Merrie Elegant x Bazuin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 18:08

Voor mijn merrie Elegant x Bazuin ben ik op zoek naar een brave hengst met zeker spring aanleg.
Wat verbeterd kan worden aan de merrie is iets langere benen. Galop mag fijner. Wat top is haar karakter, haar robuuste bouw. Haar lengte vind ik ook prima 1.68 groter hoeft niet. Mega gangen hoeft van mij niet. Kan ik niet hebben met mijn rug moet makkelijk uit te zitten zijn. Functioneel en fijne galop wel van belang.
Ik ben gek op klassiek en dat is ze ook zeker,daarom juist klassieker hoeft niet Het liefst ga ik voor Gelders, maar ik sta ook open voor anders. Voorkeur vos heb ik wel, maar kleur zal nooit een hoofdrol spelen. Wel karakter en goede go. Het veulen is voor mij zelf en kinderen.
Ze heeft eerder veulen van Saron gehad en deze staat ook weer op mijn lijstje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:38

Hoi, ik ben zelf ook op zoek naar een hengst voor mijn Gelderse merrie, maar zoek wel wat anders dan jij.
Wat een bijzondere aftekeningen heeft jouw merrie zeg! Heel gaaf <3

Verder vind ik het moeilijk om een advies te geven, dus daar waag ik me niet aan....
Heb je misschien een horsetelex link?

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 10:49

Dank je. Ze is ook nog eens echt super leuk. Ze is slim en wil zo graag voor je werken. Ze is echt altijd heel enthousiast. Nooit sloom. Dat is ook echt iets wat ik wil behouden.Traagheid vind ik echt vreselijk. Verder is ze super braaf in de omgang. Wat dat betreft is ze echt een familie paard. Ook is ze echt heel duidelijk in de communicatie. Ze laat wel weten wat ze wil. Ik vind dat alleen maar fijn.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:24

naast Saron ms de nieuwe James. Sprong fijn parcours bij zijn doorverwijzen

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:45

James R heb ik van veulen af aan top gevonden. Alleen zit daar ook Elegant achter. Important vind ik ook echt top maar ook weer Elegant. Tja ik val wel voor Elegant bloed. Aan Danser heb ik ook zitten denken. Maar ik vond hem als hengst best ondeugend en dat vind ik wel leuk maar vind ik wat minder geschikt voor mijn kinderen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:55

Gaaf getekende merrie .
Had zelf een heel gelderse ahoy .
Aantal veulens mee gefokt.

Je zou ook kunnen uitwijken naar fijn springbloed.

Vindt t moeilijk zo advies te geven. Weet ook niet goed wat er nu rondloopt.
Wat past op jouw merrie

Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:35

Tja, je beschrijft wel een beetje de nakomeling van Saron die ze al heeft gegeven. Geen top beweger, maar wel oerdegelijk, sterk, klassieker qua bouw, maar niet zo zwaar als jouw merrie, goede galop, goede springer en met werkelijk het beste karakter wat je maar kan wensen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:15

Geen vos, maar wel genoeg kans om een vos te fokken..wellicht is Markant BK iets? Goed karakter, goede galop en volgens mij prima springmanieren.

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:27

Leuke merrie! Wat denk je van Casaron? Dan fok je niet veel groter dan je merrie, super braaf karakter en heel veelzijdig. De gangen zijn niet mega maar wel functioneel en hij heeft een goede galop.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:41

Als je James R leuk vind, er is nog ruim voldoende sperma van Recruut zelf en Toonen heeft nog sperma van Aktion.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 15:36

Ja, Sam is zeker leuk. Dus weer Saron is zeker een optie. Ik heb toen der tijd niet voor niets voor hem gekozen. Markant heb ik ook in gedachten gehad lijkt me een fijn paard. Ik weet alleen niet wat zijn nakomelingen doen.
Casaron heb ik ook aan gedacht en staat ook op mijn lijstje.
Recruut staat ook op mijn lijstje wel is het diepvries. Ik heb daar sowieso geen ervaring mee. Aktion had ik echt niet aan gedacht. Wist ook niet dat daar nog diepvries van beschikbaar was, maar dan heb ik me daar ook nog niet in verdiept. Ik vind hem wel een geweldige hengst.

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:02

vienna1987 schreef:
Ja, Sam is zeker leuk. Dus weer Saron is zeker een optie. Ik heb toen der tijd niet voor niets voor hem gekozen. Markant heb ik ook in gedachten gehad lijkt me een fijn paard. Ik weet alleen niet wat zijn nakomelingen doen.
Casaron heb ik ook aan gedacht en staat ook op mijn lijstje.
Recruut staat ook op mijn lijstje wel is het diepvries. Ik heb daar sowieso geen ervaring mee. Aktion had ik echt niet aan gedacht. Wist ook niet dat daar nog diepvries van beschikbaar was, maar dan heb ik me daar ook nog niet in verdiept. Ik vind hem wel een geweldige hengst.


Diepvries is hardstikke prima, hier onze Elegant merrie de 1e x in 1x drachtig en de 2e keer met de 2e keer. Ik zou op deze merrie ook zeker Recruut wel durven, heeft bij mijn Elegant x Walser merrie erg leuk uitgepakt. Wij brengen de merrie dan gewoon naar de hengstenhouder en halen haar weer drachtig op op 35 dagen.

Verder zou ik zeker Saron nog wel eens gebruiken en dan hopen op een mooie merrie :j

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:54

Albert schreef:
Als je James R leuk vind, er is nog ruim voldoende sperma van Recruut zelf en Toonen heeft nog sperma van Aktion.

Aktion gaf niet bepaald deftige karakters.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:14

Mijn merrie is van Danser en die is mega stik braaf. Toen ze 4 was werd ze al gepoetst door kinderen die er onder langs gingen enz.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 01:00

pillow schreef:
Albert schreef:
Als je James R leuk vind, er is nog ruim voldoende sperma van Recruut zelf en Toonen heeft nog sperma van Aktion.

Aktion gaf niet bepaald deftige karakters.


Kwam dat van Pion?

Ik had vroeger een pion x solaris xx. Als ik dat vertelde, dan begonnen mensen letterlijk met hun ogen te draaien. Het was ook absoluut geen makkelijk, meewerkend paard.

(excuses voor het inbreken in dit topic :o )

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:22

Ach van dat oud bloed roepen ze wel meer geen deftige karakters .
Vondt aktion een heel ruig paard .

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:25

Daar zit gewoon Amor nog ver voorin en die staat nou eenmaal erom bekend dat hij geen discussie uit de weg ging. Als je voor braaf en meewerkend gaat dan zou Aktion voor mij ook niet de meest logische eerste keus zijn. Dat staat er los van of hij een ruig paard was of niet.

Van Dancer hoor ik inderdaad heel vaak dat zijn kinderen zo braaf zijn.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:29

Klopt sizzle
Maar geen verkeerde om wat oud bloed voorin te krijgen .
Ligt ook aan de rest van t lijntje of je zo een paard kunt gebruiken.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:13

Ik ken een paar Aktions, meest uit Groninger merries. Niks mis mee, niet veel chiquer dan de moeder wel veel beter bewegen.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:17

Boras: Solaris gaf ze ook nog wel eens wat lastig en dan gecombineerd met Pion...

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:06

hoogendroog schreef:
Boras: Solaris gaf ze ook nog wel eens wat lastig en dan gecombineerd met Pion...


Het was mijn eerste eigen paard na jarenlang niet te hebben gereden..... Maar het was nooit saai :D

Ze ging inderdaad nooit "een discussie uit de weg", dat is wel een heel treffende karakteromschrijving.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:18

pillow schreef:
Aktion gaf niet bepaald deftige karakters.

Sommige paarden dwing je niet af, die vraag je.

Maar inderdaad, je moet wel een meewerkende, brave merrie hebben.

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Re: Merrie Elegant x Bazuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:26

Sta je open voor hengsten gekeurd bij het KGPS?
Mijn schoonvader heeft enkele hengsten staan die best nog eens aan jouw eisen kunnen voldoen! Zelf vorig jaar mijn Hannoveraanse merrie (Quasar de Charry x Langata Express xx) laten dekken met een van zijn hengsten, daar is echt een ontzettend gaaf, degelijk en sterk veulen uitgekomen.
Allemaal hengsten met echt een superfijn, eerlijk en lief karakter.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 12:11

Ik sta er opzich wel open voor maar tuigpaard typisch vind ik helemaal niks.

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:30

vienna1987 schreef:
Ik sta er opzich wel open voor maar tuigpaard typisch vind ik helemaal niks.


De hengsten van mijn schoonvader zijn eigenlijk allemaal vrij luxe! Hij heeft er maar 1 staan die wat meer richting tuig gaat.

Mocht je meer info willen mag je me wel een PB sturen, dan kan ik je foto’s sturen :D