Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Paint Horse merrie X Springhengst

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Vanwege enkele omstandigheden en kreupelheden is het idee ontstaan om aankomend jaar een veulen te fokken uit mijn Paint Horse merrie Eyota. Zij wordt aankomend jaar 5. (Röntgenfoto's van de benen zijn in orde.) Het veulen zal voor eigen gebruik worden. Merrie is zelf ongeveer 1.55 en niet heel zwaar gebouwd. Omdat ik zelf erg veelzijdig rijd lijkt het me interessant om haar te laten dekken door een hengst die wat meer opwaartse beweging en springtechniek kan toevoegen. Ik hoop ik een hengst te vinden die bij mijn wens en haar bouw zal passen.

Wat ik graag zie in het veulen: Meer schoudervrijheid, hopelijk iets meer maat en springtechniek.
Wat ik graag verbeter in de merrie: Iets lang in de rug. Neerwaarts gebouwd.

Standfoto:

[ img ]


Wat ik zoek in de hengst:

1.65-1.70 cm
Springgefokt
Genoeg front / opwaarts gebouwd
Niet te lange rug
Niet te grof/zwaar gebouwd
Bij voorkeur bruin of zwart
Budget 500-1000 euro



Ik ben benieuwd naar passende hengsten en tips waar op te letten. Uiteraard ben ik zelf aan het rondkijken en zoeken, echter is er een heel groot aanbod en zie ik door de bomen (bijna) het bos niet meer. Ervaringen met een soortgelijke kruisingen zijn ook welkom. :D

De hengst die ik tot nu bovenaan mijn lijstje heb staan:

https://www.team-nijhof.nl/paarden/herrera-tn/



Brand maar los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 20:42 



 
Profiel   

Realiseer je dat zowel het genotype als fenotype van een Western gefokt paard, en dat van een springpaard in zo verre uit elkaar ligt dan het een moeilijke zaak wordt om uit deze combinatie een geniaal springpaard te fokken...

Of het heterosis effect moet een geniale uitwerking hebben op het geheel.. maar dat betwijfel ik,,

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:03 



 
Profiel   

Ze wil ook geen geniaal springpaard fokken, maar een allround recreatiepaard voor haarzelf.

Als je zoekt naar hengsten die allround vererven en mooie types geven dan zou je in de hoek kunnen kijken van Connect of een van zijn zonen zoals Chatham of Lingo van de Watermolen als hij zelf buiten budget is (vorig jaar 1000 euro). Verder is Van Gogh bloed misschien een interessante optie, ik denk dan vooral aan zijn zoon innovation, vanwege Contendro erbij aan moeders kant.
Up to date geeft fijn te bewerken allround paarden, maar die gaat misschien niet vergroten.
En zelf vind ik Landino VDL ook een heel aansprekend springpaard dat makkelijk beweegt.
Er zijn nog vele opties, maar ik denk dat je met deze paarden kunt bereiken waar je naar op zoek bent en ze voldoen aan je eisen voor kleur en budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:33 



 
Profiel   

Om in te haken op Innovation, wij hebben hem twee keer gebruikt op een halfbloed merrie.
Merrie zelf is niet al te groot, 161 cm.

Beide Innovation hebben lossigheid in hun lijf en voldoende maat.
De jongste is zelfs mega.
Hij wordt 2 in maart. Nog niet gemeten. Maar 165-167 haalt ie wel. En groeit nog steeds.
De oudste is naar het buitenland verkocht als veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:55 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Realiseer je dat zowel het genotype als fenotype van een Western gefokt paard, en dat van een springpaard in zo verre uit elkaar ligt dan het een moeilijke zaak wordt om uit deze combinatie een geniaal springpaard te fokken...

Of het heterosis effect moet een geniale uitwerking hebben op het geheel.. maar dat betwijfel ik,,


Hier ben ik het wel mee eens, je hebt kans dat er een soort mislukt springpaard uit gaat komen. Ik zou zelf naar een goede painthorse hengst kijken die aan je wensen voldoet.

Deze merrie heeft namelijk absoluut niet de bouw om er een springpaard uit te kunnen fokken en een opwaartse beweging gaat denk ik al moeilijk worden.

Wellicht is de foto niet gunstig genomen, maar ze zit onvoordelig in elkaar en ik snap wel dat er kreupelheid kan ontstaan met deze bouw. Dat zou voor mij ook een reden zijn om goed na te denken voordat je ermee gaat fokken. Het is misschien verstandiger om dat geld te gebruiken voor de aankoop van een dier wat aan je wensen voldoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:16 



 
Profiel   

Ik zou er ook een leuke Paint hengst voor zoeken, maar da’s geen verrassing zeker? :P

Is Rolexs Sparklin Pine niks voor haar? Die is 164cm, zwart homozygoot tobiano

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 12:18 



 
Profiel   

gomir schreef
Ze wil ook geen geniaal springpaard fokken, maar een allround recreatiepaard voor haarzelf.

Als je zoekt naar hengsten die allround vererven en mooie types geven dan zou je in de hoek kunnen kijken van Connect of een van zijn zonen zoals Chatham of Lingo van de Watermolen als hij zelf buiten budget is (vorig jaar 1000 euro). Verder is Van Gogh bloed misschien een interessante optie, ik denk dan vooral aan zijn zoon innovation, vanwege Contendro erbij aan moeders kant.
Up to date geeft fijn te bewerken allround paarden, maar die gaat misschien niet vergroten.
En zelf vind ik Landino VDL ook een heel aansprekend springpaard dat makkelijk beweegt.
Er zijn nog vele opties, maar ik denk dat je met deze paarden kunt bereiken waar je naar op zoek bent en ze voldoen aan je eisen voor kleur en budget.


Bedankt voor je suggestie, ik ga vanavond even kijken. :)


Flevolander schreef
Realiseer je dat zowel het genotype als fenotype van een Western gefokt paard, en dat van een springpaard in zo verre uit elkaar ligt dan het een moeilijke zaak wordt om uit deze combinatie een geniaal springpaard te fokken...

Of het heterosis effect moet een geniale uitwerking hebben op het geheel.. maar dat betwijfel ik,,


Begrijp ik hoor maar er hoeft inderdaad geen fantastisch springpaard uit te komen. Gewoon een recreatief paard voor mijzelf.


tienus63 schreef
Om in te haken op Innovation, wij hebben hem twee keer gebruikt op een halfbloed merrie.
Merrie zelf is niet al te groot, 161 cm.

Beide Innovation hebben lossigheid in hun lijf en voldoende maat.
De jongste is zelfs mega.
Hij wordt 2 in maart. Nog niet gemeten. Maar 165-167 haalt ie wel. En groeit nog steeds.
De oudste is naar het buitenland verkocht als veulen.


Bedankt voor je informatie! Dat geeft zeker een goed beeld. :D


Tinniie schreef
Ik zou er ook een leuke Paint hengst voor zoeken, maar da’s geen verrassing zeker? :P

Is Rolexs Sparklin Pine niks voor haar? Die is 164cm, zwart homozygoot tobiano


Haha, dat begrijp ik uiteraard. ;) En die overweging was en is er ook zeker wel, echter zou ik graag een recreatief paard(je) fokken waarmee ik van alle disciplines wat mee kan pakken. Een paint horse kan ik afvinken van mijn wensenlijstje. Die heb ik nu en met haar kan ik fijn de westernsport in, maar als het veulen wat breder ingezet kan worden lijkt dat me leuk. Mijn arabier wordt ook een dagje ouder..

Bedankt voor het meedenken so far!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:29 



 
Profiel   

Misschien een ander ras? Een leuke veelzijdige arabier of Engels volbloed? Er zijn best arabieren te vinden die lekker kunnen springen en ook redelijk aan de maat fokken. Jij wilt op je merrie van 1.55 geen hengst erop die grote veulens fokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:58 



 
Profiel   

In Amerika worden de Amerikaanse rassen inderdaad regelmatig gekruisd met volbloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 14:31 



 
Profiel   

Misty12 schreef
Misschien een ander ras? Een leuke veelzijdige arabier of Engels volbloed? Er zijn best arabieren te vinden die lekker kunnen springen en ook redelijk aan de maat fokken. Jij wilt op je merrie van 1.55 geen hengst erop die grote veulens fokt.


Uit nieuwsgierigheid, waarom zou een Engels Volbloed beter passen dan een springgefokte hengst? :)
Heb Engels Volbloed overwogen, echter zie ik ik binnen dat ras vaak ook wat langer in het lijf en daarnaast ook minder springvermogen, dus ik ben benieuwd wat het EV dan zou toevoegen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:47 



 
Profiel   

Kimmsel schreef
Hallo allemaal,

Vanwege enkele omstandigheden en kreupelheden is het idee ontstaan om aankomend jaar een veulen te fokken uit mijn Paint Horse merrie Eyota. Zij wordt aankomend jaar 5. (Röntgenfoto's van de benen zijn in orde.) Het veulen zal voor eigen gebruik worden. Merrie is zelf ongeveer 1.55 en niet heel zwaar gebouwd. Omdat ik zelf erg veelzijdig rijd lijkt het me interessant om haar te laten dekken door een hengst die wat meer opwaartse beweging en springtechniek kan toevoegen. Ik hoop ik een hengst te vinden die bij mijn wens en haar bouw zal passen.

Wat ik graag zie in het veulen: Meer schoudervrijheid, hopelijk iets meer maat en springtechniek.
Wat ik graag verbeter in de merrie: Iets lang in de rug. Neerwaarts gebouwd.

Standfoto:

[ [url=m/QRCrGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je een opwaartse bouw wilt moet je geen springhengst gebruiken denk ik.


Wat ik zoek in de hengst:

1.65-1.70 cm
Springgefokt
Genoeg front / opwaarts gebouwd
Niet te lange rug
Niet te grof/zwaar gebouwd
Bij voorkeur bruin of zwart
Budget 500-1000 euro



Ik ben benieuwd naar passende hengsten en tips waar op te letten. Uiteraard ben ik zelf aan het rondkijken en zoeken, echter is er een heel groot aanbod en zie ik door de bomen (bijna) het bos niet meer. Ervaringen met een soortgelijke kruisingen zijn ook welkom. :D

De hengst die ik tot nu bovenaan mijn lijstje heb staan:

https://www.team-nijhof.nl/paarden/herrera-tn/



Brand maar los!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:52 



 
Profiel   

Volbloed zou ik ook absoluut niet doen, die zijn vaak ook wat neerwaarts gebouwd.. Verder kan ik je eigenlijk niet veel nuttigs melden, ik ben zelf erg voor fokken met correcte(exterieur) dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:55 



 
Profiel   

Mocht je echt 100% zeker een springhengst willen voor deze merrie zou ik eerder kijken naar Komme Kasall (ook op de site van TN te vinden). Hij mag dan wel een vos zijn maar heeft een korte en opwaartse rug en ik denk dat hij redelijk wat bij kan dragen aan deze merrie.

Mijn eerste keus zou wel uit gaan naar een paint hengst. Om verschillende redenen maar vooral omdat je dus kans hebt op een heel raar gebouwd paard. Als je een veulen wil wat kan springen kan je er misschien beter één kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 23:16 



 
Profiel   

Komme kasall geeft wel maat en ras mee!
Kennis van ons heeft er een uit een kleine merrie gefokt. Merrie 158 cm.
Zeer rassig en groot veulen uit geboren.
Donkerbruine merrie, vos veulen met 3 hoge witte benen en mooie grote bles.

Alle nakomelingen van deze merrie krijgen overigens voldoende maat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 23:26 



 
Profiel   

Komme Casall lijkt inderdaad tot nu toe voldoende maat te geven. Mijn merrie is er momenteel ook drachtig van. Buiten de kleur zou hij wel binnen je wensen vallen. Innovation is inderdaad ook nog een goede optie, maar mogelijk wat moeilijker aan te komen aangezien die verkocht is naar Argentinie (meen ik). Echter zit Komme Casall wel boven je budget (inclusief btw).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 23:47 



 
Profiel   

Helemaal niet meegekregen dat Innovation verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 00:04 



 
Profiel   

Paints kunnen ook springen hoor! Geen parcoursen van 1.40 maar ik denk ook niet dat je dat ambieert ;) Ook al zijn paints en quarters vaak overbouwd, ze kunnen echt allemaal springen, soms moet je het ze wel eerst leren. Dan kunnen ze best een parcours springen van ± 80 cm of hoger. Tenslotte heb je in de western ook de Hunter Hack rubriek waar quarters en paints een parcours moeten springen. Zijn dan meestal wel de grotere en meer volbloedachtige types, maar ook de kortere en kleinere (reiners) kunnen springen. Ik heb met 1 van mijn quarters ook gesprongen vroeger. Het duurde wel even voordat ze het geleerd had (ze rende in het begin dwars door de hindernis heen, begreep er niets van), maar toen ze het eenmaal doorhad sprong ze echt goed, en graag!

Als je voor een spring gefokt paard kiest heb je inderdaad een risico dat er niet uitkomt wat je wil. Fokken blijft gokken. Je hebt ook kans dat het veulen precies het omgekeerde meekrijgt dan je eigenlijk zou willen. Ik zou dan eerder voor een groter gefokte (richting Hunter) quarter of paint gaan, zoals Rolex Spraklin Pine inderdaad zoals Tinne ook zegt. Ik denk dat je dan meer kans hebt op hetgeen wat je wil dan met een springgefokt paard. Misschien kan je overwegen bv om een APHA of AQHA Hunter hengst uit USA te nemen (zijn ook veel ruimer in hun gangen), zo iets als deze:
[ img ]

Ik heb trouwens je foto even rechtgezet, dat geeft een beter beeld van je merrie. :D Zo neerwaarts is ze nu ook weer niet ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 00:04 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Paints kunnen ook springen hoor! Geen parcoursen van 1.40 maar ik denk ook niet dat je dat ambieert ;) Ook al zijn paints en quarters vaak overbouwd, ze kunnen echt allemaal springen, soms moet je het ze wel eerst leren. Dan kunnen ze best een parcours springen van ± 80 cm of hoger. Tenslotte heb je in de western ook de Hunter Hack rubriek waar quarters en paints een parcours moeten springen. Zijn dan meestal wel de grotere en meer volbloedachtige types, maar ook de kortere en kleinere (reiners) kunnen springen. Ik heb met 1 van mijn quarters ook gesprongen vroeger. Het duurde wel even voordat ze het geleerd had (ze rende in het begin dwars door de hindernis heen, begreep er niets van), maar toen ze het eenmaal doorhad sprong ze echt goed, en graag!

Als je voor een spring gefokt paard kiest heb je inderdaad een risico dat er niet uitkomt wat je wil. Fokken blijft gokken. Je hebt ook kans dat het veulen precies het omgekeerde meekrijgt dan je eigenlijk zou willen. Ik zou dan eerder voor een groter gefokte (richting Hunter) quarter of paint gaan, zoals Rolex Spraklin Pine inderdaad zoals Tinne ook zegt. Ik denk dat je dan meer kans hebt op hetgeen wat je wil dan met een springgefokt paard. Misschien kan je overwegen bv om een APHA of AQHA Hunter hengst uit USA te nemen (zijn ook veel ruimer in hun gangen), zo iets als deze:
[ [url=m/TJ6Htr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb trouwens je foto even rechtgezet, dat geeft een beter beeld van je merrie. :D Zo neerwaarts is ze nu ook weer niet ;)
[ [url=m/zYsFP1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bedankt! Klopt, de foto liep iets af. Geeft natuurlijk ook vertekend beeld. Ben toch bang dat met hengst zoals bovenstaand je zeker niet meer oprichting/schoudervrijheid gaat krijgen. Misschien kun jij me hier nog meer over informeren maar als ik op zoek ben naar meer maat binnen de paints kom ik veelal uit bij de pleasure paarden maar daar vind ik de beweging eigenlijk steeds minder worden.

Dat paints wel recreatief kunnen leren springen ben ik het mee eens, echter spring ik ook recreatief met mijn arabier en merk dat ik graag iets verder zou willen daarmee rn hij mist de aanleg en het zelfvertrouwen op dr sprong. Het hoeft geen 1.50m te zijn, maar het zou leuk zijn om binnen de wedstrijden mee te kunnen komen op B niveau, en dat is helaas al 1 meter. Uiteraard kan er een klein veulen uitkomen die alles van haar moeder tegen heeft, maar daarom zal ze niet minder welkom zijn, dan pas ik mijn plannen gewoon weer aan. :D

Voorlopig blijf ik nog bij mijn besluit maar ik waardeer je adviezen. Ik ga ook nog even verder kijken naar hunter paint hengsten.


Selente schreef
Komme Casall lijkt inderdaad tot nu toe voldoende maat te geven. Mijn merrie is er momenteel ook drachtig van. Buiten de kleur zou hij wel binnen je wensen vallen. Innovation is inderdaad ook nog een goede optie, maar mogelijk wat moeilijker aan te komen aangezien die verkocht is naar Argentinie (meen ik). Echter zit Komme Casall wel boven je budget (inclusief btw).


Inmiddels Komme Casall bekeken en erg te spreken over zijn bouw. Denk dat hij mijn merrie goed zou kunnen aanvullen, en het budget rekt gerust wat mee voor de juiste hengst, echter... Ik wil voorzichtig zijn met teveel maat. Hij meet 1.75 en met mijn merrie van 1.55 vind ik dat toch te groot.

Waar ik momenteel naar aan het kijken ben:
https://www.watermolen.net/paard/fibonacci/
Toch een vos. :+ Maar goede maat, binnen budget en ik vind hem iets hebben...

Connect en/of zijn zoon Lingo van de Watermolen staan ook op het lijstje alleen voel ik daar momenteel iets minder voor.

Van Gogh is buiten budget maar ben nu aan het speuren naar zonen daarvan. :j


Brigitte_D schreef
Volbloed zou ik ook absoluut niet doen, die zijn vaak ook wat neerwaarts gebouwd.. Verder kan ik je eigenlijk niet veel nuttigs melden, ik ben zelf erg voor fokken met correcte(exterieur) dieren


Hier had ik ook mijn bedenkingen over, inderdaad.

Misty12 schreef
Misschien een ander ras? Een leuke veelzijdige arabier of Engels volbloed? Er zijn best arabieren te vinden die lekker kunnen springen en ook redelijk aan de maat fokken. Jij wilt op je merrie van 1.55 geen hengst erop die grote veulens fokt.


Helaas is arabier niet het type wat ik zoek en daarnaast mis in mijn eigen arabier echt de springaanleg. Uiteraard wil ik geen hengst die extreem groot is en fokt, dus vandaar dat ik ook de maximaal 1.70 wil aanhouden. Enkele fokkers om mij heen hebben gezegd dat dat redelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:51 



 
Profiel   

Even aanhakend op volbloed en niet kunnen springen. Je kan ook kijken naar volbloeden die bij rijpaardstamboeken ggk zijn. Bijvoorbeeld Roven xx, geeft super fijne nakomelingen en echt hele goede springpaarden[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 09:29 



 
Profiel   

Een paard fokken wat minimaal B-niveau moet gaan springen met een Paint zou ik toch niet zo snel durven. We weten nu eenmaal dat wanneer je verschillende fenotype paarden gaat kruisen je niet een mooi gemiddelde van beide dieren krijgt, maar soms hele bijzondere 'puzzeltjes' die minder logisch in elkaar zitten dan de ouderdieren en daardoor veel gevoeliger zijn voor blessures.

Ik zou persoonlijk - hoe leuk het ook is om met je eigen merrie te fokken - kijken om een paard aan te schaffen dat gebouwd is om jouw rijwensen goed en gezond te kunnen vervullen. Het kost aan de voorkant wat meer geld, maar levert 'aan de achterkant' een hogere kans op gezonde en gelukkige rijjaren voor zowel ruiter als het paard zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 09:37 



 
Profiel   

Hunter paarden horen juist ruim te bewegen. Maar als je een B parcours wil springen ben ik het eens met Focussed, dan kan je beter gaan kijken voor een veulen of paard wat aan je wensen voldoet. Zoals ik al zei is fokken echt gokken, vooral als je gaat fokken met een merrie en hengst die ver uit elkaar liggen qua bouw en gebruiksdoel. Er is een grotere kans dat er niet precies uitkomt wat je wil dan dat er een veulen uitkomt wat voldoet aan je wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 16:05 



 
Profiel   

Focussed schreef
Een paard fokken wat minimaal B-niveau moet gaan springen met een Paint zou ik toch niet zo snel durven. We weten nu eenmaal dat wanneer je verschillende fenotype paarden gaat kruisen je niet een mooi gemiddelde van beide dieren krijgt, maar soms hele bijzondere 'puzzeltjes' die minder logisch in elkaar zitten dan de ouderdieren en daardoor veel gevoeliger zijn voor blessures.

Ik zou persoonlijk - hoe leuk het ook is om met je eigen merrie te fokken - kijken om een paard aan te schaffen dat gebouwd is om jouw rijwensen goed en gezond te kunnen vervullen. Het kost aan de voorkant wat meer geld, maar levert 'aan de achterkant' een hogere kans op gezonde en gelukkige rijjaren voor zowel ruiter als het paard zelf.


Het veulen 'moet' niks springen hoor. Maar bedankt voor de adviezen. :j


AstridJ schreef
Hunter paarden horen juist ruim te bewegen. Maar als je een B parcours wil springen ben ik het eens met Focussed, dan kan je beter gaan kijken voor een veulen of paard wat aan je wensen voldoet. Zoals ik al zei is fokken echt gokken, vooral als je gaat fokken met een merrie en hengst die ver uit elkaar liggen qua bouw en gebruiksdoel. Er is een grotere kans dat er niet precies uitkomt wat je wil dan dat er een veulen uitkomt wat voldoet aan je wensen.


Mag ik vragen waar je deze Hunter paints dan zou vinden? Want ik heb hier een tijd geleden al veel naar gezocht, echter kon ik daar weinig dekhengsten van vinden.


SuperZodiaX schreef
Even aanhakend op volbloed en niet kunnen springen. Je kan ook kijken naar volbloeden die bij rijpaardstamboeken ggk zijn. Bijvoorbeeld Roven xx, geeft super fijne nakomelingen en echt hele goede springpaarden[ [url=m/HSO2o3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JNq6as.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi voorbeeld! Die kan zeker springen, inderdaad. Deze trekt me qua type een stuk minder, maar dat haalt mijn (voor)oordeel wel onderuit, dus bedankt! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:04 



 
Profiel   

Ik heb echt 0 verstand van fokken... Maar misschien ook eens binnen het nrps naar hengsten kijken?
Ik heb een Paint (moeder) x nrps (vader, afstamming Samber), en daar is een heel leuk en veelzijdig paard uit gekomen van 1.60. Hij springt makkelijk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:16 



 
Profiel   

Ik zou in dit geval voor een grote maat AVS gaan.
Deze combinatie pakt vaak leuk uit, als je dan toch graag zelf een veulen wilt fokken dan is kijken naar wat het minste risico geeft op een kromme ezel ook wat waard ;)
Er zijn flink wat Arabieren die (hoog) in de spring en eventing sport lopen. Nog niet eens zozeer omdat het zulke goede springers zijn maar omdat ze het karakter hebben en de will to go/moed.
Een warmbloed springhengst op deze merrie zetten zou mij een té groot risico geven, ook omdat je merrie qua bouw geen topper is.
Het zou zonde zijn als je veel geld investeert en er straks iets raars naastloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:25 



 
Profiel   

Citaat
Mag ik vragen waar je deze Hunter paints dan zou vinden? Want ik heb hier een tijd geleden al veel naar gezocht, echter kon ik daar weinig dekhengsten van vinden.



Zoek eens op FB naar Investment In Art
Mooie hengst en kan ook nog zo fijn bewegen, staat in Nederland.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen