Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze nrps merrie

 
Profiel   

Voor mijn merrie ben ik toch een beetje ah nadenken over eventueel dekken.

It's a kind of Magic, izzi, is een bijna 14 jarige nrps merrie.
Vader: RH Menuschkin, schimmel
Moeders vader: alympia, vos

Izzi:
14 jaar
152 groot
Nrps stermerrie
M2 startgerechtigd
Verder heel veelzijdig. Springen, bb cross en buitenrijden zijn haar allemaal bekend.

Karakter;
Izz is een echte merrie, braaf maar eindeloos tutten maak je haar niet gelukkig mee.

Erg wakker in het werk, niet snel onder de indruk van de omgeving.

Maakt een leuke sprong, maar bb cross/ springen is wel een beetje de max.

Veulen zou voor eigen gebruik zijn en wat ik graag wil behouden.

Eerlijk karakter. Ondanks heet, altijd hanteerbaar en ben niet bang op haar.
Minimaal haar eigen maat, mag groter, niet kleiner.
Goede beweging.

Verder weinig verstand van exterieur etc.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Brand maar los :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 12:15 



 
Profiel   

Welke kant wil je op fokken? Dressuur of springen of beide? Als haar grens BB springen is zou ik me liever focussen op dressuur. Alhoewel ik denk dat ze wel hoger kan als ik haar techniek zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 12:30 



 
Profiel   

Veelzijdig. Wil ook met een toekomstig paard alles kunnen doen.

Izz begint nu makkelijker te springen, zijn we eigenlijk pas een jaar meer mee bezig. Ze heeft een wat hangend voorbeen waardoor het soms lastig is om over brede/hogere hindernissen te komen.

Zal even een paar filmpjes plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:04 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=R1AXelXnfXY

https://www.youtube.com/watch?v=kuHZPpl30ME

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:08 



 
Profiel   

Forsyth junior (een E pony) is afgelopen jaar goedgekeurd bij het nrps. Staat bij van Vliet. Lijkt mij wel een fijne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:21 



 
Profiel   

Mizsz_Kitty schreef
Veelzijdig. Wil ook met een toekomstig paard alles kunnen doen.

Izz begint nu makkelijker te springen, zijn we eigenlijk pas een jaar meer mee bezig. Ze heeft een wat hangend voorbeen waardoor het soms lastig is om over brede/hogere hindernissen te komen.

Zal even een paar filmpjes plaatsen.

Ze heeft geen hangend voorbeen, dan moet het bovenbeen echt hangen. Ze vouwt hem niet helemaal maar dat gaat ze vanzelf doen als het hoger wordt (vaak is een keer stoten genoeg). Wil je de paardenmaat in of in de E-pony blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:29 



 
Profiel   

Ja dat zal de tijd uit moeten gaan wijzen of ze dan voorzichtiger wordt.

Wil niet kleiner dan wat Izz nu zelf is, qua type wel meer voorkeur voor paard i.v.m. beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:42 



 
Profiel   

Ik denk dat ze ook wel hoger kan springen hoor! Ik zou richting de spring kant op gaan, als de veelzijdigheid een vereiste is. Vaak kunnen springers makkelijker dressuren dan andersom. De uitzonderingen daar gelaten natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:47 



 
Profiel   

MDWStables schreef
Forsyth junior (een E pony) is afgelopen jaar goedgekeurd bij het nrps. Staat bij van Vliet. Lijkt mij wel een fijne!


Dankje, ik ga kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 13:50 



 
Profiel   

Oeh dit vind ik een gave merrie!
Echt helemaal mijn smaak. Als ik dan zou willen zeuren vind ik haar wat "zwaar" springen. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Dit verbaasd mij dan weer gezien haar pedigree. Gezien je allround wilt fokken zou ik op basis van je filmpjes en de foto's mijn hengst ook nog wel een match vinden.
Hij zelf mag CEI* endurance starten,
Loopt L2 dressuur, L eventing en komt uit bloedlijnen die zich al bewezen hebben in de rensport en endurance.
[ img ]


[ img ]


Indien interesse kun je altijd voor meer info een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 00:27 



 
Profiel   

Misschien Winston? Die vind ik zelf echt een mooi voorbeeld van veelzijdig gefokt. Vader Wynton is natuurlijk echt dressuur maar vanuit moederskant voert hij trakhener. Ik kan zo even niet vinden of hij al is uitgebracht maar ik vind z'n techniek op de vaste hindernissen van een foto niet fout. Kan verder niet echt bewegend beeld vinden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 01:06 



 
Profiel   

Hier is een filmpje van Winston op de hengstenshow van het NRPS in 2019

https://www.youtube.com/watch?v=ZrxQ2Kv7fDo&t=136s

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 17:53 



 
Profiel   

Forsyth, leuke pony. Vind hem in de filmpjes fijn galopperen, ben wel benieuwd naar de draf.

Kyrkelover, heb je ook filmpjes an de beweging? Ik snap wel wst je bedoelt met het zwaardere springen, ik denk dat dat ook het stukje is wat ik voel waardoor ik hoger toch lastig vind met izz.

Petraaken, qua type zeker mijn type, Winston. Ik ga eens kijken of ik meer over karakter/ nakomelingen kan vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 18:30 



 
Profiel   

Als 4 jarige tijdens de indoor cross:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 11:58 



 
Profiel   

Forsuth Junior was de eerste wat ik dacht, kan heel fijn lopen ook voor de dressuur absoluut een hele goede E pony, springen ook, geen amateur pony, wel heel werkbaar.

Ik zie ook Winston. Was ggk als dressuurpaard, maar daar had hij geen plezier in, heb hem echt heel heel heel naar zien staken, onder zijn huidige ruiter (een man) doet ie alles en gaat het super. := maar karakter durf ik geen uitspraken over te doen. Hij lijkt het nu iig wel te doen in de eventing.

Wat ook heel goed zou passen is Ingar Endy een NRPS gekeurde hengst springen. Maar deze kan echt heel goed lopen. In de dressuurring had hij zeker niet misstaan, heb nog in mijn boekje staan dat hij beter loopt dan sommige gekeurde hengsten in de dressuurrichting ;) weet alleen even niet waar hij ter dekking staat, maar je kan de eigenaar gewoon een mailtje sturen mocht je interesse hebben. Hij won overigens de HC springen, maar mocht niet naar de finale omdat hij niet KWPN ggk was ;) hij sprong ze er wel allemaal af. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 18:26 



 
Profiel   

Jammer, er is weinig te vinden over Ingar Endy.

Winston vind ik op deze filmpjes leuk overkomen maar vind het karakter veel belangrijker, dus die valt iig af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 19:45 



 
Profiel   

Misschien kun je donderdag inloggen op de HK NRPS dan komt de eerste lichting, zijn een paar leuke interessante paarden en pony's. De link om te volgen komt op de NRPS site te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 20:02 



 
Profiel   

Misschien zou je eens naar Kadar van Kirsti Nap kunnen kijken. Goud eerlijke hengst en enorm veelzijdig.
Wel niet NRPS gekeurd, maar volledig op de foto's geweest en gekeurd. Denk dat je het evt veulen wel bij het NRPS kunt inschrijven gezien de bloedvoering van Kadar. Niets moet natuurlijk maar er even naar kijken kan altijd. https://www.facebook.com/kadareasphengst/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 10:45 



 
Profiel   

galgo schreef
Misschien zou je eens naar Kadar van Kirsti Nap kunnen kijken. Goud eerlijke hengst en enorm veelzijdig.
Wel niet NRPS gekeurd, maar volledig op de foto's geweest en gekeurd. Denk dat je het evt veulen wel bij het NRPS kunt inschrijven gezien de bloedvoering van Kadar. Niets moet natuurlijk maar er even naar kijken kan altijd. https://www.facebook.com/kadareasphengst/

Dat Karel de Lange op die foto nog steeds achter de jury staat mee te keuren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 11:14 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
galgo schreef
Misschien zou je eens naar Kadar van Kirsti Nap kunnen kijken. Goud eerlijke hengst en enorm veelzijdig.
Wel niet NRPS gekeurd, maar volledig op de foto's geweest en gekeurd. Denk dat je het evt veulen wel bij het NRPS kunt inschrijven gezien de bloedvoering van Kadar. Niets moet natuurlijk maar er even naar kijken kan altijd. https://www.facebook.com/kadareasphengst/

Dat Karel de Lange op die foto nog steeds achter de jury staat mee te keuren...


Doet verder niets af aan het paard lijkt me, fijne hengst.
En qua bloedvoer best passend bij de merrie.

Tja en Karel de Lange, wat moet je er nog van zeggen.....ik haal mijn schouders op en volg mijn eigen weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 11:23 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Misschien kun je donderdag inloggen op de HK NRPS dan komt de eerste lichting, zijn een paar leuke interessante paarden en pony's. De link om te volgen komt op de NRPS site te staan.


Goede tip, ga kijken of ik daar wat mee kan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 15:43 



 
Profiel   

Leuk paard die Kadar, Krimh nakomelingen hebben zich wel al echt flink bewezen in alle disciplines! En wat ik ken en heb gezien allemaal super karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 21:51 



 
Profiel   

Kadar spreekt mij als type niet echt aan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 22:47 



 
Profiel   

Mizsz_Kitty schreef
Kadar spreekt mij als type niet echt aan :o


Dat kan natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 10:31 



 
Profiel   

wil je meer springen of dressuur fokken en dan pony of paard ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen