecht deden voor de HK, maar misschien juist het succes achter dat bloed was. Ik vind Total US nafok minder, veel minder, als Toto Jr. of Totilas zelf. Voor de rest heb ik niet echt nafok uit die kant gereden of gehad dus kan ik weinig over zeggen.

Misschien is Geniaal dan een idee, vooral als Sjaan zelf al iets heter is van zichzelf. Alle Geniaal's die ik heb gereden waren super braaf en werkwillig. Dikke propjes maar daar hield je van zei je :+ :+


Hahaha ja qua model spreekt me zeker aan!
Daar is nog diepvries van neem ik aan?
Ze is niet heel heet, meer veel go en looplust.


Mer1980 schreef
Misschien een hele gekke optie, maar kijk eens naar Lord Leatherdale, dat is een bewezen combinatie met Negro bloed. Is wel alleen diepvries.


Ik hou niet van zijn beweging, dit is echt een no go voor mij.

Ik ga eens verder kijken naar Escolar en Vitalis.

Voor mij blijven op de lijst;
Geniaal
Miami Turfhorst
Desperado
Toto (al durf ik dat niet vrees ik vanwege het karakter)

Dankjulliewel voor het meedenken en ik hou me aan bevolen voor meer hersenspinsels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:36 



 
Profiel   

Ik dacht dat de Toto nakomelingen net gekend stonden voor hun goed karakter? Zit ik mis?

Ik zou in dat geval ook wel een beetje uitkijken met inteelt op Jazz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 13:36 



 
Profiel   

Ik had total hope in gedachten maar die is zelf toch kleiner dan ik dacht.

Ik zag nog een fijne hengst voorbij komen. Heb je wel oud bloed. Maar denk ik wel mooi Belissimo.

En jonge hengst fontaine tn. Zie er veel grote en ook brave veulens van

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 22:02 



 
Profiel   

Waarom niet met Incognito? Je geliefde stam, Donnerhall en Vivaldi bloed. Zijn nakomelingen lijken ook goed dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 22:26 



 
Profiel   

Goede Janna! Incognito's hebben bijna allemaal een mooi front dus de halsvorm kan hij vast verbeteren.

De mijne heeft tot dusver een geweldig karakter, hoe ze in het werk zullen zijn is natuurlijk nog even afwachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 22:43 



 
Profiel   

Ik zag eerder Electron voorbij komen, wat vind je daarvan..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 23:41 



 
Profiel   

Ik schop even dit topic omhoog!

Ik had mn zinnen gezet op Miami maar die is niet aangeboden dit jaar dus dat werd m niet.

Uiteindelijk heb ik haar gedekt met Noah di livius. Een jonge henkie.
Het type en en achterbeen gebruik spraken me enorm aan, ik ben gewoon gecharmeerd van de hengst.
Het was nog wel even gedoe om dr drachtig te krijgen, ze reageerde slecht op het afspuiten van het eitje maar gelukkig is het goed gekomen.

[ img ]

[ img ]


En inmiddels is Sjaan lichte tour geklasseerd.
Dus nu begint het lange wachten…


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:13 



 
Profiel   

Zo benieuwd wat voor moois sjaan aan het bakken is voor je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:40 



 
Profiel   

Oh wat leuk, een schimmelhengst!
Is deze KWPN gekeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 10:42 



 
Profiel   

Nee, Oldenburg dus dat heeft verder geen invloed op de inschrijving bij het kwpn. Krijgt een gewoon kwpn papier erbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen