Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor (bonte) Galaxie x Andretti

 
Profiel   

hooffie schreef
toevallig is er onlangs bij het NRPS ook een nieuwe bonte rijpaardhengst goedgekeurd


Night or Day van Kim Noordijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 16:58 



 
Profiel   

Night and Day? Zit Samber in, verder wel een aansprekend dier.

De IBOB zal ook wel informatie geven om op te letten bij de hengstkeuze :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 16:59 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Nacimento is niet bij het NRPS goed gekeurd, maar het barock pinto stamboek.

Die van het NRPS is een andere hengst en die is inderdaad alleen gecertificeerd, maar ben de naam even kwijt



Caïro van Driene ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 17:01 



 
Profiel   

Dat was hem! Erg leuk dier moet ik zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 17:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Night and Day? Zit Samber in, verder wel een aansprekend dier.

De IBOB zal ook wel informatie geven om op te letten bij de hengstkeuze :-)

IBOP. IBOB is van het NRPS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 18:23 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Night and Day? Zit Samber in, verder wel een aansprekend dier.

De IBOB zal ook wel informatie geven om op te letten bij de hengstkeuze :-)

IBOP. IBOB is van het NRPS.


ABOP is van het NRPS :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:31 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Night and Day? Zit Samber in, verder wel een aansprekend dier.

De IBOB zal ook wel informatie geven om op te letten bij de hengstkeuze :-)

IBOP. IBOB is van het NRPS.


:D typfout, kan beter eptm schrijven geloof ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:41 



 
Profiel   

Caïro spreekt me totaal niet aan. Night or Day spreekt me wel aan, maar ik zie nergens dat hij voor de dekkerij wordt aangeboden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:24 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
__elise__ schreef
Ja, ze staat nu sinds 4 weken in training. Ze heeft nog 4 weken te gaan tot de IBOP (16 april). Ik ben van mening dat je de IBOP maar 1 keer goed kunt doen, dus ik doe dat zeker niet zelf :D Bovendien ben ik 30 weken zwanger en stap ik er zelf voorlopig niet op haha.

Ah super! En spannend! Bij aanmelden wel even aangeven dat je daarna ook stamboek opname wilt.


Heb ik aangegeven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:25 



 
Profiel   

__elise__ schreef
Caïro spreekt me totaal niet aan. Night or Day spreekt me wel aan, maar ik zie nergens dat hij voor de dekkerij wordt aangeboden?

Die is met diepvries bij van Olst.

Ik zou het overigens niet doen. Pak gewoon een kanon van een hengst. Hopen op een bonte en als dat niet lukt heb je nog steeds een hele mooie afstamming.

De hele bonten fokkerij gaat stuk omdat mensen terugkruisen met Samberbloed of met een barockpinto (wat 99% samberbloed is). We kunnen beter fokken met hele goede hengsten en hopen op een bonte met een droompapier dan weer een inteeltproduct vangen.

Ik krijg dit jaar 2 Ceasars maar uit 2 echt hele goede effen merrie's. Hoop op 2 bonte merrie's om de fokkerij voor te zetten. Maar alleen met hele goede hengsten of een goede bonte die helemaal vrij is van Samber en bij een fatsoenlijk stamboek zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 13:55 



 
Profiel   

Anders eens in Duitsland bij het ZFDP (waar Caïro zijn grootvader trouwens gekeurd was en dat was een bonte Trakhener hengst) kijken voor een goede bonte hengst. Caïro van Driene is trouwens meer geschikt voor de eventing/springsport dan voor de dressuur en met de afstamming van jou merrie zou ik toch bij de dressuur blijven. Of toch op zijn minst een goede allround hengst gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:38 



 
Profiel   

petraaken schreef
Anders eens in Duitsland bij het ZFDP (waar Caïro zijn grootvader trouwens gekeurd was en dat was een bonte Trakhener hengst) kijken voor een goede bonte hengst. Caïro van Driene is trouwens meer geschikt voor de eventing/springsport dan voor de dressuur en met de afstamming van jou merrie zou ik toch bij de dressuur blijven. Of toch op zijn minst een goede allround hengst gebruiken.

Dekken met een Duitse hengst...Ik begin er niet meer aan. Het kost een vermogen met verzenden en gezondheidscertificaten en vaak is het nog te laat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:47 



 
Profiel   

Oei, gaat dat zo lastig tegenwoordig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:50 



 
Profiel   

petraaken schreef
Oei, gaat dat zo lastig tegenwoordig?

Ja, is echt niet leuk meer en die gezondheidscertificaten moeten iedere zending weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:52 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
__elise__ schreef
Caïro spreekt me totaal niet aan. Night or Day spreekt me wel aan, maar ik zie nergens dat hij voor de dekkerij wordt aangeboden?

Die is met diepvries bij van Olst.

Ik zou het overigens niet doen. Pak gewoon een kanon van een hengst. Hopen op een bonte en als dat niet lukt heb je nog steeds een hele mooie afstamming.

De hele bonten fokkerij gaat stuk omdat mensen terugkruisen met Samberbloed of met een barockpinto (wat 99% samberbloed is). We kunnen beter fokken met hele goede hengsten en hopen op een bonte met een droompapier dan weer een inteeltproduct vangen.

Ik krijg dit jaar 2 Ceasars maar uit 2 echt hele goede effen merrie's. Hoop op 2 bonte merrie's om de fokkerij voor te zetten. Maar alleen met hele goede hengsten of een goede bonte die helemaal vrij is van Samber en bij een fatsoenlijk stamboek zit.


Eens.
Op dit moment is mijn lijstje:
- Glamourdale
- For Ferrero
- Livius

Ik zal nog eens proberen of ik een filmpje van mijn merrie kan uploaden. Dat geeft wellicht een beter beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 17:21 



 
Profiel   

Mister Diamond is ook heel interessant en Florida TN ook. Allebei mooi vrij bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 19:01 



 
Profiel   

Van beiden nog nooit gehoord, daar moet ik me eens in verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 19:57 



 
Profiel   

Wat vind je van next level?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 20:35 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Wat vind je van next level?


Sorry, ik had jouw reactie helemaal gemist! Eerlijk, alleen z'n kleurtje spreekt me aan. Deze hengst is te klein, te kort en Jazz ook te dichtbij in de vaderlijn.


Zondag wezen kijken waar ze in training staat. Ze wordt echt heel mooi! Helaas vergeten filmpje te maken... Degene die haar onder het zadel heeft, raadde Fuerstenball aan voor haar. Die vind ik wat te prijzig :+ Glamourdale werd afgeraden in combinatie met het karakter.

Pff, lastig hoor dit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 16:23 



 
Profiel   

En Just Wimphof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:29 



 
Profiel   

__elise__ schreef
Kabayo schreef
Wat vind je van next level?


Sorry, ik had jouw reactie helemaal gemist! Eerlijk, alleen z'n kleurtje spreekt me aan. Deze hengst is te klein, te kort en Jazz ook te dichtbij in de vaderlijn.


Zondag wezen kijken waar ze in training staat. Ze wordt echt heel mooi! Helaas vergeten filmpje te maken... Degene die haar onder het zadel heeft, raadde Fuerstenball aan voor haar. Die vind ik wat te prijzig :+ Glamourdale werd afgeraden in combinatie met het karakter.

Pff, lastig hoor dit :')


Wellicht Furst Dior als ze zelf een goed achterbeen heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 09:31 



 
Profiel   

Ze heeft zelf een goed achterbeen, dus dat kan zeker. Ik vind Furst Dior wel een heel aansprekende hengst.

Just Wimphof, ook een goede! Stom dat ik daar helemaal niet aan heb gedacht. Haar moeder heeft hele mooie veulens gegeven van JW, én allemaal bont!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 11:35 



 
Profiel   

Hoe ging de IBOP? En heb je al een keuze gemaakt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen