Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bonte dekhengst gezocht!

 
Profiel   

Bij paardenfokkerij Smilda is een zwartbonte hengst aes goedgekeurd.
Prachtig dier! New Painted Bulero heet hij. Is momenteel nog 1.60 hoog maar moet nog 3 worden.

Ik heb dus 2 potentiële hengsten voor mijn merrie. Nacho en Painted.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:31 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Bij paardenfokkerij Smilda is een zwartbonte hengst aes goedgekeurd.
Prachtig dier! New Painted Bulero heet hij. Is momenteel nog 1.60 hoog maar moet nog 3 worden.

Ik heb dus 2 potentiële hengsten voor mijn merrie. Nacho en Painted.

Is hij Listed of Licensed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:59 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Bij paardenfokkerij Smilda is een zwartbonte hengst aes goedgekeurd.
Prachtig dier! New Painted Bulero heet hij. Is momenteel nog 1.60 hoog maar moet nog 3 worden.

Ik heb dus 2 potentiële hengsten voor mijn merrie. Nacho en Painted.


Dat is toevallig halfbroer van mijn merrie, grappig.

Ze kunnen nogal aan de kleine kant zijn uit deze merrielijn, mijn merrie is net 1.60 en d'r moeder ook rond deze stokmaat. Zo te zien heeft Love for you in dit geval wel redelijk veredeld, aan de moederskant zit namelijk nog aardig veel tuipaardbloed van vrij ouderwets type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 23:14 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Lindor92 schreef
Bij paardenfokkerij Smilda is een zwartbonte hengst aes goedgekeurd.
Prachtig dier! New Painted Bulero heet hij. Is momenteel nog 1.60 hoog maar moet nog 3 worden.

Ik heb dus 2 potentiële hengsten voor mijn merrie. Nacho en Painted.

Is hij Listed of Licensed?

Heb ik nog niet naar gevraagd. Zal ik wel even kunnen doen.
Wat vind jij van hem Mark?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 07:07 



 
Profiel   

Ik vind hem wel ok. Je ziet echt terug dat er tuigpaard achter zit. Maar hou ik wel van, beetje actie in de benen. De maat is wel iets om in de gaten te houden denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 15:04 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=naV0-4nsNZo

Ik vind m oprecht leuk, maat is wel een ding maar hij is wel knap. Wel opvallend in dit filmpje dat ie linksvoor een beetje vasthoud hihi.
Wat ik bij deze vooral interessant vind is alle sportprestaties in de moederlijn. En hij heeft een mooi bloederig hoofd, ook niet verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 16:06 



 
Profiel   

Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 16:42 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.


Is deze wel homozygoot? Anders heb je ook kans op geen bont

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 17:04 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Lindor92 schreef
Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.


Is deze wel homozygoot? Anders heb je ook kans op geen bont

Nee, maar mijn merrie is bont, dus dan heb ik geloof ik 75% kans op bonte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 17:11 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.

Kijk eerst eens heel goed naar zijn voorvoeten en de stand van zijn achterbenen...just saying...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 20:52 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Lindor92 schreef
Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.

Kijk eerst eens heel goed naar zijn voorvoeten en de stand van zijn achterbenen...just saying...


Oh boy, die heeft gewoon een bokvoetje linksvoor. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 20:57 



 
Profiel   

W.B Zotirco: die is al vanaf zijn 6e met enige regelmaat onregelmatig achter. Maar goed dat is niet perse overerfbaar.
Hij fokt wel hele leuke en brave nakomelingen.
Echt braaf vind ik hem overigens niet. Het is in de omgang een heel mak dier, maar hij is niet makkelijk te rijden. Je moet echt wel heel duidelijk en doortastend rijden, anders doet hij helemaal niks voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 20:58 



 
Profiel   

Earth schreef
https://www.youtube.com/watch?v=naV0-4nsNZo

Ik vind m oprecht leuk, maat is wel een ding maar hij is wel knap. Wel opvallend in dit filmpje dat ie linksvoor een beetje vasthoud hihi.
Wat ik bij deze vooral interessant vind is alle sportprestaties in de moederlijn. En hij heeft een mooi bloederig hoofd, ook niet verkeerd.

Ik vind hem ook leuk maar waar jij die sportprestaties ziet snap ik niet...Er zit in zijn hele afstamming 1 springpaard die redelijk hoog gelopen heeft. Al die basissportprestaties tellen echt niet mee. Daarnaast ook totaal geen keuringspredikaten in zijn afstamming.

En...ik ken hem natuurlijk niet maar ik weet dat Love for You ze niet altijd makkelijk geeft en Kennedy zeker niet dus en ben wel heel benieuwd naar hoe zijn karakter is en wat hij gaat vererven.

Maar goed, ik vind hem wel knap ondanks zijn maat en ik ben blij dat hij bij het AES de kans krijgt.


Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 10-03-21 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 21:00 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Lindor92 schreef
Ik Ben bang dat deze aardig bloederig is voor mijn merrie. M'n merrie is niet sensibel, maar heeft wel genoeg power en energie. Goed karakter is wel erg belangrijk. Merrie is een draak, maar wel eerlijk.

Ik zag ook Burning color op marktplaats ter dekking staan. Volgens mij is deze nog nergens gekeurd? Hij ziet er wel leuk uit.

Kijk eerst eens heel goed naar zijn voorvoeten en de stand van zijn achterbenen...just saying...


Hij staat inderdaad heel slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 21:06 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Earth schreef
https://www.youtube.com/watch?v=naV0-4nsNZo

Ik vind m oprecht leuk, maat is wel een ding maar hij is wel knap. Wel opvallend in dit filmpje dat ie linksvoor een beetje vasthoud hihi.
Wat ik bij deze vooral interessant vind is alle sportprestaties in de moederlijn. En hij heeft een mooi bloederig hoofd, ook niet verkeerd.

Ik vind hem ook leuk maar waar jij die sportprestaties ziet snap ik niet...Er zit in zijn hele afstamming 1 springpaard die redelijk hoog gelopen heeft. Al die basissportprestaties tellen echt niet mee. Daarnaast ook totaal geen keuringspredikaten in zijn afstamming.

En...ik ken hem natuurlijk niet maar ik weet dat Love for You ze niet altijd makkelijk geeft en Kennedy zeker niet dus en ben wel heel benieuwd naar hoe zijn karakter is en wat hij gaat vererven.

Maar goed, ik vind hem wel knap ondanks zijn maat en ik ben blij dat hij bij het AES de kans krijgt.


Volgens mijn zijn er er twee in deze merrielijn die wat hoger hebben gelopen, hoe dan ook zou ik het niet echt veel sportprestaties noemen.

Zoals ik al zei heb ik zijn halfzus uit dezelfde merrie (en vader die ze juist koel in het hoofd geeft) en oh boy, als het een beetje vergelijkbaar karakter is dan moet je het echt durven om met zo'n paard te fokken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 22:41 



 
Profiel   

Ze zeggen dat hij een goed karakter heeft... Maarja, hoe hij dat doorgeeft is natuurlijk niet bekend. En als love for you ook niet makkelijk is.. kan ik hem denk ik beter laten staan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 22:53 



 
Profiel   

Ceasars zijn over het algemeen wel heel braaf en maat geeft hij ook wel door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 16:24 



 
Profiel   

https://nrps.nl/database/de426260880917 ... van-driene net op gegaan voor certificering bij het NRPS

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:24 



 
Profiel   

Earth schreef
https://www.youtube.com/watch?v=naV0-4nsNZo

Ik vind m oprecht leuk, maat is wel een ding maar hij is wel knap. Wel opvallend in dit filmpje dat ie linksvoor een beetje vasthoud hihi.
Wat ik bij deze vooral interessant vind is alle sportprestaties in de moederlijn. En hij heeft een mooi bloederig hoofd, ook niet verkeerd.


Hij brengt het achterbeen naar achteren ipv naar voren en onder de massa in draf, ook de stap vind ik niet geweldig. Ik vind het geen fokhengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 09:00 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Earth schreef
https://www.youtube.com/watch?v=naV0-4nsNZo

Ik vind m oprecht leuk, maat is wel een ding maar hij is wel knap. Wel opvallend in dit filmpje dat ie linksvoor een beetje vasthoud hihi.
Wat ik bij deze vooral interessant vind is alle sportprestaties in de moederlijn. En hij heeft een mooi bloederig hoofd, ook niet verkeerd.


Hij brengt het achterbeen naar achteren ipv naar voren en onder de massa in draf, ook de stap vind ik niet geweldig. Ik vind het geen fokhengst.

Hij heeft gewoon heel veel afdruk. Zijn hoef landt toch ver onder zijn lichaam dus is goed. Hij blijft wat hoog in zijn kruis misschien dat je dat ziet. Ik vind hem wel lekker lopen.

Misschien in zijn afstamming niet zo heel spannend maar wel een paard dat vrij is van Fries bloed en bij AES gekeurd dus ook goed op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 09:59 



 
Profiel   

Nee, ik zie dat hij het achterbeen eerst naar achteren richting zijn staart optrekt (hakkentrekker) hij blijft daarbij inderdaad ook hoog in het kruis. Wellicht verbeterd het nog met training (denk aan Johnson).

Ik begrijp wel qua type, kleur en afstamming dat het een aansprekend dier is voor de kleurfokkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 08:59 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nee, ik zie dat hij het achterbeen eerst naar achteren richting zijn staart optrekt (hakkentrekker) hij blijft daarbij inderdaad ook hoog in het kruis. Wellicht verbeterd het nog met training (denk aan Johnson).

Ik begrijp wel qua type, kleur en afstamming dat het een aansprekend dier is voor de kleurfokkers.

Klopt, toch zet hij zijn been echt wel ruim naar voren weer weg.

Ik vind m aansprekend, jeugdig, wel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ik vind m ook erg mooi getekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 09:09 



 
Profiel   

Ik heb 0,0 verstand van fokken maar vind Clochard ook een prachtige hengst.
(Stal Buitenhuis) misschien is dat ook een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 10:10 



 
Profiel   

BelgenGek schreef
Ik heb 0,0 verstand van fokken maar vind Clochard ook een prachtige hengst.
(Stal Buitenhuis) misschien is dat ook een optie?

Die is er al jaren niet meer. Misschien nog met wat diepvries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 11:17 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nee, ik zie dat hij het achterbeen eerst naar achteren richting zijn staart optrekt (hakkentrekker) hij blijft daarbij inderdaad ook hoog in het kruis. Wellicht verbeterd het nog met training (denk aan Johnson).

Ik begrijp wel qua type, kleur en afstamming dat het een aansprekend dier is voor de kleurfokkers.

Dit is beslist géén hakkentrekker. Die bewegen hun been niet naar voren. Wat jij ziet is een beetje tuigpaardbloed van de overgrootvader.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen