Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bewezen springhengst, goede galop en krachtig achterbeen

 
Profiel   

Hoihoi,

Wij blijven aan het twijfelen over de hengsten keuze voor onze merrie. Dus dacht dat bokt misschien nog wel interessante toevoegingen zou kunnen hebben! :o

Afstamming: Singapore x vancouver

Onze merrie heeft een hele berg goede eigenschappen:
- voldoende maat (1,75)
- voldoende lengte
- voldoende vermogen (loopt nu 1.40/1.45)
- voldoende voorzichtig
- betrouwbaar
- extrieurmatig zeer correct

Wat wij graag willen verbeteren:

Ze maakt het zichzelf soms moeilijk, is wat heet, druk en onrustig. Verliest soms iets het overzicht in het parcours. Dus zijn wij opzoek naar een hengst met een rustig, stabiel en meewerkend karakter.

Zelf heeft ze meer dan genoeg lengte, dus zoeken wij eigenlijk een iets compactere hengst met een vlug en sterk achterbeen, om te voorkomen dat we een slagschip fokken :o

Wij willen niet vergrotend fokken en het liefst met een bewezen hengst.

Hebben jullie suggesties?? :D :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 14:57 



 
Profiel   

Diarado?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 16:21 



 
Profiel   

Met de karakter omschrijving moet ik aan Tangelo denken, maar die fokt niet het type dat je wilt.

Zonder foto is het lastig in te schatten (vaderlijnen met Duits bloed denk ik dan aan bijvoorbeeld Indoctro)

Connect
Carambole
Nassau (staat ie nog ter dekking?)

Edit : Ik zit ook richting Heartbreaker bloed te denken met Arezzo, Harley enz., maar dat zijn ook wakkere jongens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 12:02 



 
Profiel   

Ik had met mijn merrie 2 jaar terug ongeveer dezelfde eisen. Mijn keuze is toen, net als Elisa aangeeft, op Diarado uitgekomen.

Het veulen is echt enorm verbeterd. Net wat compacter, maar wel lengte genoeg. Vlug in de manieren en een goed achterbeen in alle gangen. Het karakter is bij mijn veulen ook heel fijn, wakker, maar toch nuchter en heel mensgericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 12:07 



 
Profiel   

Diarado inderdaad. Tangelo vind ik eigenlijk net wel passen.
Ermitage Kalone lijkt mij ook iets, maar die is wel groot.
Commil Champ bij Zangersheide/Nijhof sprak mij ook aan dit jaar. Maar op vlak van karakter weet ik het niet en hij is nog jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 14:13 



 
Profiel   

Mulan000 schreef
Met de karakter omschrijving moet ik aan Tangelo denken, maar die fokt niet het type dat je wilt.

Zonder foto is het lastig in te schatten (vaderlijnen met Duits bloed denk ik dan aan bijvoorbeeld Indoctro)

Connect
Carambole
Nassau (staat ie nog ter dekking?)

Edit : Ik zit ook richting Heartbreaker bloed te denken met Arezzo, Harley enz., maar dat zijn ook wakkere jongens.


Bedankt voor het mee denken. Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken. Tangelo zou kwa karakter perfect zijn, maar wil niet vergrotend of verzwarend fokken.

Carambole staat op ons lijstje! Net als I’m special de muze. Al is gezondheid bij die hengst weer een twijfel punt.

Connect geeft verschrikkelijke rot karakters ( mijn werk is zadelmak maken en heb er ondertussen al een stuk of 10 van gehad die écht niet makkelijk waren)

Arezzo vind ik kwa type erg passend, maar karakter is ook wel een dingetje bij hem.

Nassau ken ik niet, maar ga ik opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 15:39 



 
Profiel   

Laurentii schreef
Diarado inderdaad. Tangelo vind ik eigenlijk net wel passen.
Ermitage Kalone lijkt mij ook iets, maar die is wel groot.
Commil Champ bij Zangersheide/Nijhof sprak mij ook aan dit jaar. Maar op vlak van karakter weet ik het niet en hij is nog jong.


Ja Diarado staat nu op nummer 1 op ons lijstje!
Ermitage ken ik niet, ga ik opzoeken.

Ben erg weg van Commil Champ, maar die heeft zich zelf nog niet bewezen en van zijn nakomelingen weten we ook nog niks, dus durf het daarom niet zo goed aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 15:42 



 
Profiel   

Mijn ervaring met Tangelo is dat ie niet vergrotend of verzwarend fokt. We hebben er destijds 2 gefokt, topkarakters! Waarschijnlijk niet helemaal je type, maar Gaillard geeft ze nog fijner dan Tangelo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 15:45 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Mijn ervaring met Tangelo is dat ie niet vergrotend of verzwarend fokt.


Dat heb ik nog nooit gezien/gehoord en ik volg ze inmiddels al een tijdje :) Veel succes met de hengstenkeuze TS! Diarado en Tangelo vind ik allebei fantastische (dek)hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 16:01 



 
Profiel   

Ik ken er niet veel van, maar cicero z schijnt rustige nakomelingen te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 16:04 



 
Profiel   

Cicero is goed, maar paarden zijn vaak niet bewerkbaar.
Carambole trouwens ook niet ...

Tangelo staat er juist om bekend om kleintjes te fokken.
Ik had er vorig jaar een veulen van. Bloedmooi, die gaat hopelijk net de 1.60m halen ...

Aktion Pur Z is ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 18:33 



 
Profiel   

Diarado is sowieso een goede keuze.
Cicero geeft rille paarden terwijl hij dit zelf niet was (woorden van Dirk Demeersman)
Ermitage kalone is nog jong maar lijkt veelbelovend voor de fokkerij. Hij lijkt wel wat massa/ zijn type door te geven maar ook zeer goede bewegingen.
Parfait van het schaeck is ook een optie, moderne hengst uit een top stam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 10:58 



 
Profiel   

Ik lees even mee, zoek hetzelfde als jou alleen niet perse bewezen.

Grappig wat je zegt over Connect, die heb ik gebruikt en daar zit zeker karakter in, brutale aap die nergens bang voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 11:32 



 
Profiel   

Ik denk dat wij er uit zijn. Het gaat zo goed als zeker Mumbai worden. Iemand daar al een nakomeling van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:34 



 
Profiel   

Die van Beerbaum? Heeft ook nog niet veel gedekt of wel?
Vind dat ook wel een aansprekend dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:00 



 
Profiel   

Oehlala schreef
Die van Beerbaum? Heeft ook nog niet veel gedekt of wel?
Vind dat ook wel een aansprekend dier.


Zelf nog niet veel gedekt, maar doet wel zelf al op 1.60 niveau mee ondanks zijn jonge leeftijd. Zeg mijn inziens wel iets over kracht/kwaliteit en karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 19:24 



 
Profiel   

nolanlover schreef
Oehlala schreef
Die van Beerbaum? Heeft ook nog niet veel gedekt of wel?
Vind dat ook wel een aansprekend dier.


Zelf nog niet veel gedekt, maar doet wel zelf al op 1.60 niveau mee ondanks zijn jonge leeftijd. Zeg mijn inziens wel iets over kracht/kwaliteit en karakter.


Daar zit ik iets anders in, leuk als ze dat op jonge leeftijd doen, maar ze moeten het ook blijven doen. Oftewel is de kracht-kwaliteit ook duurzaam. Maar zeker een beloftevolle hengst, dat ben ik helemaal met je eens.

Lamm de Fetan misschien ook nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 20:02 



 
Profiel   

nolanlover schreef
Mulan000 schreef
Met de karakter omschrijving moet ik aan Tangelo denken, maar die fokt niet het type dat je wilt.

Zonder foto is het lastig in te schatten (vaderlijnen met Duits bloed denk ik dan aan bijvoorbeeld Indoctro)

Connect
Carambole
Nassau (staat ie nog ter dekking?)

Edit : Ik zit ook richting Heartbreaker bloed te denken met Arezzo, Harley enz., maar dat zijn ook wakkere jongens.


Bedankt voor het mee denken. Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken. Tangelo zou kwa karakter perfect zijn, maar wil niet vergrotend of verzwarend fokken.

Carambole staat op ons lijstje! Net als I’m special de muze. Al is gezondheid bij die hengst weer een twijfel punt.

Connect geeft verschrikkelijke rot karakters ( mijn werk is zadelmak maken en heb er ondertussen al een stuk of 10 van gehad die écht niet makkelijk waren)

Arezzo vind ik kwa type erg passend, maar karakter is ook wel een dingetje bij hem.

Nassau ken ik niet, maar ga ik opzoeken!
mijn Hoi mijn merrie krijgt in mei een veulen van nassau
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen