Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Betaalbare springhengst voor NRPS merrie

 
Profiel   

Hoi! Ik ben nieuw op bokt, heb ik het verleden al vaak veel informatie hier kunnen vinden. Ik kan helaas nog niet echt iets vinden m.b.t. betaalbare dekhengsten.

Mijn merrie Carmijn heeft een NRPS papier is 14 jaar met afstamming Fidelio x Kevin x Havidoff.
Ik hoop een veulen te fokken die ik in de toekomst allround in kan zetten, recreatief maar ook soms een dressuur- of springwedstrijd.

Wensen:
*Springhengst
*Geen vos
* Hengst die vergroot, Carmijn is 1,67. Ik hoop een paard van ruim 1.70 + te fokken.
* Hengst die lang gebouwd is en een lange hals heeft. Mijn merrie is namelijk nogal compact met korte hals. Ze heeft wel lange benen.
*Hengst met een goede galop. Dit is Carmijn haar minst fijne gang.
* Nuchtere en rustige hengst. Carmijn is een bloederige merrie, is bomproof maar wel heel druk.

Omdat Carmijn niet een heel bijzonder papier heeft en ik geen grote wedstrijd ambities heb zie ik niet de toegevoegde waarde een hele dure hengst bij haar te gebruiken. Ik hoop dan ook dat iemand suggesties heeft voor betaalbare hengsten. Wellicht hengsten die nog niet zo bekend zijn, of juist wat naar de achtergrond zijn geraakt en daardoor nu wat goedkoper. Budget voor dekgeld max €750 incl. BTW

Hieronder enkele foto's van Carmijn.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 21:07 



 
Profiel   

Pony hengsten zijn goedkoper. Paarden beginnen vaak bij €800/900 euro aan dekgeld. Scannen, eventuele verzendkosten en andere medische kosten komen er dan nog bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 09:11 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie. Een pony hengst is geen optie. Ik ben me bewust dat er nog veel kosten overheen komen daarom probeer ik het dekgeld een beetje binnen de perken te houden. Hoeft van mij ook niet per se een goedgekeurde hengst te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 10:27 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe lichting hengsten, zoals bijvoorbeeld Manchester Red Wine. Grootramig paard met lengte en met prima cijfers goedgekeurd bij het KWPN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 10:44 



 
Profiel   

Love Connect lijkt hier ook mooi bij te passen? Voor zover ik weet een zeer aangenaam en rustig karakter en heeft verder de punten die jij benoemt. Bianca schoenmakers (schoentje op bokt) rijdt hem en wilt je vast meer vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 10:59 



 
Profiel   

Jonge hengsten en van een ander stamboek dan KWPN zijn vaak wel te krijgen binnen jouw budget. Je hebt dan iets minder informatie dan bij KWPN. Maar lijkt me in jou geval niet het grootste bezwaar. Bij NRPS zijn ook wel spingehengsten gekeurd die aan jou eisen voldoen. NRPS doet een verrichtingsonderzoek en heeft gezondheidseisen. Namen heb ik zo niet voor je maar het dekseizoen komt er aan dus er zal vast reclame gaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:27 



 
Profiel   

https://nrps.nl/fokkerij/hengsten/nrps-hengstendatabase

Als ik jou was zou ik kijken naar een aansprekende nrps hengst, gekeurd is wel belangrijk ivm de gezondheideisen.

Als ik je merrie zo zie dan zou ik er op letten dat de hengst niet bol is op de lendenen, een niet te sterk hellend kruis heeft en het front wat kan verbeteren qua "nek".

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:45 



 
Profiel   

S_ilvia schreef
Bedankt voor je reactie. Een pony hengst is geen optie. Ik ben me bewust dat er nog veel kosten overheen komen daarom probeer ik het dekgeld een beetje binnen de perken te houden. Hoeft van mij ook niet per se een goedgekeurde hengst te zijn.

Een goedgekeurde hengst zou ik dan niet zo snel doen, je weet vaak niet wat de nafok hiervan is. Als je dan toch wilt vergroten, zou ik wel kijken bij hengsten waarvan je weet dat ze vergrotend fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:55 



 
Profiel   

Is dit wat:
http://hetpaardspringt.nl/porter-junior-z/
of
https://www.arjanbekkers.nl/nl/actueel, hier staan geen dekgelden bij, dus prijzen zou je op moeten vragen.

Ik zie dat veel dekgelden vaak 800 euro zijn ex btw, zo ook bij VDL, dus als je meer keuze wil hebben is iets oprekken misschien een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:56 



 
Profiel   

_bloempje01_ schreef
Love Connect lijkt hier ook mooi bij te passen? Voor zover ik weet een zeer aangenaam en rustig karakter en heeft verder de punten die jij benoemt. Bianca schoenmakers (schoentje op bokt) rijdt hem en wilt je vast meer vertellen.


https://www.stalhetgruyter.nl/love-conn ... j%20dracht.

Ook aangenaam dekgeld, heb hem zien lopen en hij kan goed bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:13 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ik heb de NRPS hengstendatabase inmiddels volledig uitgekamd, daar zitten ook nog wel veel prijzige hengsten tussen. Maar toch een paar interessante gevonden: Qlano, I'm a Star en Exclusive. Alleen kan ik van de laatste 2 het dekgeld niet vinden.

Porter Junior Z spreekt me heel erg aan qua bouw, komt zeker op m'n lijstje!

Love Connects ook een heel gaaf paard, alleen ben ik een klein beetje bang dat hij qua formaat net wat aan de kleine kant is voor wat ik zoek.

En heeft iemand toevallig ervaring met Bacardi 2 VDL? Niet goedgekeurd maar wel veel nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 22:03 



 
Profiel   

Bacardi VDL https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr is overigens wel ggk bij het ZSSE volgens mij moet je daar wel een Reg A voor krijgen bij het NRPS, ik zal dat even navragen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-21 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen